L O G I M A N Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det var en diesel detta ja, glemte det jeg Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 diesel motorene har da ikke tennplugger:P De fleste små bildieseler som denne har glødeplugger, men komprisjonen kommer av varmen her, ikke av gnist som på bensinmotorer! Har du sjekket at du har nok olje? For lite olje kan føre til slik ``skrape, kringle`` lyd! 8968713[/snapback] Den skal varsle hvis det er oljemangel, og varsellampa skal fungere. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Fikk peila akkurat nu, og det visste seg at jeg har fylt over max nivået med 2-3 cm, har dette noe å si? Anna merkelig ting er også at det har ikke sunket noe olje etter jeg har kjørt ca 5000km bykjøring, som regel så bruker den en god del olje til vanlig. Har fått snakket med VW verksted og de hadde heller ingen aning og ville helst at jeg bestilte time for sjekke problemet, men akkurat nå så kan det ta opptil 1mnd før de har tid, siden folk flest har tatt ferie. Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 For mye olje er IKKE bra! Ryker det en del røyk av bilen din? Du bør tømme ut litt, den har ikke godt av for mye! om det kan fjerne lyden vet jeg ikke Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Tenningsbank skal ikke være der. Det kommer av at bensinen selvantenner før gnisten antenner den. Det kan skje under høyt trykk i motoren, dvs høy belastning og lavt turtall blant annet. I såfall kan bankesensoren være gåen. 8967868[/snapback] Tenningsbank er faktisk det som får en dieselmotor til å fungere. Det er det som også gir dieselmotoren den karakteristiske lyden som den har. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Ja, jeg vet det, men jeg hadde bensinmotor i tankene når jeg svarte Du er helt sikker på at det er motoren lyden kommer fra? Stablisatostag osv er helt utelukket? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Ja, jeg vet det, men jeg hadde bensinmotor i tankene når jeg svarte Du er helt sikker på at det er motoren lyden kommer fra? Stablisatostag osv er helt utelukket? 8971234[/snapback] Hører det godt fra at det er forfra lyden kommer. Men det underlige er at det bruker mindre olje nå enn før, eller nærmest ingenting, må kanskje ha den til verksted allikevel. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Tror å sjekke dysene ville være en god ide, egentlig så skal dysebank høres hele tiden men man vet aldri. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Tror å sjekke dysene ville være en god ide, egentlig så skal dysebank høres hele tiden men man vet aldri. 8972942[/snapback] Er dette noe jeg kan gjøre selv? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hva er motorkoden? Siden det er 2003 mod kan det vel være en pumpedysemotor og troooor, usikker om jeg har hørt om noe tull med de dysene før. De sitter inni toppen og er vanskelig og sjekke. Hvis det er vanlig TDI med rotor-diesel pumpe kan den være feil inst. eller at du har slitte dyser, men jeg vil ikke tro at det er det. VAG diesel pleier og gå reint. Prøv og tappe av olja... Motoren kan gå på rein olje hvis det er alt for mye, veiva plasker i olja som gjør at den damper mer. Du kan få prob. med og stoppe motoren +++. Mulig at det bare er for mye motorolje som gir deg en svak dieselbank. 2-3 cm over max er ganske mye for mye, mye! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 For mye olje er IKKE bra!Ryker det en del røyk av bilen din? Du bør tømme ut litt, den har ikke godt av for mye! om det kan fjerne lyden vet jeg ikke 8970576[/snapback] Mener du røyk fra eksospotta eller motoren? Bilen kjører helt greit, bare av og til hører jeg lyden. Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 hvis jeg var deg så ville jeg bestillt en time hos vw, hvor er det du bor? oslo? Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 For mye olje er IKKE bra!Ryker det en del røyk av bilen din? Du bør tømme ut litt, den har ikke godt av for mye! om det kan fjerne lyden vet jeg ikke 8970576[/snapback] Mener du røyk fra eksospotta eller motoren? Bilen kjører helt greit, bare av og til hører jeg lyden. 8987857[/snapback] Fra eksospotta! Merker du den når motoren er varm eller kald? om du ikje først merken den før den er varm, så er det kanskje for mye olje! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 merker oftest når den er kald, men det som undrer mneg mest er hvorfor den nå nærmest ikke bruker noe olje når det er overfylt. Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Når olja blir varm så tynner den seg ut, så det kan ikke være olja! Det vet jeg ikke, men det skal uansett ikke være for mye olje, det skader motoren! Du får bare bestille en time hos Vw å få dem til å sjekke det! Kan hende det er pumpedysa elns, kjent prob på Vag tdi Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er ikke bare det store VW merket som sitter på motordekslet som er løst? det kan lage en liten lyd som faktisk noen legger merke til og går og irriterer seg over. Ellers så kan det jo bare være en ulyd i huet ditt?? neida.. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Hadde bilen til verkstedet idag og etter peiling så visste det seg at det var akkurat nok olje. De på verkstedet mente at når jeg peilte den hjemme så har motoren vært i ro for lenge og må tråkke litt i gassen for at oljen skal smøre seg i motoren før peiling. Men ang. klirrelyden så har det blir mer sjeldent så de fikk desverre ikke hørt den akkurat idag. Men kan det være det at jeg ikke har hatt noe langkjøring i over ca 2-3mnd slikt at dieseloljen ikke rekker å bli varm så den ikke får smurt motorikken og da skapt den klirrelyden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå