zyprex Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hva er egentlig forskjellen på disse to? Med tanke på at prisforskjellen er enorm. 2 GB Apple RAM vs. Corsair MAC RAM Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 apple er dyrt og sært hehe:P ikke noen spess forskjell Lenke til kommentar
zyprex Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Noen som kan dette som har et vettugt svar å gi eller? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Apple bruker minnebrikker fra Samsung om jeg ikke husker feil. Om du kjøper 1 gb fra Samsung, Kingston, Crucial eller andre merker tror jeg ikke du vil merke noe forskjell i det hele tatt. At Apple tar såpass mye for RAM-oppgradering er for meg uforståelig, jeg hadde uten tvil gått for et annet merke til en tredjedel av prisen. Lenke til kommentar
zyprex Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Takker! Men hva skal jeg gå for? Corsair Kingston Eller er det ett fett? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Jeg har hørt mye bra om Kingston, bla. fra min bror og en kompis som begge oppgraderte sine MacBooker. Jeg ville gått for den da den også er billigst. edit: Den var billigst da de kjøpte, jeg ser det har forandret seg. Men alikvel, jeg har lest og hørt mye bra erfaringer med Kingston. Men jeg er helt sikkert du blir fornøyd samme hva du kjøper egentlig. Endret 22. juni 2007 av Dassen Lenke til kommentar
foorex Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Siden dere snakker om oppgradering av minne til macbook, så må jeg spør om: Er det veldig enkelt å skifte minne på maskinen, eller er det en komplisert prosess som et datareperasjon selskap må gjøre? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det er veldig lett. Står faktisk forklart i det lille heftet som følger med maskinen. Er bare snakk om å ta ut batteriet og fjerne et lite deksel om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det er veldig lett. Står faktisk forklart i det lille heftet som følger med maskinen. Er bare snakk om å ta ut batteriet og fjerne et lite deksel om jeg ikke husker feil 8941277[/snapback] Korrekt. Eneste problemet du kan risikere å møte på er de små skruene du må skru ut for å få av dekselet. Krever at du har bitteliten stjerneskrutrekker. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 ok, da går jeg for 2GB MacBook Pro 15,4 tommer 2.4GHz Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg lurer på det samme som Zyprex, hva bør man kjøpe av Corsair og Kingston? Er Kingston såpass mye bedre enn Corsair, at det er verdt den høyere prisen? Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Prisforskjellene er grunnet kvalitetstesting. Apple har strenge krav til testing av rambrikker, som resulterer i at det er mindre sjangse for at du får en defekt rambrikke i maskinen din. Det er det som gjør at den blir så dyr. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Tviler sterkt på at apple gjør noe særlig grundigere testing enn minneprodusenten selv. At det koster såpass mye hos apple har én grunn: fordi de kan. Er nok "lettlurte" personer som kjøper minne der til at den høye prisen lønner seg. Mange skjønner ikke at man kan få akkurat det samme mye billigere i en annen butikk. Eller kanskje mange er redd for å sette inn selv. Samme hos dell og mange andre maskinprodusenter og. Når det gjelder corsair vs kingston, er begge gode merker, så velg det billigste. Endret 30. juni 2007 av Josten Lenke til kommentar
sparks Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Da har jeg bestilt den Corsairen som ble linket tidligere i denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå