Gå til innhold

Film: Min 3D Eksamen - Bob!

Anbefalte innlegg

Heisann,

prøver på nytt med en ny tråd i riktig kategori :)

---

Nå har jeg akkurat avsluttet arbeidet med min prosjekt-eksamen innenfor 3D Design & Animasjon hos Noroff Instituttet.

Har laget en liten animasjon / kortfilm om Bob, en fyr som ikke vet hva han skal gjøre til sin prosjekt-eksamen :)

Den kan lastes ned her:

http://www.krifos.com/bob.php

NB! DivX-versjonen kan / vil hakke om du ikke har en nyere / nyeste versjon av DivX (filmen er komprimert med 6.6.x). Quicktime-versjonen skal være uten problemer, den er komprimert med MPEG4.

Kan også ses på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=66kKDbIUz3k

Tar gjerne alle tilbakemeldinger, positive og negative - vet at det er den del bugs og feil der, men har bare hatt 5 uker på den, og det er mye arbeid når man er alene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve 3D animasjonen var god. Historien også.

Men de gangene det sto tekst synes jeg ødela det hele. Det så ut som det var laget raskt i Paint. Jeg synes heller du skulle fått hovedpersonen til å se evig opptitt ut (noe han faktisk gjorde) og heller bare droppe å skrive "What do I do now?" foreksempel. Uttrykk, og bilder sier mer enn tusen ord.

Det var ikke vanskelig å se at det var 3D animasjon som var ditt felt her. ;)

Hvordan gikk det forresten, på eksamenen?

Lenke til kommentar

Ja det var litt meningen å bruke litt billige parodier på elementer fra gamle stumfilmer, derav tekstplakatene og den veldig spesielle framførelsen av musikken (med hender!) :)

Men er ikke helt fornøyd med selve teksten i den andre tekstplakaten, jeg kunne nok funnet på noe bedre der, ja - ser den absolutt. Får skylde litt på et veldig arbeidspress mot tidsfrist ;)

Prosjektet ble endelig levert inn i går, så det går vel opp mot 4 uker før jeg får noe svar.

Lenke til kommentar

Et lite teknisk tips : Komprimer lyden. Slik det er nå er lyden ukomprimert PCM og opptar omtrent 40% av filstørrelsen.

Programmer/formater som anbefales er Virtualdub/MeGUI (GUI for Mencoder og mer) og XviD, X264, Theora, MP3, Vorbis og AAC i AVI/MP4/OGG. Og FLAC/Lagarith for mellomlagring.

Send gjerne PM om du ønsker enkel forklaring for disse.

Lenke til kommentar

Der sier du noe ja... Glemte helt av å komprimere lyden. Skal ta å fikse det på de versjonene som ligger på serveren min for å spare båndbredde (ikke så veldig stress egentlig da jeg har 3TB/måneden - samt at jeg ikke regner med så *veldig* mange nedlastinger). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...