flopflop Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Med en levetid på 100 000 timer blir det en levetid på 11,4 år dersom PCen aldri skrus av.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Jeg kjøpte denne i mars i år og er strålende fornøyd. Jeg skal ikke late som jeg vet hva jeg prater om ang. spesifikasjoner osv, men den er svært stillegående, blir ikke varm og jeg har aldri hatt problemer med den (specs i profil). Kan trygt anbefales ut ifra hva jeg vet :-) 8925076[/snapback] Men om 5 1/2 år ? Det burde holde 7-8 år for den prisen,det meste er jo snart laget i asia og burde koste mindre en det gjør... 9204505[/snapback] Selv om strømforsyningen produseres i Asia, så er det et hav av andre utgifter. Det koster kanskje kun noen kroner å produsere strømforsyningen, men prototypen har definitivt en mye høyere pris. Lønn til designere, logisitkk og alt dette er også noe som må tas i betraktning når det kommer til pris, ikke kun hvor mye det koster å sette den sammen på en fabrikk i Asia Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Frakt er omtrent 30% av vareprisen også (varier selvfølgelig noe). Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg kjøpte denne i mars i år og er strålende fornøyd. Jeg skal ikke late som jeg vet hva jeg prater om ang. spesifikasjoner osv, men den er svært stillegående, blir ikke varm og jeg har aldri hatt problemer med den (specs i profil). Kan trygt anbefales ut ifra hva jeg vet :-) 8925076[/snapback] Men om 5 1/2 år ? Det burde holde 7-8 år for den prisen,det meste er jo snart laget i asia og burde koste mindre en det gjør... 9204505[/snapback] Jeg har kun én gang opplevd å ha en psu i mer enn 5 år, og det er en fra Dell på 240W. Denne bråker litt mer, og har litt ulyd, men fungerer fortsatt glimrende. Regner med at Corsair sin har bedre kvalitet enn dette, som også demeyfint presiserer. Uansett blir jeg ikke skuffet om jeg må kjøpe ny om 5 år. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kan ikke annet enn å anbefale denne psuen.. hører ikke et knyst fra den selv under hard last, og meget stabile spenninger. Har ikke merket noe til ustabil +5V linje på min HX520W. Eneste jeg vil syte litt over er litt kort P4/P8-kabel, såvidt den nådde frem i mitt P182. Har litt epost-korrespondanse med den ene ingeniøren hos Corsair som driver med PSU design hos de, og P4/P8-kabelen blir forlenget med 5cm på de neste utgavene. Det kommer også flere modulere og ikke-modulere psuer fremover. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kan ikke annet enn å anbefale denne psuen.. hører ikke et knyst fra den selv under hard last, og meget stabile spenninger. Har ikke merket noe til ustabil +5V linje på min HX520W. Eneste jeg vil syte litt over er litt kort P4/P8-kabel, såvidt den nådde frem i mitt P182. Har litt epost-korrespondanse med den ene ingeniøren hos Corsair som driver med PSU design hos de, og P4/P8-kabelen blir forlenget med 5cm på de neste utgavene. Det kommer også flere modulere og ikke-modulere psuer fremover. 9332468[/snapback] Kan ikke gjøre noe annet enn å stå bak det her. Kjempe PSU! Stille og kraftig. Akkurat som deg, fikk jeg akkurat plass på mitt P5k Del. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Fortsatt fornøyd med min, 4 mnd senere. Ingen antydning til noen problemer, det er bra kvalitet på denne boksen. Lenke til kommentar
oldis Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Heisan, fikk nettopp min nye pc (i deler), deriblant en Corsair 520 PSU. Asus PC-ProbeII rapporterer at spenningen på 12V er på 11.58V. Har hatt en del problemer med det nye oppsettet, men skal ikke påstå at PSU'en har skylda. Problemene består av BSOD, plutselige krash, problemer med å starte maskinen. Har kommet seg etter at jeg flyttet litt rundt på kabinett-viftene, men ville gjerne visst om det kan være lav spenning på 12V som forårsaker dette. Her er avlesningene mine fra PC-ProbeII: 3.3V = 3.25V 5.0V = 4.86V 12.0V = 11.58V Vcore = 1.30V CPU temp= 32grader, MB temp= 40grader. Kjører med default verdier i BIOS, uten noen overklokking. Har følgende maskin-konfig: PSU: Corsair HX520W CPU: Quad Core 6600 MB: ASUS P5N32E-SLI RAM: 2x1 MB Corsair 6400 Cas4 Disk: 1xRaptor 150GB 10K, 1xWD 300GB 7200, 1xMaxtor 300GB 7200 . Alle SATA CD/DVD: 1x NEC DVD/RW ND3520A 1xfloppy Vifter: 2xNoctua 120mm, 1xNoctua 80mm Spørsmålene mine: Er PC Probe til å stole på? Er ikke 11.58V litt vel lavt? Noen andre som har denne PSU'en, Asus HK? Hva er spenningen hos dere? Er dette en reklamasjons-sak, mener dere? Kan lav spenning på 12V forårsake slike problemer som jeg nevner? Takker for svar... Oldis Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Du kan ikke stole på sw målinger . Ihvertfall ikke asus pc-probe . Mål spenningene selv 2 ganger med voltmeter direkte på kontaktene mens pc'n er i drift (idle/load). Edit: En sw rapportering/måling er ikke noe relevant grunnlag for RMA/reklamasjon hverken for HK eller PSU . Slik "unøyaktighet" med motherboard sensors sw målinger har alltid eksistert og vil fortsette å eksistere. Endret 31. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Hadde litt liknende problemer selv. Samme hovedkort, antakelig samme ram. Du må selv "klokke" ram'en til riktige timings og volt. Dette løste mye for min del. For min egen del hadde PSU ingenting med dette å gjøre. Minnet mitt er Corsair 2x1024mb 6400 Cas 4 (dominator). Kjører disse på 4-4-4-12 og 2.1V. Endret 31. august 2007 av AndyG Lenke til kommentar
oldis Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Takk for svar. Syar2003, ser hva du sier, får grave litt i skap og skuffer for å finne voltmeteret. Om jeg måler på en gammel-type HDD strøm-kabel, er det da riktig å anta at det er rødt og svart jeg skal måle for å finne 12V? AndyG, Min Ram er vanlig Corsair XMS2, kjører på auto-instillinger, men legger under oppstart merke til at det ser ut som om den blir registrert som cas5. Du mener altså at det kan være fornuftig å prøve å overstyre timing og volt? Oldis Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Takk for svar. Syar2003, ser hva du sier, får grave litt i skap og skuffer for å finne voltmeteret. Om jeg måler på en gammel-type HDD strøm-kabel, er det da riktig å anta at det er rødt og svart jeg skal måle for å finne 12V? 9401674[/snapback] Gul + svart = +12 V Komplett oversikt over kabler og kontakter her: http://www.hardware.no/guider/stromforsyni...ntakter/39078/4 Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) AndyG,Min Ram er vanlig Corsair XMS2, kjører på auto-instillinger, men legger under oppstart merke til at det ser ut som om den blir registrert som cas5. Du mener altså at det kan være fornuftig å prøve å overstyre timing og volt? 9401674[/snapback] Blir litt off-topic dette, men får ikke hjelpe. Jeg var nødt til det for å få riktig timings og volt på minnet mitt (TWIN2X2048-6400C4D). Såvidt jeg har forstått på andre også er ikke hovedkortet så "flink" til å sette riktige verdier, men setter heller verdier som er "safe". Om du har brikkene med varenummer TWIN2X2048-6400C4 kan disse kjøres på 4-4-4-12, 2.1V. (datasheet) Har lagt ved screenshot fra CPU-Z om du vil se mine verdier (vet ikke hvorvidt dette hjelper deg, men ...) Her har jeg valgt verdier som er "default" for brikkene, men må sette hovedkortet til å "overklokke" til dette for å få disse verdiene. Dårlig norsk, jeg vet ^^ Endret 1. september 2007 av AndyG Lenke til kommentar
Occi Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har lillebroren på 520w, har ikke fått testet den enda, men den oser kvalitet ihvertfall! Lenke til kommentar
fdl Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 hvis jeg kjøper Corsair HX620W i dag får jeg me sann 8pin express da? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Kommer helt ann på partiet nettbutikken sender deg strømforsyning fra, men sannsynligheten er stor. Send mail til nettbutikken for å være sikker Lenke til kommentar
fdl Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 hvor har de som har fått 8pin kjøpt strømforsyningen fra da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Får du ikke med 6+2 kabler der du kjøper HX620 gjør du som beskrevet -->HER-<-- og tar kontakt med corsair så vil de sende deg kabler. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Vet det er en gammel test og tråd, men til saken. Lurer på om dette fortsatt er et knall kjøp eller burde jeg se på en nyere PSU? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Gul + svart = +12 V Komplett oversikt over kabler og kontakter her: http://www.hardware.no/guider/stromforsyni...ntakter/39078/4 Dette er vel litt bortanfor tema for denne tråden, men stemmer det som står i den guiden du refererer til om at på floppy-straumkontakta så er raudt 12V og gult 5V? Det går no på tvers av all logikk, så langt eg kan skjøne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå