N_M_V Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Håper dere kan komme med noen forklaring/løsning? Når jeg spiller Neverwinter Nights så får jeg diskfeil når jeg skal restarte. Noen ganger så holder det å vente 5-10 min. så starter PCèn som normalt, andre ganger er det helt umulig å starte opp, så jeg må legge inn nytt image fra partisjon D: (som er samme disken) De 2 siste gangene dette skjedde gikk det ikke ann å legge inn nytt image, så jeg måtte boote fra CD, formatere partisjon på nytt, for så legge inn XP fra CD, så overskrive med image. Har kun merket dette med dette spillet, har sjekket for error på disk men ikke funnet feil på disk. CPU/Skjermkort er ikke overklokket. Har kun merket det med dette spillet, men selv om det eventuelt lager ”krøll” i filsystemet så skulle det ikke vært problemer med å legge inn nytt image? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Prøv å kjøre kjør grunig scandisk av harddisken. Kan være at du har noen bad sektor og gjøre at du for harddisk feil. Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Har kjørt scandisk/errosjekk i XP men finner ikke feil. Er det annen måte å sjekke for error på disk i XP? Lenke til kommentar
sof Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 harddisk leverandøren din har sikkert noe hardisktest-software du kan kjøre...sjekk den respektive hjemmesiden sof Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Fant ikke feil påhardisk. Løsningen ble: Demontert/montert IDE kablene. Demontert/montert Minnebrikke Demontert/montert Skjermkort Hva som var årsaken vet jeg ikke, men nå er alt OK. Takker for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå