Theo343 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg hadde en Tagan 480W som også er en råbra PSU, før dette. Og for å si det slik, jeg er fortsatt bortskjemt med HX520! Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jeg kjøpte denne i mars i år og er strålende fornøyd. Jeg skal ikke late som jeg vet hva jeg prater om ang. spesifikasjoner osv, men den er svært stillegående, blir ikke varm og jeg har aldri hatt problemer med den (specs i profil). Kan trygt anbefales ut ifra hva jeg vet :-) Endret 22. juni 2007 av AndyG Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Fikk min for 14 dager sia..den er minst like stille som Mist 500w,bedre vil jeg si.Hvis denne PSU,en til Corsair viser seg og være driftsikker med lav feilprosent er den et funn !(har hatt 4 Mist og 2 av de er gått føyka).Når Corsair gir 5 års garanti lover det bra.Jeg digger kablene og det lave støynivået.Kombinert med masser av amper og watt er dette det beste jeg har prøvd av PSU.Har nok "desverre" kjøpt min siste Mist.Synes Corsair knuser Mist på alle måter med denne 620wattern. 8921164[/snapback] Jeg tror Corsair vil bli driftsikker, de er en av få strømforsyninger som bare bruker kvalitets kondensatorer. kondensatorene som brukes nå er av merket Nippon som du vil du vil finne i denne listen List of good Cap Manufacturers. Det er som regel kondensatorer som ryker først i en srømforsyning. De fleste strømforsyninger bruker dårlige kondensatorer som du vil finne i denne listen List of Bad Cap Manufacturers der Fuhjyyu er den værste. Endret 23. juni 2007 av LAEN Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 er det avtagbare kabler på denne? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Jepp, foruten ATX, 8-pin +12 V og 4-pin +12 V. Modulære kabler = avtagbare kabler Lenke til kommentar
Dal Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Alriiight, fikk nettopp mail fra shg.no om at de har fått denne inn på lager igjen, så nå er den bestilt til den nette sum av kr 1088,- inkl. frakt Så får jeg bare håpe, håpe at jeg endelig har funnet den stille PSU'en jeg har letet etter Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Digg! jeg ga nesten 1400 for min tror jeg.. men det er en skikkelig god PSU.. jeg mistet selvfølgelig en skrue ned i den da jeg skulle bytte skjermkortet her om dagen, og måtte demontere hele dritten for å finne igjen skruen. men moro var det! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 hvis man har bruk for et 6-8pin pci-e adapter er det vist bare og maile corsair så sender de dette mot frakt http://forums.hexus.net/showthread.php?t=107767 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 hvis man har bruk for et 6-8pin pci-e adapter er det vist bare og maile corsair så sender de dette mot frakt http://forums.hexus.net/showthread.php?t=107767 9051675[/snapback] Det må man kalle topp kundeservice. Glad jeg har en HX520 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Alriiight, fikk nettopp mail fra shg.no om at de har fått denne inn på lager igjen, så nå er den bestilt til den nette sum av kr 1088,- inkl. frakt Så får jeg bare håpe, håpe at jeg endelig har funnet den stille PSU'en jeg har letet etter 9051424[/snapback] Min gamle Tagan 480W med 2*80mm gjennomgående var også knyst stille. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Har nå installert denne, og så langt så høres den nokså stille ut ja (PC'en har stått på et par timer). Herlig, kan faktisk høre andre lyder fra PC'en nå På den versjonen jeg har fått følger det også med 8-pins PCI-E kontakt, kontakten ser ut som på dette bildet. En smart løsning synes jeg. Skal man si noe dårlig om denne PSU'en må det være at kablene er litt stive, og at det er litt dårlig at ikke absolutt alle kablene er modulære. På punktet med kablene synes jeg Mist sin løsning er bedre. Men lavt støyniva teller mer, og på det punktet så ser denne ut til å innfri Må vel gi den en dag eller to til med konstant bruk før jeg konkluderer. Endret 18. juli 2007 av Dal Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) det er litt dårlig at ikke absolutt alle kablene er modulære. Vel, de (ATX-strømkablene) må jo være koplet i uansett for at maskinen skal fungere, så om akkurat de er modulære eller ikke er vel egentlig et fett? Ellers er det bra Corsair fikk på plass 8-pins PCIe, har ikke dette på min, men ordnes jo med en splitter. Endret 18. juli 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Fikk hjem min HX620W i går, og den har clip-on 8-pins PCI-E-kontakter, altså på samme måte som 20/24-pins ATX kontakten. Er utrolig fornøyd med støynivå på den, i forhold til F/S 700W strømforsyningen min er den lydløs. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Noen som har åpnet den og sett om det er noen potmetere inni for å få litt mer guffe på railene? Som den kresne overklokkeren jeg er, foretrekker jeg at railene holder seg OVER den spenninga de ideelt sett skal ha til enhver tid. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 det er litt dårlig at ikke absolutt alle kablene er modulære. Vel, de (ATX-strømkablene) må jo være koplet i uansett for at maskinen skal fungere, så om akkurat de er modulære eller ikke er vel egentlig et fett? Tja.. De faste kablene var følgende: en 24-pins, en 4-pins og en 8-pins. Er jo bare den 24-pins og den 4-pins jeg hadde bruk for (hvis ikke jeg har tabbet meg ut ), så den 8-pins kontakten blir liggende bare i veien nå siden den ikke går an å ta av. Men ellers så begynner jeg å bli virkelig imponert over det lave støynivået på denne. Når jeg kommer inn på stua nå, tar jeg meg selv i å sjekke om PC'en faktisk står på siden jeg ikke hører noe lyd lenger I tillegg er jo den såpass kraftig at den antageligvis vil vare noen år, så dette ser ut til å være et godt kjøp ja Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 egentlig litt rart at psu produsentene ikke har skjønnt dette med lydnivå, de tror kanskje at de sparer penger og tid på og pakke inn ei dårlig vifte som styres middelmådig. jeg tror heller at de skyter seg selv litt i foten. ser jo bare at denne psuen blir lovprist vereden over pga den flotte vifta med intlegent styring. og akkurat den vifta gjør nok at corsair mange dobbler salget av psuer... mener og ha lest at vifta jobber på kun 3,8V noe som er ganske unikt til og være ei 12v vifte da de fleste stopper på over 5V Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 egentlig litt rart at psu produsentene ikke har skjønnt dette med lydnivå, de tror kanskje at de sparer penger og tid på og pakke inn ei dårlig vifte som styres middelmådig. jeg tror heller at de skyter seg selv litt i foten. ser jo bare at denne psuen blir lovprist vereden over pga den flotte vifta med intlegent styring. og akkurat den vifta gjør nok at corsair mange dobbler salget av psuer... mener og ha lest at vifta jobber på kun 3,8V noe som er ganske unikt til og være ei 12v vifte da de fleste stopper på over 5V 9101568[/snapback] PSuer er vesentlig bedre på støy enn de var for bare noen år siden, så det har vært fokus på det i bransjen. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Ser det ikke som et problem at man får 1 stk fast kabel til overs, den er bare å brette sammen og putte pent bort et sted. Jeg må også få tilsendt slike PCIe 8pkt overganger. PSU produsenter har hatt fokus på støy og folk _har_ skjønt at man må kjøpe en PSU som ikke ligger over krysningsgrensa for støy/ytelse som er på rundt maks 70% belastning på en PSU. Endret 20. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ser det ikke som et problem at man får 1 stk fast kabel til overs, den er bare å brette sammen og putte pent bort et sted. 9107719[/snapback] Poenget er vel at den burde vært modulær fordi ingen (så vidt jeg vet) trenger både 8-pins og 4-pins kabelen. Lenke til kommentar
raisingsun Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg kjøpte denne i mars i år og er strålende fornøyd. Jeg skal ikke late som jeg vet hva jeg prater om ang. spesifikasjoner osv, men den er svært stillegående, blir ikke varm og jeg har aldri hatt problemer med den (specs i profil). Kan trygt anbefales ut ifra hva jeg vet :-) 8925076[/snapback] Men om 5 1/2 år ? Det burde holde 7-8 år for den prisen,det meste er jo snart laget i asia og burde koste mindre en det gjør... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå