Gå til innhold

Hjelp til "avansert " powerpoint presentasjon

S.M.

Anbefalte innlegg

Driver å lage en powerpointpresentasjon som looper noen internettsider. Disse sidene har en tendens til å bli trege slik at det blir en lang ventetid i presentasjonen.

Jeg tenkte på å prøve å lage noen slags forsinkelse / ovelapping slik at siden kan oppdatere seg før den blir vist frem, til uten hell..

Kan det fungere greit med et skript som oppdatere internettsida- tar skjærmbilde- limer det inn i powerpoint eller lignende og viser den..

Sitter helt fast... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke lagre hele siden (File - Save Page As...) så den ikke trenger å hente siden over et relativt tregt nett? Da beholder du noe av funkasjonaliteten til nettsidene om du skal klikke deg rundt og scrolle og slikt.

En annen mulighet er å bare ta screenshot av siden dersom du ikke skal bruke siden eller scrolle, og da kan du putte bildene rett inn i PowerPoint.

Prt Scr-knappen øverst til høyre på tastaturet for å "ta bilde" av det du ser på skjermen, start Paint og trykk CTRL+V. Velg "Save As..." og lagre som et .JPG-bilde. Importer dette bildet i PowerPoint.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Hele saken er det at jeg prøver å få en maskin som viser internettsider etter tur med noen sekunders mellomrom, problemet er at jeg ikke får noen automatikk som gjør at internettsidene som er trege vises med en gang. Istedet blir dem blanke noen sek. i powerpoint som henter de nettsidene.

De trengs ikke vises i powerpoint, grunnen til jeg bruker den er at den blir brukt på raskere sider det det ikke treng noe ventetid før bildet dukker opp...

Sjermdump tror jeg hadde vært ypperlig men problemet er hvordan jeg får skriptet det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...