UlrikBGG Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hei Lurer på om dere kan hjelpe meg med å fastslå om det er skjermkortet som er problemet mitt, og eventuelt hvordan dette kan løses. Øvrige specs på maskinen er: AMD X2 4600+, 2GB DDR2, MSI K9N SLI, Hiper 580W PSU. Problemet dukker først og fremst opp i spill. I feks. GTA 3 og Vice City, går det helt fint å komme inn i spillet, men deretter er det akkurat som å spille i en form for "fast forward". Vil anslå at alt beveger seg minst 10 ganger for fort. I SWAT 4 har det derimot fungert. Ved videoredigering i Adobe Premiere, hakker videoen i preview-vinduet. Dette skjer ikke like etter omstart av maskinen, men starter når maskinen har vært i drift en periode. Noen som har løsninger? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 oppdater driver? på gta må du bare skrive inn en kommando eller noe for å stille til normal speed Lenke til kommentar
UlrikBGG Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 oppdater driver? på gta må du bare skrive inn en kommando eller noe for å stille til normal speed 8913535[/snapback] Driverne er oppdaterte med nyeste Catalyst fra ATI. Hvilken kommando er det snakk om? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 google it sikkert noe du må skrive hehe Lenke til kommentar
UlrikBGG Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 google it sikkert noe du må skrive hehe 8913706[/snapback] Hmmm har lett litt rundt, men finner ikke annet en koden BOOOOORING som visstnok skal senke farten på alt. Problemet er at denne koden ikke fungerer i det hele tatt... Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kan være noe frame limiter som er slått av. Opplevde dette i Gta 1 og 2 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Du har ikke tilfeldigvis på AMD Cool & Quiet? Hadde problemer med at alt gikk fast forward med det på selv, dog på det gamle s754 med MSI K8N NEO Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 hører ut som noe slag's framlimit eller framelock, prøv og sette på vertical sync, tror dette må være på angående ATI kort... Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 hører ut som noe slag's framlimit eller framelock, prøv og sette på vertical sync, tror dette må være på angående ATI kort... 8921200[/snapback] Er ikke v-sync bare sånn at f.eks bokser står oppå hverandre i stedenfor i løse luften? Ting står på rett plass liksom? Har ati kort selv, og har ikke på v-sync i flere spill uten problemer. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 hører ut som noe slag's framlimit eller framelock, prøv og sette på vertical sync, tror dette må være på angående ATI kort... 8921200[/snapback] Er ikke v-sync bare sånn at f.eks bokser står oppå hverandre i stedenfor i løse luften? Ting står på rett plass liksom? Har ati kort selv, og har ikke på v-sync i flere spill uten problemer. 8922624[/snapback] V-Sync gjør sånn at fps ikke overstiger skjermens oppdaterings frekvens. Et eksempel. En skjerm med 60Hz oppdaterings frekvens kjører da maskinen 60 fps med v-sync på. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 hører ut som noe slag's framlimit eller framelock, prøv og sette på vertical sync, tror dette må være på angående ATI kort... 8921200[/snapback] Er ikke v-sync bare sånn at f.eks bokser står oppå hverandre i stedenfor i løse luften? Ting står på rett plass liksom? Har ati kort selv, og har ikke på v-sync i flere spill uten problemer. 8922624[/snapback] V-Sync gjør sånn at fps ikke overstiger skjermens oppdaterings frekvens. Et eksempel. En skjerm med 60Hz oppdaterings frekvens kjører da maskinen 60 fps med v-sync på. 8922755[/snapback] Men hvorfor står det ofte da i spill at vsync kan gi dårligere ytelse? Mener de da at fpsen synker, men med vilje? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) hører ut som noe slag's framlimit eller framelock, prøv og sette på vertical sync, tror dette må være på angående ATI kort... 8921200[/snapback] Er ikke v-sync bare sånn at f.eks bokser står oppå hverandre i stedenfor i løse luften? Ting står på rett plass liksom? Har ati kort selv, og har ikke på v-sync i flere spill uten problemer. 8922624[/snapback] V-Sync gjør sånn at fps ikke overstiger skjermens oppdaterings frekvens. Et eksempel. En skjerm med 60Hz oppdaterings frekvens kjører da maskinen 60 fps med v-sync på. 8922755[/snapback] Men hvorfor står det ofte da i spill at vsync kan gi dårligere ytelse? Mener de da at fpsen synker, men med vilje? 8923206[/snapback] Det har hendt med meg at jeg har fått veldig dårlig ytelse med v-sync på ja. Dette var med gamle dataen min. Skal du bruke v-sync så burde du ha en grei maskin. Edit: Grunnen til at v-sync blir brukt er får å unngå "tearing" i spill. Vis du snur deg fort i et spill med 150 fps så kan man lett se tearing(eller, jeg kan ) Endret 22. juni 2007 av Megern Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 hører ut som noe slag's framlimit eller framelock, prøv og sette på vertical sync, tror dette må være på angående ATI kort... 8921200[/snapback] Er ikke v-sync bare sånn at f.eks bokser står oppå hverandre i stedenfor i løse luften? Ting står på rett plass liksom? Har ati kort selv, og har ikke på v-sync i flere spill uten problemer. 8922624[/snapback] V-Sync gjør sånn at fps ikke overstiger skjermens oppdaterings frekvens. Et eksempel. En skjerm med 60Hz oppdaterings frekvens kjører da maskinen 60 fps med v-sync på. 8922755[/snapback] Men hvorfor står det ofte da i spill at vsync kan gi dårligere ytelse? Mener de da at fpsen synker, men med vilje? 8923206[/snapback] Det har hendt med meg at jeg har fått veldig dårlig ytelse med v-sync på ja. Dette var med gamle dataen min. Skal du bruke v-sync så burde du ha en grei maskin. Edit: Grunnen til at v-sync blir brukt er får å unngå "tearing" i spill. Vis du snur deg fort i et spill med 150 fps så kan man lett se tearing(eller, jeg kan ) 8923441[/snapback] Har sett antydninger til det selv, jeg og. I visse spill. Kan man gjøre om på dette i catalyst control center? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå