Gå til innhold

massiv .wma -> mp3 konvertering

Anbefalte innlegg

500 sanger i diverse mapper ligger i .wma format ettersom jeg ikke visste bedre da jeg kopierte over Barbie CDen da jeg var 10 ar gammel.

Og nei det er ikke mulig a slette Barbiesangene. Ken Kan Spille Banjo er bare _THE_ raggelat.

:p

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, skjønner.

Jeg liker ikke WMA-formatet noe særlig, men der får du i det minste ok lydkvalitet vil jeg tro.

Når du konverterer en CD til wma eller mp3, så fjerner den jo en god del data som det er meningen at man ikke skal høre. Det resulterer som regel i en liten fil med god kvalitet. Problemet er når man konverterer en fil som allerede har gått gjennom den prosessen til et annet format igjen. Å kjøre et lydspor gjennom noe sånt to ganger dreper som regel det som er av lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Å kjøre et lydspor gjennom noe sånt to ganger dreper som regel det som er av lydkvalitet.

8913043[/snapback]

Har gjort det endel, og kan ikke si at jeg merker store forskjeller egentlig. Men jeg kjører ikke musikken min igjennom utsyr til flere hundre tusen heller da, vet ikke hva andre gjør da. Til bruk i bærbar spiller så bør man vel egentlig sørge for å ha gode klapper på ørene enn å ha all musikken i FLAC ;)

Fant et script som konverterte, men metadataene må man jo sørge for å fikse manuelt, det er litt kjipt. Men amarok har en fin "guess from filename" funksjon da. Åhh... Amarok..

Endret av krigun
Lenke til kommentar

DU kan bruke et program som heter sound converter som du finner i pakke-behandleren (i hvertfall hvis du bruker ubuntu).

Du vil antaglig få et lite kvalitetstap, så det beste ville være å rippe cdene på nytt (og da helst i flac).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...