Gå til innhold

Står fast mellom PS3 og Xbox 360!

Mountain

Anbefalte innlegg

Heisann, eg har nå fått tilbake 13.550.- som eg brukte på en bærbar pc, der eg brukte angreretten :cool: . Eg liker å spille, så eg skal kjøpe Acer Aspire 5613ZWLMi til 6900.- til skole, word, musikk, osv.. og til spilling: en PS3 eller en Xbox 360. :p

Så til temaet, magefølelsen sier at eg skal kjøpe PS3, for eg har hånd kontroller til PS2 og 1, mange spill til PS2 og PS1, singstar, guitar hero gitarer, multi hub - eller hva det nå heter til å koble til mer kontroller. Men, PS3 er dyrere en Xbox 360. :ermm:

Noe sier at eg bør kjøpe Xbox 360, for den er er billigere, men HDDVD spilleren må du kjøpe utenom.

Så har jo PS3: Blue Ray, og Xbox 360 HDDVD, hmm.

Eg har tenkt litt på om eg skal kjøpe en brukt konsoll, den billigste og faktisk ubrukte X360 eg fant koster 1.600, og den billigste PS3'n koster 3.500.

I butikkene nå for tiden koster X360 Core rundt 2.5k og den dyrere versjonen rundt 3k, mens PS3 koster 5.5 til 6k.

Så, hvilken skal eg velge? :hrm:

EDIT: Leif ^^

Endret av Narrie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begge to selv, vet ikke helt hvilken jeg vil anbefale deg har hatt veldig dårlig erfaring med xboxen, men de har fler spill ute nå enn ps3..

synes du skal se på hvilke spill som er ute å hvilke spill som kommer ut.. Online er også en viktig del av konsollene nå å det er jo kult å spille med venner.. så hvilken konsoll har vennene dine?

xbox er billigere men mye ekstra utstyr som er inne bygget i en ps3 finnes ikke i en xbox så det må kjøpes ekstra så i lengden for meg var ikke xboxen no serlig billigere..

grunnen til at jeg ikke kvitter meg med xboxen er egentlig bare crackdown, test drive unlimited og forza 2

Lenke til kommentar

Jeg ville nok kjøpt en ps3 igjen.. import for 4000, evt. obs for 4995.

Om sony kan holde det de lover om 380 spill før mars 2008 så bør det holde.

Jeg skal ha en 360 med tid og stunder også, men siden MS ikke gidder å gi ut xbox 360 med ny innmat før alle de gamle boxene de presset butikker til å ta inn på lager er solgt ut, så må jeg vel bare vente.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Per i dag hadde jeg definitivt valgt Xbox360, årsaken er rett og slett pris+ kvaliteten på spillene som er tilgjengelig.

Antall spill i seg selv betyr ikke så forferdelig mye ettersom mesteparten stort sett er dårlige.

Lenke til kommentar

Jeg er redd for at dette spørsmålet her blir som å kaste stein i glasshus, da tråden stort sett vil inneholde en stor haug med fanboys fra begge sider.

Jeg eier selv en Ps3, og hva skal jeg si.. Fornøyd.. Nja, sånn passe. Hvis jeg skulle kjøpt meg en konsoll for å bruke i dag og neste måned så ville jeg helt klart gått for X360, men om du har tenkt til å kjøpe en maskin som er mer fremtidsrettet og har større potensial så ville jeg gått for Ps3.

Mye sier meg at den kommer til å ha støtte for nesten alt mulig rart i løpet av et år, og med alle de gode titlene som kommer ut så vil jeg absolutt anbefale denne.

La meg nevne noen punkter som gjorde at valget mitt falgt på Ps3.

- Når jeg kjøpte var prisen satt ned til 5k.

- Jeg er en stor Gran Turismo fan, og derfor var Ps3 et must.

- Jeg hadde hørt mye om at Pro Evo Soccer til Ps3, og at det skulle bli bra.

- Blu-ray, og en god DVD spiller.

- Linux, her misforstod jeg litt, men om Sony fjerner Hypervisor, så er det rett og slett genialt.

Grunnene til at jeg ville valgt 360.

- Flere spill ute nå, bl.a Forza 2, DiRT, osv.

- Prisen

- Håndkontrolleren.

Lenke til kommentar
Takker for alle svar:D men som dere ser, eg har mye tilbehør og har fikk min første Playstation da eg var 6år, eg er 15 nå, og har aldri hatt Xbox. :)

Edit: Post 100  :w00t:

8913305[/snapback]

Så gå for PS3 da, men meg personlig ville gått for xbox 360, pga spill og kontroll med rumble, hater kontrollen til PS3 dessværre.

Lenke til kommentar

Som jeg alltid sier til konsollvelgere.

Velg konsoll med spill som appelerer til deg, ikke velg konsoll som andre sier du skal velge.

Om PS3 har mest spill som appelerer til deg, velger du PS3. Om du føler at PS3 ikke har de spillene du har lyst på, velger du X360.

Sitter selv med valgets kvaler, men blir mest sannsynelig å gå for X360. Mye grunnet pris og spillbibliotek hvor PS3 dessverre for min del ikke når opp per dags dato. PS3 blir det nok på meg og, når pris og spillbibliotek kommer på toppen, men per dags dato når ikke PS3 opp til mine krav når jeg skal velge konsoll.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Velg konsoll med spill som appelerer til deg, ikke velg konsoll som andre sier du skal velge.

Om PS3 har mest spill som appelerer til deg, velger du PS3. Om du føler at PS3 ikke har de spillene du har lyst på, velger du X360.

Sitter selv med valgets kvaler, men blir mest sannsynelig å gå for X360. Mye grunnet pris og spillbibliotek hvor PS3 dessverre for min del ikke når opp per dags dato. PS3 blir det nok på meg og, når pris og spillbibliotek kommer på toppen, men per dags dato når ikke PS3 opp til mine krav når jeg skal velge konsoll.

8913347[/snapback]

Godt sagt.

Lenke til kommentar

Hvis du uansett skal bruke 6000, så bør du tenke på hvor mange spill du får kjøpt til X360 i tillegg til konsollen.

Ellers er det vel lite forskjell på dem, klart det er færre spill til PS3 for tiden, men du bruker jo det meste av pengene på konsoll likevel, og spillene kommer jo etterhvert til PS3 også!

Lenke til kommentar

Om det er håndkontrollen det står på, mener jeg Xbox 360 sin er langt bedre. Den har innebygd vibrasjon i motsetning til PS3 sin, og er generelt langt bedre utformet og har en høyere følelse av kvalitet. Bedre å holde i. Men dette er vel en smakssak. :p

Jeg ville ha valgt den konsollen med flest spill som interesserer deg. Ser at du interesserer deg for Assassins Creed, GTA IV og Half-Life 2 Episode 2. Alle disse kommer til Xbox 360 og PS3 (vet ikke om sistnevnte også kommer til PS3). Men per i dag har vel Xbox 360 et bedre spillbibliotek. Du kan jo sjekke litt rundt etter spill som kommer også, til begge konsollene.

Xbox 360 har vel også en god del bedre onlinedel enn Playstation 3, så om du bryr deg om onlinespilling blir jo dette viktig. Man må betale litt for Xbox Live, men selv mener jeg det er verdt det. Og husk at forskjellene mellom 360 og den gamle Xbox-en er ganske stor.

Gjør som Bear^ sier og kjøp den konsollen du tror du får mest glede av selv. Spillene er det viktigste. :)

Lenke til kommentar

Hvis han har hatt playstation konsoller siden han var 15 og aldri en xbox/360, så er jeg spent på hva han synes om kontrollen. For jeg er i samme situasjon og jeg blir så usaklig pissed på xbox kontrollen fordi den venstre analoge er plassert helt "feil" i forhold til hva jeg er vant til :p

Men helt klart et valg som man kun kan ta selv egentlig. Om det ikke haster veldig med kjøp, så kan du jo se hva som skjer utover høsten.

Begge konsollene kommer med et heftig spillarsenal da, kan være lettere å se hvilke spill som appelerer mest når de faktisk er i butikken.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Dette har jeg prøvd og fortelle alle som er innom forumet her og spør om hvilken som er "best".

Tror du det funker? Nei.

... and the war continues.

Lenke til kommentar

Herregud kan det være så ufattelig vanskelig da, du sjekker hva som finns, hva som kommer, hva som magefølelsen sier for hvilken konsoll. Denne tråden vill bare bli stengt etter endeløs tema som vi har diskutert opp og ned sikkert en 1000 ganger.

Noen sier 360 andre PS3 vi har ulik smak og enda godt er det, hadde vært utrolig kjedelig ellers.

Lenke til kommentar

Tror faktisk du får det moro med begge to. Fordeler og ulemper med begge.

Flere spill ute til 360 per i dag, ja. Men dette jevner seg ut på sikt - og jeg regner med at konsollen får såpass lang levetid hos deg at om det er litt spilltørke nå på PS3 fram til utover høsten/vinteren, så har ikke det så mye å si i det lange løp.

Tenker du KUN kortsiktig og vil ha x antall kvalitetestitler akkurat nå og i sommer, så må det bli 360.

Men så er det så da, hvor mange spill rekker du over på noen måneder uansett? Det burde finnes nok av titler til PS3 til å gjøre deg happy for en stund alikevel.

Bare kjøp og bli happy.

Har begge selv. Det er den andre (litt dyrere) løsningen :)

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Ellers er det vel lite forskjell på dem, klart det er færre spill til PS3 for tiden, men du bruker jo det meste av pengene på konsoll likevel, og spillene kommer jo etterhvert til PS3 også!

8913377[/snapback]

Haha! Stilig argument: Det gjør ikke noe at det er få spill til PS3, konsollen er så dyr at du ikke har råd til dem uansett.

Motorstorm ser veldig kult ut. Assasins creed, HL 2 Episode Two og GTA IV er vel de eg mest har lyst på.

8913122[/snapback]

Du har ingen interesse for noen av stortitlene til 360? Halo, Gears Of War, Dead Rising, Forza, Mass Effect eller BioShock? For Motorstorm (som du nevnte) får du jo kun på PS3, alle de andre titlene kommer jo på begge konsollene. Så om lista mi ikke er det minste interessant, og Motorstorm er et spill du har veldig lyst på, går du for PS3.

Ikke for å bæsje i frokostblandingen din eller noe, men det utstyret du har igjen fra PS og PS2, kan du egentlig bare kaste. Det eneste som passer til PS3 er Singstar-mikrofonene og annet USB-utstyr.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...