perulme Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 hei! har en saab 900 1995 modell som ikke gikk igjennom EU-kontroll, noen som har forslag hva jeg kan gjøre med den? Mangler: 2-Langsgående bremserør begge bak 2-bremseslange forran venstre 2-bremseslange bak venstre 2-reduksjonsventil begge bak 2-fremre bærearmsforing bak høyre og venstre 2-mitre bærearmsforing fremre bærearm foran høyre og venstr 2-bakre bærearmsforing venstre foran 2-støtdempere - dårlig virkning - begge foran - begge bak Blir for dyrt å ta på verksted (20.000,- +++), har ikke tid å fixe selv.. noen som har erfaringer med å selge ikke EU-godkjent bil? evt. hva jeg kan få for den? -perulme Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hmmm.... Kommer nok VELDIG ann på hvordan bilen ser ut og hvordan den ellers er standsmessig. Er det mye rust, bulker, lakkskader? Hvordan er interiøret? Hvor langt er den kjørt? Lenke til kommentar
trra Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Hør med flere verksteder, mesteparten av feilen er jo ikke noe hokus pokus å bytte, burde kunne få en grei pris på jobben. Hvis du vil vite hva du kan få for den, så sjekk finn.no, autodb osv for å finne ut hva din bil ligger på i pris med ca samme km.stand. Endret 21. juni 2007 av trra Lenke til kommentar
perulme Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Bilen er i ok stand, litt rust nederst på dørene og ei lita bulk i panseret. Den er godt 240' , men alt innvendig ser overaskende bra ut.(Hmm, en bra ting å si om saab ihvertfall...) Klarer nok å fixe de fleste manglene selv, men er usikker på foringene. Har hørt de må brennes ut. Bilen skulle vært godkjent i mars, er det så at dersom jeg får den godkjent etter 1. juli må jeg betale ny omregistrering for å få oblat? -perulme Lenke til kommentar
trra Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Angående foringene, så kan det ofte være like greit å kjøpe nye bærearmer med foringer i, pleier ikke å koste så mye, selv biltema har ok kvalitetet på disse delene, ser de koster 900kr pr stk foran, de har ikke bakre. Mekonomen har foringen til bak, 235kr pr stk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Bilen skulle vært godkjent i mars, er det så at dersom jeg får den godkjent etter 1. juli må jeg betale ny omregistrering for å få oblat? 8918543[/snapback] Med mindre bilen er blitt avskiltet så koster det ikke noe utover kontrollen og rep, har du mistet skiltene er det ett gebyr på ca 1000,- du må ut med for og få de ut igjen. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Man har med andre ord 4 mnd. på seg, etter at skiltene er levert, på å få bilen godkjent hvis man vil slippe å betale 1000 kr? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Man har med andre ord 4 mnd. på seg, etter at skiltene er levert, på å få bilen godkjent hvis man vil slippe å betale 1000 kr? 8922057[/snapback] Tror biltilsynet beholder skiltene i inntil 6 måneder før de blir makulert og du evt. må kjøpe nye skilt (!) ved påskilting igjen. Godsnakker du litt med dem før de 6 månedene er gått, så kan du sikkert få de til å oppbevare skiltene dine lengre. Mener å huske at det ikke er noe gebyr å betale ved påskilting om du har levert inn skiltene frivillig (annet enn nye skilt, om de gamle har blitt destruert). Dette er jeg ikke 100% sikker på, er en stund siden jeg var borti det. Men du trenger jo ikke egentlig levere inn skiltene, det kommer neppe noen tjenestemenn for å avskilte bilen inne i din egen garasje med det aller første (gateparkering, derimot, er en annen sak..) NB: misforstå meg rett, jeg anbefaler ikke å kjøre med bilen før feilene er rettet og kontrollert! Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Du kan nå se på Speedparts sine sider hva dei skal ha for delene du trenger, er litt billigere der enn på Saab ja http://www.speedpartsnorway.no/ Eventuelt så kan du jo høre med dei hva de skal ha for jobben og.. Lenke til kommentar
perulme Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 jupp, jupp! takker og bukker for alle svar, får se hva jeg får gjort... evt. blir jo ting mye billigere svart... -perulme Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Eit par innlegg med off-topic er fjerna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå