Gå til innhold

Elprice med luretilbud?

Anbefalte innlegg

Jeg også svært skeptisk til denne "Annonserte varer på lager" garantien til Elprice.

De kan påstå det, men det er ingen ris bak speilet dersom garantien ikke opprettholdes!

Andre firmaer har f.eks en garanti som virkelig gir forbrukerne noe med hold i og er ikke bare tomme løfter.

Mitt inntrykk av Elprice er mange store ord, men lite innhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å garantere at man har annonserte varer på lager i vår bransje er å skyte seg i foten. det er så mange faktorer man ikke er herre over som kan ødelegge, og så fort man bryter denne "garantien" én gang er all troverdighet borte. hvis man annonserer panasonic pv70 og garanterer at denne er på lager når man venter på en ordre er man enten 1. dum 2. utspekulert. denne tv-en har ikke vært å få tak i fra tradere i europa eller fra panasonic nordic siden i november, og alt tyder på at stabil levering frem til eol bare er å glemme.

Endret av veggiss
Lenke til kommentar
Hei!

Vi i Elprice har ikke luretilbud. Vi går jo sågar ut å "garanterer" annonserte varer på lager. Vi vet at metoden som mange i vår bransje dessverre bruker er lett og gjennomskue fra forbruker. Vi ønsker lurepriser til livs, fordi vi selv faktsik ønsker å selge varene vi annonserer.

Til elprice_no

Kan du svare meg på følgende. Dere annonserer så fint med "Annonserte varer på lager - garanti:

Vi har ikke fiktive lokketilbud eller lurepriser. Varene er på lager i butikk for umiddelbar utlevering, eller tilgjengelig på et av Elprice hovedlagre for levering til butikk eller forsending direkte til deg i løpet av annonseperioden." (http://www.elprice.no/kundesenter.aspx?url=/filearchive/kundesenter/index.html)

La oss først se på utsagnet "varen er på lager i butikk", kan dette stemme?

Fikk kundeavis i posten forrige dagen(http://elprice.oskorei.no/) med annonsevarer og priser som gjelder fra 29.01.08 frem til 02.02.08. Der står det at dere selger Half Life orange box for ps3 til 349kr. For å tjene mest mulig på dette vil jeg hente spillet i butikk, sjekket først med nærmeste som er sandvika. Tror du de hadde spillet på lager? Nei! Sjekket så videre med alle butikkene i Oslo området, hadde noen spillet på lager? NEI! Sjekket så med alle lokale butikker i hele Norge, hadde noen spillet på lager? NEI!

Dette syntes jeg var ganske rart så tok da telefonen fatt og begynte å ringe 10 forskjellige butikker rundt i hele Norge for å høre om de hadde spillet. Alle kom med samme svar. Spillet hadde ikke ankommet butikkene enda, det ville ta enda 2-3uker før de hadde spillet på lager. Det var ikke at de var utsolgt som var problemet, men de hadde ikke enda mottatt annonsevaren.

Stemte så utsagnet fra elprice at "varen er på lager i butikk"?NEI!

Videre i deres egne regler og garantier sier dere: "eller tilgjengelig på et av Elprice hovedlagre for levering til butikk...i løpet av annonseperioden." stemmer dette? Husk at annonseperioden bare er 5 dager.

Jeg ringte ihvertfall kundeservice for å forsøke å bestille over tlf og få dere til å sende varen til sandvika, men var det mulig? Der måtte jeg bare drømme, Elprice drev ikke med sånt. De sendte ikke vare fra sitt hovedlager til enkelt butikker, for å kunne levere innenfor den fristen de selv hadde satt. At varen var på Elprice hovedlager for levering til butikk når jeg bestiller en vare i annonseperioden var skrivefeil(!!!!) og at det kunne ta to uker før butikken fikk varen kunne damen på telefonen ikke gjøre noe med. Jeg fikk beskjed om å sjekke varebeholdningen i flere butikker, kanskje hadde noen butikker varen inne. Jeg fortalte henne at jeg allerede hadde ringt 10 forskjellige i hele Norge og sjekket med alle butikkene på nettet. Da kunne ikke hun gjøre annet for meg enn å ta imot bestilling for så må jeg bruke 80kr på å få pakken i posten.

Stemmer så utsagnet fra elprice: "eller tilgjengelig på et av Elprice hovedlagre for levering til butikk...i løpet av annonseperioden."? NEI!

Siste utsagnet deres i Elprice sin egen "Annonsert vare på lager"-garanti. "forsending direkte til deg i løpet av annonseperioden." stemmer denne?

Det kan jeg ikke si sikkert, men at jeg skal bruke 80kr på å få spille hjem i posten er uaktuelt når jeg ikke kan få hente den i den butikken jeg vil og som dere reklamerer med. Etter å ha lest rundt på forumet her er jeg også veldig usikker på om varen i det hele tatt vil bli sendt innen 24timer. Kanskje jeg også først vil motta varen om 2-3uker som alle deres butikker.

Enkel oppsummering vil jeg si at Elprice skyter seg selv i foten med å reklamere for varer som de ikke har på lager! Mannen i telefonen på Elprice sandvika sa at det ikke bare gjaldt HLOB spillet, de hadde ingen av de annonserte ps3 spillene på lager. Kjempe fint om du kan svare på dette innlegget Elprice_no spent på å se hva dere har å si om saken! Nå tar jeg meg en tur på elkjøp, der koster spillet 600kr, men de har den ihvertfall på lager!

God natt fra pro_board;)

Hei!

Denne beklager vi virkelig, og dette skyldes svært utydelig komunikasjon/markedsføring av spill som er en nyhet hos oss. Som du ser av annonsen er det merket i stort "nyhet på elprice.no" og med dette mente vi kun på nett, noe vi selvsagt skulle skrevet!

Her har markedsavdelingen tabbet seg ut. :cry: Dette har dessverre skjedd i 2 kataloger, men vi rakk ikke rette dette fordi de var i trykken.

Når det er sagt vil jeg også beklage behandlingen du fikk på butikk, og dette har vi også tatt opp internt. Du skulle ha blitt tilbudt å kjøpe produktet i butikken og de skulle da bestillt inn dette fra hovedlager/nettlager. Dette skal være standarden, og siden vi lover "lik pris på nett og butikk" skulle du betalt annonsert pris.

Når det gjelder "annonserte varer på lager" er dette noe vi virkelig mener og selv om vi kanskje ikke kommuniserer dette godt nok, skal du i tilfeller der vi ikke holder det vi lover få en tilsvarende vare eller bedre vare til samme pris. Dette tar vi seriøst og jeg tar dette opp internt for å bedre og tydeliggjøre dette.

MVH

elprice.no

Lenke til kommentar

Kjøp The Orange Box fra Steam der har de det alltid på lager :thumbup: og det koster i underkant av 300 kr :dribble:

Jeg kjøpte min PC på elprice, de hadde den visst nok ikke i noen av butikkene i osloområdet, og det var forsinket fra nettbutikken. Men så fikk jeg avslag da så jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Når det gjelder "annonserte varer på lager" er dette noe vi virkelig mener og selv om vi kanskje ikke kommuniserer dette godt nok, skal du i tilfeller der vi ikke holder det vi lover få en tilsvarende vare eller bedre vare til samme pris. Dette tar vi seriøst og jeg tar dette opp internt for å bedre og tydeliggjøre dette.

MVH

elprice.no

Dere har vel ikke noe problem med å ha annonserte varer på lager når dere konstant annonserer varer til latterlig dårlige priser i markedet.

Tar vi dagens eksempel går jeg inn på elprice.no og finner lysende over hele skjermen: "1600prm, annonsert vare på lager, topp testresultater" etc. Trykker vi på linken til denne Whirlpool AWOD 6720 er det prisen jeg reagerer på (men jeg finner først ut at maskinen ikke har 1600 omdreininger, men den har 1400 og dermed ikke børsteløs motor). Prisen ligger på 4495,- og dermed 800kr over en annen stor elektrokjedes pris på 3795,-. Der er heller ikke maskinen annonsert, den er også på lager og har ikke noe spesielt tilbud eller internettpris.

Ved rask synsing vil jeg tro Elprice ligger på 30-35% margin på denne maskinen, noe som er høy fortjeneste innenfor denne typen produkter generelt. At det er et annonsert tilbud gjør ikke saken mye bedre for dere. At dere solgte den med brukbar fortjeneste til 3495,- i førjulstiden gjør HELLER ikke saken bedre.

Har du noen forklaring på hvordan dere kan skryte av irriterende lave priser og varer på lager når dere annonserer varer til priser som ligger langt over andre tilsvarende butikkers faste utsalgspriser?

EDIT: Føyer også til at dere bruker: "Anbefalt utpris på denne modellen ligger på ca. 7.000,- Nå på kampanjepris!!! " på infoboksen om maskinen. Den har konstant ligget lavere i pris både hos dere og alle konkurrenter i snart et halvt år. :)

Link til maskin:

Elprice

Elkjøp

Ønsker også synspunkter fra andre om denne typen markedsføring. Vurderer sterkt å klage de inn til forbrukerrådet for villedende markedsføring da de fremstiller dette som en "utrolig pris" da de kaller dette et kampanjeprodukt etter å ha solgt det 1000kr billigere tidligere.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For meg virker det som elprice er livredd for denne tråden; med god grunn.

Kundeservicen er elendig. Bestilte 3 spill derfra for noen dager siden, men har ikke fått noen videre opplysning en ordrebekreftelse. På f.eks. www.komplett.no har kunden mulighet for å logge seg inn og sjekke hvordan varen ligger ann og når den sendes. Tror ikke elprice er en dårlig butikk, men hvis de ikke sjerper seg og oppdaterer sidene sine og SVARER på e-mail, så vil de få et VELDIG dårlig rykte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...