Jack-Bauer Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg fikk meg en helt ny Datakjeden maskin i går som de bygde. Jeg skulle sjekke opplysningene om CPUen med CPU-Z og da fant jeg ut at min E6600 var klokket til 1597,3 MHz. Jeg kjørte Prime Benchmarker for å teste om den ble klokket opp hvis den fikk kjørt seg og det gjorde den, men jeg vil ha den på konstant 100% ytelse etter fabrikkinstillinger. Jeg har slått av all strømtsparing men den er fortsatt for lavt klokket. Vær så snill og kom med noen tips slik at jeg får klokket den opp igjen til 2,4.. takk! Lenke til kommentar
k0n Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Dette er speed-step funksjonen til Intel, den er der for å spare strøm og dermed avgir mindre varme. Denne kan deaktiveres i BIOS. EIST eller Speedstep heter det, mener det var et tredje navn og (3 tegn), men husker ikke hva dette var. Endret 21. juni 2007 av k0n Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Jepp. Om du starter et program som gjør noe tungt arbeide eller et spill, så vil den automatisk klokke seg opp til 2.4. edit: sorry, jeg så ikke det siste du skrev. glem denne. Endret 21. juni 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du må nesten gå inn i BIOS og sjekke hvilken multiplier og FSB den er satt til. Skulle ikke forundret meg om du ikke har fått til å disable speedstep likevel(mener du skal kunne disable speedstep i BIOS), 1,6GHz høres veldig ut som hastigheten jeg får når Speedstep slår inn på min E6600. Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Intel C2D E6600 har Multiplier 6 ved speedstep (266.7*6=1600,2Mhz) & (266,7*9=2400Mhz) ved full rulle. Speedstep er en glimrende funksjon Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Skjønner ikke hvorfor du vil ha den på full speed når du likevel ikke bruker den ekstra hastigheten til noe. Spar miljøet Lenke til kommentar
weirdo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du har sjekket at gjerne multiplieren ikke er stilt på 7 uansett om du tar av "Speedstep"? Hos meg lå den på konstant 1800 MHz idet jeg fikk min, og selv om jeg tok av Speedstep så holdt den seg der enda. Grunnen til dette var at BIOS hadde automatisk stilt multiplier til 7 istedefor 9. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå