nordin Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg har akkurat sikret nettverket og installert WEP-kryptering med passord i routeren. Jeg klarer fint å logge på med min stasjonære PC. Der er det bare til å sette "security on" og taste inn passordet. Men på laptopen klarer jeg ikke dette. Nettverksfinderen i Windows finner nettverket, men når jeg taster inn passordet henter den nettverksadressen i en evighet før jeg til slutt får melding om at det er ingen eller begrenset forbindelse. Nettverksfinderen som fulgte med hovedkortet/nettverkskortet i laptopen finner også nettverket, men her får jeg beskjed om at innstillingene er feil. Når jeg går inn på encryption og velger WEP, har jeg ingen mulighet til å taste inn nettverksnøkkelen. Det er bare et grått felt som jeg ikke kan skrive noe i med mindre jeg velger WPA eller noe annet piss. Jeg kan imidlertid fylle inn diverse HEX-nøkler, men disse vet jeg jo ikke siden de står som stjerner når jeg er i routerconfigen. Setter pris på hjelp! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hvorfor WEP egentlig? Det tar vanligvis mindre enn ti minutter å komme seg forbi en slik kryptering. Har ikke routeren din støtte for WPA/2? Lenke til kommentar
eppis Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 WEP holder fint for 99.9% av befolkninga de minste vet i det hele tatt hvordan man bryter wep keyen. dessuten jo mer sikkerhet du har jo mindre hastighet får du.. ihvertfall på eldre routere og accespunkter. uansett svar på topic... har du prøvd og sette en fast ip på nettverks kortet før du connecter virker som den ikke klarer og hente ip fra DHCPn. Sjekk også firewall instilingene på PCn. prøv for eks slå av windows firewall Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Og kun bruke passordet på wep er ofte problematisk da dette ikke virker på alle kort, jeg ville råde deg og bruke WPA-PSK hvor dette er en del av standarden og fungerer med passord. Ellers må du finne ut om du kan få ut nøkkelen i klartekst på AP-et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå