mushrOOm Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg er lskikkelig lei av at folk "cheater" med config filen i ra. Hadde alle hatt den samme config filen så kunne man VIRKELIG sett hvem som har Skillz i RA, men det nytter ikke når alle har forskjellig cfg. IRRITERENDE. Spør du meg. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Ikke enig. Er jo det som er så kult med q3, folk lager forskjellig config etter hvordan dem spiller, hvordan dem liker og ha det og kanskje også etter maskinen dem sitter på. Husk dette er ikke cs, og folk har aldri klaget på andre som har tweaka config. Se på proene, dem har syke configs Lenke til kommentar
mushrOOm Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 men altså... Se for deg en som har spillt i noe år, og ha ikke tweaket cfg'en sin, også skal han spille mot en som har spillt i 4 måneder og han en helt syk cfg.. da er jeg ganske sikker på at han siste vinner. Er ikke helt rettferdig spør du meg. Har selv opplevd dette. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg tror nok ikke helt du har forstått quake-mentaliteten. Å lage gode configs er en del av skillsene en må ha. Etter at du blir mer og mer rutinert finner du ut hvordan du skal tilpasse configen slik at du selv spiller optimalt. Configen er jo nemlig ikke noe annet enn et hjelpemiddel for at du selv skal yte ditt ypperste. Uansett så er ferdigheter som aim, timing og taktikk helt uavhengig av config. Den smarteste spilleren vinner til slutt. Du må også huske at Quake-serien har en helt annen kultur enn f eks Counter-Strike. I CS-miljøet er det vanlig folkeskikk på bruke en "ren" config, noe som har ført til at WWCL (tvinger default config) er blitt veldig vanlig. Lenke til kommentar
mushrOOm Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Ok, jeg skjønner. Men det hadde vært artig og sett hvordan det gikk hvis alle brukte samme config Lenke til kommentar
CandyShot Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 cg_fov 120 r_picmip 5 så er du sikkra. å si at folk som spiller ra3 skal spille med samme cfg er mildt sagt latterlig, Siden Quake1 har det vært en slags kultur å tyne fps'ene ut av motoren, samtidig som man gir f i eyecandy og fokuserer på selve spill konseptet. Å si at man taper fordi en annen har bedre cfg enn det man selv har, er det samme som å si at man ikke gidder sette seg inn i det, alle kan forandre på cfg'en slik de vil. Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 å sei at folk må ha samme config er det samme som å sei at folk må ha samme hardware og ping Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 å sei at folk må ha samme config er det samme som å sei at folk må ha samme hardware og ping Godt sakt. Men det med og ha en god config viser egentlig hva du kan om spillet. Og man får ikke bedre aim av og ha en god config, man vil jo ha den samme aimen uansett hvilken config du bruker.. Kanskje du føler at du er bedre med en "god" config, det vil jeg si er bare psykisk.. Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Godt sakt. Men det med og ha en god config viser egentlig hva du kan om spillet. Og man får ikke bedre aim av og ha en god config, man vil jo ha den samme aimen uansett hvilken config du bruker.. Kanskje du føler at du er bedre med en "god" config, det vil jeg si er bare psykisk.. Jepp, enig der. Ein god config betyr at du har fiksa det slik at du får den opplevinga du ønsker deg ut av eit spel. Men det kan sjølvsagt også vere naudsynt å tweake ein confog for å td få lavt ping eller høg FPS i spel som q3. Utan "passeleg" ping har du ikkje ein tjangs. Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis du er god på taktikk kan du ha god sjans mot en som har god ping. Jeg husker jeg spilte mot en fyr som hadde 5-10 i ping . Jeg har 50-70 og 1 loss. og jeg greide og vinne over han. Måtte mobbe han litt etter matchen =) (Rocket arena. ra3map1 arena 3) Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis du er god på taktikk kan du ha god sjans mot en som har god ping. Jeg husker jeg spilte mot en fyr som hadde 5-10 i ping . Jeg har 50-70 og 1 loss. og jeg greide og vinne over han. Måtte mobbe han litt etter matchen =) (Rocket arena. ra3map1 arena 3) Joda, du har sjølvsagt rett i det, men det kan sjølvsagt hjelpe med ein god cfg. Lenke til kommentar
nekroz Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 å sei at folk må ha samme config er det samme som å sei at folk må ha samme hardware og ping Godt sakt. Men det med og ha en god config viser egentlig hva du kan om spillet. Og man får ikke bedre aim av og ha en god config, man vil jo ha den samme aimen uansett hvilken config du bruker.. Kanskje du føler at du er bedre med en "god" config, det vil jeg si er bare psykisk.. At det bare er psykisk at man blir bedre med en bra config er bare tull. Har nettopp begynt å spille AQ2(lei av CS) og der har configen utrolig mye å si. Spilte først med default og det klarte jeg rett og slett ikke. Alt gikk seint og det var forsinkelse på sniper scopet så jeg gadd ikke å spille mer med den configen. Skaffa heller en bra config av en klassekamerat og da ble alt mye bedre! Har bare spilt i to uker og fått tilbud om å joine to klaner. 8) Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Tror ikke du kan si at du blir mye bedre av og få en bra config. Grafikken og selve flyten blir kanskje bedre med configen din, og du får en bedre flyt i spillet. Og da blir det kanskje litt lettere og treffe en fyr. Men den gamle aimen vil ennå være der. Etter min mening da. Man kan ikke bli verdens mester bare for at du har en uber god config... Lenke til kommentar
nekroz Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Man kan ikke bli verdens mester bare for at du har en uber god config... Man blir ikke verdensmester uten en "uber" god config. Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Man kan ennå være god uten uber config og .. Jeg hadde lenge en dårlig config. Og når jeg fikk den nye configen min ble jeg ikke noe bedre. =) Lenke til kommentar
letmein Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Bare sånn hvis du ikke klarer å lage en config av deg selv, så kan du laste ned noen her og tweake din egen. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Bare sånn hvis du ikke klarer å lage en config av deg selv, så kan du laste ned noen her og tweake din egen. Hvilken av disse er til aq2 da? Jeg har en dårlig config i aq2, uten script å aliases osv, men jeg suger ikke for det... aimen som teller, sensitivity'n å museinnstillingene Men å bli vant til en config er det viktigste Lenke til kommentar
Ripsta Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Omtrent det eneste som kan gjøre en config "bedre" er grafikk og netverks innstillinger. Man kan kjøre med mindre oppløsning og høy picmip, som vil gjøre at du får enklere grafikk, større refreshrate og bedre/smoother følelse, som gjør det lettere å sikte (og rett og slett se folk). Dvs du har ikke noe grafikk lag når du svinger kjapt på musen, og dermed kan du lære deg å sikte mer nøyaktig, fortere. Nettverks innstillinger må justeres i forhold til hvilken oppkopling du har. Om disse ikke er rett kan det rett og slett være at folkene du sikter på faktisk ikke er på det stedet du ser dem på skjermen, pga nettverk lag. Som regel må dette øves inn når du sitter på dial-up, slik at du sikter foran folk med f.eks rail. Keybindings og scripts og sånt har ingen ting å si. Spørsmålet er bare om du er vant nok til å bruke det. Akkurat det samme med sensitivity. Om du driver å bytter sensitivity og mus aksellerasjon så kommer du aldri til å bli god. Man må ta et utgangspunkt, og "stick with it" - BARE da kommer du til å bli god til å sikte osv. Jeg har et fast opplegg som bestemmer sens. Jeg kjører ingen aksellererasjon på musen, og vet nøyaktig (på millimetern) hvor mye jeg dreier på musa for å snu meg 180 grader. Jeg justerer bare spillet etter dette, så sitter alt som et skudd. Til slutt er det viktig å nevne at det faktisk er forskjell på folk. Noen blir veldig god veldig fort, mens andre bestandig kommer til å slite, sånn er det bare. Lykke til Lenke til kommentar
CandyShot Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 I AQ2 er det egentlig bare binds + nettverks instillingene som er intressante. set cl_maxfps 120 rate 10000 evnt. mindre funker for meg =) hyggelig å høre at noen fremdeles begynner å spille AQ2 =) Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 . Alt gikk seint og det var forsinkelse på sniper scopet så jeg gadd ikke å spille mer med den configen. Hva mener du med "forsinkelser på scopet", og i tilfelle, hvordan fixer du det? og hva gjør "rate"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå