Ståle Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Og husk BOOL 8912260[/snapback] Kvifor? BOOL er synonym for tinyint(1), så du oppnår ingen ytelsesforbedring e.l. Og meg bekjent vil en int(1) blir behandla som tinyint(1), så nettoresultatet er akkurat det samme: feltet vil ha datatype tinyint(1) enten du bruker tinyint(1),bool, eller int(1) Ellers så går det jo an å bruke enum-felttypen som er fleirvalgsfelt. 8912534[/snapback] ouch men det er ikke noe gale med svaret mitt, bare at tanken var litt feil. edit; ja, fant ut det samme som erixz sa Endret 21. juni 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 bool ble "oversatt" til tinyint i mysql. Men takk alle sammen, fikk det til og funker supert! Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Ståle... Sry litt OT, men hvordan bruker man enum? Har sett på manualen, men jeg skjønner meg ikke helt på 8912555[/snapback] Klipp & lim fra O'Reilly MySQL Pocket Reference: ENUM(value1, value2, ...)Storage 1-255 members: 1 byte 256-65,535 members: 2 bytes Description Stores one value of a predefined list of possible strings. When you create an ENUM column, you provide a list of all possible values. Inserts and updates are allowed to set the column to values only from that list. Any attempt to insert a value that is not part of the enumeration will cause an empty string to be stored instead. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Weeee Fikk det til nå. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå