Gå til innhold

Elkjøp - veldig nær bedrag

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ha en USB nettverk adapter. Fant en Phillips startpakke hos Elkjøp, kr 399 med router. Det var internettpris.

Gikk i butikken, og på døra sto det "Det er ikke salg, det er Elkjøp" og at de skulle være billigst på alt, alltid.

Etter en diskusjon med betjeningen, han snakket MYE om hastighet, jeg skal bruke den med mitt smale bredbånd, så samma det. Han trakk fram en mengde produkter som sikkert er fine for de som trenger et større nettverk. Jeg måtte selv finne det Phillips produktet på dataen deres.

Prisen i butikk var 200% av nettprisen. Jeg synes det dobbelte var litt drøyt. Elkjøp har ingen info på nettet om butikkpris.

Hos Elkjøp kommer du svært dårlig ut hvis du ikke vet nøyaktig hva du skal ha, og hva det bør koste.

Veldig nær bedrag. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
står det internettpris under varen, så gjelder det kun på nettet.

Men som regel får en varen til den prisen uansett bare en snakker litt.

8913319[/snapback]

og kanskje om man argumenterer bedre enn det trådstarter sannsynligvis gjorde.

Men det er klart det kan avhenge litt av selgeren man møter på.

Lenke til kommentar

Det er i hvert fall tydelig at det ikke er innarbeidet i folkesjela at en internettbutikk ikke trenger å være kun en prisliste for de fysiske butikkene, men det kan jo hende det bedrer seg etter hvert. Noen vil kanskje si at Elkjøps nettsjappe burde holde seg til å være noe slikt, men tenk etter - hvis dere var Elkjøp og skulle starte netthandel, ville dere forkastet det sterke merkenavnet og startet på noe nytt og usikkert med de samme varene?

Lenke til kommentar

Som det framgår av min første post er jeg klar over det med "internettpris".

Poenget er at det er litt drøyt at det som koster ca 400 på nettet, koster ca 800 i butikken til samme firmaet. Da er det vanskelig for butikken å være "BILLIGST", som de hadde skrevet på døra. Da er de kjempedyre. Og når en butikk-kjede har en nettside, hvorfor ikke oppgi butikkpris også?

Lenke til kommentar

En stikkprøve mellom to butikker Porsgrunn og Skien viser at enkelte produkter varierer i pris mellom dem.

Det virker som kjedeavtalen gir mulighet til innkjøp fra diverse leverandører, men prisgivningen er gitt til hver butikk.

Elkjøp anseer sin nettbutikk til å være en egen butikk.

Hvis du ser et reklameskilt der de påstår å være billigst og ikke er det. Da kan du, hvis du er frekk nok, be dem ta ned den falske reklamen.

Lenke til kommentar
Som det framgår av min første post er jeg klar over det med "internettpris".

Poenget er at det er litt drøyt at det som koster ca 400 på nettet, koster ca 800 i butikken til samme firmaet. Da er det vanskelig for butikken å være "BILLIGST", som de hadde skrevet på døra. Da er de kjempedyre. Og når en butikk-kjede har en nettside, hvorfor ikke oppgi butikkpris også?

8913399[/snapback]

Butikkprisene varierer fra butikk til butikk. Det er ikke slik at Elkjøp har samme pris på varene over hele landet. Derfor kan de heller ikke oppgi noen "butikkpris" på nettsidene.

Det er tydelig merket på sidene at det er snakk om internettpris, og prisgarantien til Elkjøp, om de fortsatt har den, er tydelig merket med at den kun gjelder andre fysiske butikker, ikke nettbutikker.

Det her er ekstremt langt fra bedrag, det bare snakk om en kunde som ikke har gjort noen undersøkelser.

Lenke til kommentar

Husk: de som er franchise butikker ikke må etterfølge prisene som hovedkjeden setter, dette er VIKTIG og huske.

Grunnen til at prisen på Internett er lavere er rett og slett at det er mindre betjening på internett delen av Elkjøp, 2 personer som styrer alt i Norge, så butikk prisen er høyere for og kunne betale lønninger til ansatte blandt anna, pluss at det er mere arbeid i og sette varer opp i butikk.

Dette er noe Elkjøp har regnet lenge på, og de vet hva prisene skal være på produktene i hvilken avdelinger for og kunne ligge på pluss.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Først, jeg er ansatt i Elkjøp, men uttaler meg her ikke som noen "representant" for kjeden eller noe sånt.

Priser varierer mellom nett og butikk, det står svart på hvitt på siden der? Og mange ulike steder også. Pakken er også merket med internettpris, da kan det være dyrere i butikk. Sjeldent forskjellen er så stor som dobbel pris i butikk, men noen ganger så kan slikt oppstå.

Uansett, det er forskjell på teoretisk hastighet og praktisk hastighet. Philipsruteren er en enkel sak for små hybler, minileiligheter osv, hvor reell hastighet faller RASKT om man går lengre unna. Kan ikke akkurat se hva selger har gjort her.

Greit å være misfornøyd med ting, det kan man jo ikke hindre - men å kalle det "nesten bedrag", det synes jeg er rimelig på tur.

Når det gjelder å finne butikkpris på nett, så finnes det ikke noe system for dette - rett og slett fordi prisene på varer kan variere utifra hvor i landet du befinner deg, da enkelte områder har mer konkurranse på pris enn andre osv. Slik har det alltid vært, og det har vært diskutert om før :).

Synes dette er litt suppe på spiker dette her..konklusjonen er jo også ganske rar, den påstår jo at pga det du har opplevd, så kan ikke elkjøpansatte hjelpe noen til å finne det de trenger?

Lenke til kommentar

"det bare snakk om en kunde som ikke har gjort noen undersøkelser"

Hehe, hyggelig at Elkjøp har mange ansatte og muligens andre venner som er klar til forsvar.

Jeg vil nok si at jeghadde undersøkt litt det var derfor jeg kunne si at "dette er dobbelt pris". Med 400 spenn over på en billig dings er "alltid billigst" drøyt å skrive på døra. Siden jeg ikke handlet var det kanskje bare "forsøk på bedrag" :p

Det jeg selvfølgelig skulle gjort var å kjøpe dingsen og returnere den innen 30 dager, når jeg hadde mottatt ny på posten. Returretten på Elkjøp anbefales!

Lenke til kommentar
Jeg vil nok si at jeghadde undersøkt litt det var derfor jeg kunne si at "dette er dobbelt pris". Med 400 spenn over på en billig dings er "alltid billigst" drøyt å skrive på døra. Siden jeg ikke handlet var det kanskje bare "forsøk på bedrag"  :p

8915358[/snapback]

Undersøkt litt, men ikke fått med deg det som skrives tydelig om at nettpriser ikke er det samme som butikkpriser, ikke fått med deg at prisgarantier ikke gjelder nettbutikker, og ikke tenkte du over at butikkene faktisk har ulike priser rundt i landet, slik at det er umulig å sette en "butikkpris" på nettsidene. Du valgte altså å overse absolutt alle de enkleste punktene Men å kalle det forsøk på bedrageri gjør du allikevel.

Bedrageri, og forsøk på bedrageri, er straffbart. Jeg foreslår at du anmelder Elkjøp istedet for å slenge ut beskyldninger om straffbare handlinger på HW.no. Nei, jeg er ikke ansatt i Elkjøp, og det er heller ikke mange av de Elkjøpansatte jeg har vært i kontakt med gjennom jobb som vil påstå at jeg er en venn av dem :p

Jeg er ganske enkelt drittlei av å se "fjortissinlegg" på HW.no der det skrikes om bedrageri, svindel, tyveri etc. bare fordi en kunde ikke har ork til å sjekke enkle og grunnleggende fakta.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...