Gå til innhold

Billigste måten å få 0dB.


РЦП-88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er den rimeligste og beste løsningen, er så drittlei å bruke hundre- til tusenvis av kroner på nye skjermkortkjølere, vannkjøling, nye kabinett, støydempingsmatter, stillegående harddisker og Gud vet hva, uten å bli ordentlig fornøyd.

 

Skal implementeres asap når jeg kjøper meg egen leilighet eller leier noe langsiktig.

 

Du kan jo forresten ta dvd-rom ut av kabbiset og lage forlengelser til den også, men personlig bruker jeg dvd-rom kanskje bare en gang annenhver måned.

 

Edit: du kan forresten ofte sette opp en spesiell tastekombinasjon i BIOS for å starte Pc'en vha. keyboardet. Evt. er det rimelig enkelt å lage en ledning med jumper i ene enden og power switch i andre, som du kobler til Power_switch på hovedkortet.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvis du velger komponenter med passiv kjøling fra begjynnelsen av er det ikke så mye dyrere enn å bygge vanlig pc. Det er et stort utvalg av passive skjermkort i dag. De fleste nye hovedkort har ikke vifte på chipsetkjøleren lengre, og cpu vifter med tempstyring gir gode muligheter for kontroll på lydnivået. Passive strømforsyninger er noe dyrere enn vanlige.

Et sett gode dempematter koster noen hundrelapper og velger du en 2,5 disk i stedet er pcen så og si lydløs.

 

Trenger du mange disker kan du bruke trådløs nettverkslagring og plassere i annet rom.

 

Tror denne 1000 lappen ekstra, er mindre enn hva takstmannen trekker fra i boligtaksten din for det hullet mitt på veggen!

:p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt PCen i kjelleren med kabler gjennom gulvet i snart 4 år nå. Det første du merker er at det er andre komponenter som også lager lyd, skjerm og mus lager noen irriterende høy frekvente lyder. Men når en blir "gammel" så hører man ikke disse lydene lengre uansett, nå er det bare deilig stille.

Optiske enheter kan forlenges med IDE til USB adapter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Herlig med 100% stillegående pc., problemet er bare det at en har lært seg maskinens lydsignaler etter humøret den er i.  :p

8912363[/snapback]

Stemmer dette. Det er nærmest så man hører maskinen snakker til en. :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...