Buzz76 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 ER det noen som har erfaring med Samsung sine DVD og brenner produkter?? Tenkte å kjøpe en DVD ROM og ny brenner. Samsung har begge i sort, og hvorfor ikke ha begge i samme merke oxo? Så, good or bad?? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 De funker! Har ikke testet de så vanvittig, men de klarer jobben! Brenneren er ikke akkurat Plextor, men den brenner på den hastigheten den skal! DVD spilleren funker også greit! De er billig, om du vil ha noe bedre, så må du også betale for det. DVD spillerene er så og si samme hvilken du velger, de spiller DVD'ene bra uansett. -Chief- Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Fint Har en gammal Plextor PlexWriter 4/12 (SCSI) fra før... har ventet tålmodig på neste SCSI brenner fra Plextor, men gidder ikke punge ut 2000,- for den.... skal dessuten ha en DVD spiller... Samsung DVD + brenner blir faktisk halve prisen av KUN den nye SCSI brenneren fra Plextor... driter vi penger?? neeei.... Lenke til kommentar
shorin Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 En kamerat av meg har både Samsung dvd/brenner,og han har aldrig hatt noe prob. med de.Dette gjelder 16x DVD og 24x brenner. På linken under kan du sjekke hvilken brenne-modes brenneren din støtter.Jeg ser de(samsung)ikke støtter correct EFM-encoding,men ellers er helt kurrante med hensyn til kopiering(pass på firmwaren hvis du skal flashe!) http://www.elby.ch/english/products/clone_.../s.html#samsung Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Har en Samsung CD-R/RW SW-244B 24x og en Samsung DVD-ROM SD-616Q 16x, synes de fungerer godt til den prisen. Betalte rundt 900kr for begge to tilsammen. Eneste minuset er at DVD-rom'en bråker litt, men det får man bare leve med;) Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 En kamerat av meg har både Samsung dvd/brenner,og han har aldrig hatt noe prob. med de.Dette gjelder 16x DVD og 24x brenner. På linken under kan du sjekke hvilken brenne-modes brenneren din støtter.Jeg ser de(samsung)ikke støtter correct EFM-encoding,men ellers er helt kurrante med hensyn til kopiering(pass på firmwaren hvis du skal flashe!) http://www.elby.ch/english/products/clone_.../s.html#samsung Hva er EFM encoding? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hva er EFM encoding? Gidder ikke oversette, men dersom du gidder lese english EFM stands for Eight to Fourteen Modulation and is part of the error correction technology used on CDs. It's one of the reasons you can make small scratches on CDs without losing data. The technology might be a little complicated for the average user, but for those who would like to learn more, the article is a must read ! EFM means Eight to Fourteen Modulation and is an incredibly clever way of reducing errors. The idea is to minimize the number of 0 to 1 and 1-0 transitions -- thus avoiding small pits. In EFM only those combinations of bits are used in which more than two but less than 10 zeros appear continuously. For example, a digital 10 given as a binary 0000 1010 is an EFM 1001 0001 0000 00 The use of EFM coding means that pits come in discrete lengths ranging from 3 bits long (often written 3T) to 11 bits long (11T). As the laser beam scans across these pits, a very distinct RF signal is formed. The shortest wavelength in this signal (highest frequency) is produced by the 3T pits. The longest wavelength in the signal (lowest frequency) is produced by the 11T pits. The zero crossings of the RF signal represent the edges of the pits -- and thus the binary "1s" in the data stream[2]. (Notice that the longer the wavelength, the larger the amplitude of the signal.) It is common to display the photodetector output on a scope with a conventional trigger. This results in a display where the nine possible frequencies (3T to 11T) all add up on top of each other. This type of display is termed an "eye" pattern and provides valuable information about the various alignment parameters of the CD player. Notice that the relationship between size and wavelength is very distinct in the eye pattern[3]. The RF output is converted to a square wave, and then phase locks a clock with the period T. The CD player then begins to hunt for the characteristic start of frame symbol, which is three transitions separated by 11T. (100000000001000000000010 + 3 merge bits) Then, the player isolates the 33 17T symbols, and then kicks off the 3T merge bits -- leaving the 33 14T active symbols. Andy Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Så enkelt forklart... CD plater som er brent med en brenner som ikke kan skrive EFM kodingen riktig, tåler ikke like mye riper som en CD laget med en brenner som støtter EFM?? Lenke til kommentar
gon Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Har et kursrom med 10 maskiner, bruker Samsung DVD-RW Combo som er kombinert DVD og brenner disse fungerer helt ok. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Fint Har en gammal Plextor PlexWriter 4/12 (SCSI) fra før... har ventet tålmodig på neste SCSI brenner fra Plextor, men gidder ikke punge ut 2000,- for den.... skal dessuten ha en DVD spiller... Samsung DVD + brenner blir faktisk halve prisen av KUN den nye SCSI brenneren fra Plextor... driter vi penger?? neeei.... Har du det travelt? hvor lenge har du ikke ventet , med den brennern du har i dag. Har selv 12/4/32 scsi og kan vente litt til prisen blir billigere. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Så enkelt forklart... CD plater som er brent med en brenner som ikke kan skrive EFM kodingen riktig, tåler ikke like mye riper som en CD laget med en brenner som støtter EFM?? Alle brennere kan skrive EFM kodingen riktig (håper jeg da). Spørsmålet er heller om den kan skrive den feil. Dette er nemlig nødvendig for å ta backup av endel kopibeskyttede spill. Når Clone-cd-folka snakker om korrekt EFM enkoding sikter de egentlig til om brenneren kan skrive EFM mønstre som egentlig er ulovlige etter standarden. Hvis den ikke kan det kan du heller ikke lage en eksakt kopi av en kopibeskyttet cd. Lenke til kommentar
Hubble Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hei Helge Jeg kjøpte en Samsung 40x brenner, sort, m/Roxio Easy CD Creator like før jul. Har egentlig aldri vært noen stor tilhenger av easy cd creator (brukte nero før). Derimot så har programvaren fungert bra. Jeg ble faktisk "litt" positivt overrasket over programvaren, bl.a. så kan man stille ned lesehastigheten (svært gunstig når man ser DivX filmer for å redusere støy). Jeg har forøvrig inntrykke av at den er rimelig fleksibel når det gjelder kvalitet på platene. Jeg har brent 20-30 cd’er på "no-name" plater, til 1,90 pr. stk. uten problemer eller feil, brennetid på 650Mb har vært ca. 2 min. Jeg tviler sterkt på at den klarer å brenne kopibeskyttet cd’er, men så har jeg heller ikke forsøkt dette. Det er ikke akkurat like høy kvalitet over denne som plextor sine brennere (f.eks. cd-skuffen virker litt billig). Jeg tror også at 40x til plextor er noe kjappere, men så koster plextoren omtrent dobbelt så mye også. Jeg har forøvrig planer om å bestilling dvd’en også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå