CAT0 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Livtidsgaranti er null verdt når du har kortet full av bilder! 8919136[/snapback] og kasko er null verdt når du har bilen full av unger? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ihvertfall på TekQ kortet så falt garantien bort når det ikke ble produsert lenger. Men som Largie også sier: Garantien er null verdt når man har kortet full. Her finnes det endel tråder om akkurat minnekort og kvaliteten på de. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Livtidsgaranti er null verdt når du har kortet full av bilder! 8919136[/snapback] og kasko er null verdt når du har bilen full av unger? 8919141[/snapback] hehe godt sakt... livstidsgarantien varer vell bare til kortet er ut av produksjon... eller til produsenten ikke eksisterer mer Aldri sjønt meg på den garantien... sjansen for at denne kommer fram til produsenten i kina er også minnimal... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ihvertfall på TekQ kortet så falt garantien bort når det ikke ble produsert lenger. 8919157[/snapback] Det vil jeg kalle villedende markedsføring av beste sort og jeg tviler veldig sterkt på at det er lov her til lands. Men jeg skal ikke si noe sikkert, det bare ikke låter som god musikk i mine ører i alle fall. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Altså det som er problemet med de fleste slike billigkort er det at det skal mye mindre til før det oppstår en feil i minnet på kortet slik at man i værste tilfellet mister alt som er lagret på det. Sandisk og Lexar er de største og mest stabile produsentene, men har selv sett Elkjøo har solgt f.eks MicroSD kort til 3 ganger så høy pris som vi selger dem for i den fotobutikker jeg jobber i. Kan virke som de er litt vel sene med å oppdatere prisene.. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ihvertfall på TekQ kortet så falt garantien bort når det ikke ble produsert lenger. 8919157[/snapback] Det vil jeg kalle villedende markedsføring av beste sort og jeg tviler veldig sterkt på at det er lov her til lands. Men jeg skal ikke si noe sikkert, det bare ikke låter som god musikk i mine ører i alle fall. 8919175[/snapback] Tror ikke butikkene som selger de her i Norge er klar over det engang, står riktignok "lifetime warranty" på esken da. Kortet ligger forresten pent pakket ned, da jeg ikke tør bruke hverken det eller TwinMos CF kortet i mitt kamera lenger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Nå har prisene på ulikt kvalitetsminne også falt veldig i det siste pga priskrigen som har vært på minne denne våren. Så det er ikke lenger slik (eller, burde ikke lenger være slik) at de større kjedene er ekstremt dyre på minnekort sammenlignet med de andre. 8915279[/snapback] Vel, så nå senest SanDisk 1 GB CF kort til 899,- i en Dixons eid butikk i går. Mulig de har glemt å prise det ned, siden de har gått over til Lexar? 8917752[/snapback] Ja, det er nok årsaken. Gamle "døde" varer som henger igjen i systemet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 De gode brikkene koster jo ikke så mye lenger de heller. Hvis du kjøper i butikke får du vel blant annet Sandisk 2 GB Ultra II (SD-kort) for 250-300 kr. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg bumper denne, da det ikke er vits å lage nytt emne om samme tema. Saken er den at jeg har vært innom elprice flere ganger da de har gode tilbud, i alle fall på papiret. Jeg har til gode å finne noen av produktene de har "gode" priser på. Får samma beskjeden i butikkene hver eneste gang. "Utsolg" og "vet ikke når det kommer inn igjen". Da snakker jeg om at jeg har vært i butikkene kort tide etter billagene har havnet i postkassen eller avisen. Min personlige erfaring med elprice, er at det er utrolig flinke til å promotere for gode tilbud på varer de ikke har, eller har svært få av på lager. Med andre ord, lokketilbud får å få kunden innenfor døren. Endret 3. januar 2008 av langtongting Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Om du mener de ikke har annonserte varer på lager og det gjentar seg svært ofte skal du gå hit og klage, forbrukerombudet har hjemmel til å gjøre noe med det: http://www.forbrukerombudet.no/?id=1609 Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Selvfølgelig er det et luretilbud. De selges til halve prisen på Multicom... Og det er ikke noe tilbud. Så syns ikke det er noe å tenke på i det heletatt, er rett og slett ikke billig. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Elprice er det jo faktisk enkelt å handle hos. Les brosjyren og det står "bestill på nett, hent varen i butikken" vil tro dette løser problemene dine Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Livtidsgaranti er null verdt når du har kortet full av bilder! <{POST_SNAPBACK}> og kasko er null verdt når du har bilen full av unger? Kasko er ein økonomisk forsikring, om eit minnekort til 90 kroner går i vasken er ikkje det noko stort økonomisk tap. Kræsjer du derimot ein bil og får skadar for 100 000 er det ganske stort tap. Derfor har du forsikring. Skal ein bruke kortene til mp3 i bilen eller liknande så er det ikkje så farleg om det blir ødelagt, du har ein kopi på PC-en uansett. Er det derimot 300 bilete på kortet så er det ikkje like greit. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hvorfor gidde å handle på elprice? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338917 Lexar 4 gb til kr 265,-. Og med brevpakke er det minimal porto. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Elprice er det jo faktisk enkelt å handle hos. Les brosjyren og det står "bestill på nett, hent varen i butikken" vil tro dette løser problemene dine Nope. Siste eksempel. Panasonic PV70, utsolgt, så de fjerne kjøpeknappen på hjemmesiden. Så er de så utspekulerte at de legger inn en liten annonse på siden til Panasonic PV70, av en Hitachi plasma med teksten "Lyst på det beste av det beste?" Denne har de tydeligvis nok av. Har hørt med noen som tidligere har prøvd å kjøpe Panasonic PV70 hos elprice, men var utsolgt. De fikk tilbud om å legge seg på venteliste på skjermen. Så ringer elprice og sier den blir utsatt, men at de kan få en utmerket modell fra faktisk Hitachi til samme pris. De liker visst å push`e Hitachi`er. Endret 3. januar 2008 av langtongting Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Elprice er det jo faktisk enkelt å handle hos. Les brosjyren og det står "bestill på nett, hent varen i butikken" vil tro dette løser problemene dine Nope. Siste eksempel. Panasonic PV70, utsolgt, så de fjerne kjøpeknappen på hjemmesiden. Så er de så utspekulerte at de legger inn en liten annonse på siden til Panasonic PV70, av en Hitachi plasma med teksten "Lyst på det beste av det beste?" Denne har de tydeligvis nok av. Har hørt med noen som tidligere har prøvd å kjøpe Panasonic PV70 hos elprice, men var utsolgt. De fikk tilbud om å legge seg på venteliste på skjermen. Så ringer elprice og sier den blir utsatt, men at de kan få en utmerket modell fra faktisk Hitachi til samme pris. De liker visst å push`e Hitachi`er. Oi den der er "stygg" her er det vel bare å rapportere til forbrukerombudet om missvisende reklame Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Så ringer elprice og sier den blir utsatt, men at de kan få en utmerket modell fra faktisk Hitachi til samme pris. De liker visst å push`e Hitachi`er. Det ryktes at å selge Hitachi-produkter gir særdeles god bruttofortjeneste i forhold til andre merker.. Lenke til kommentar
elprice_no Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Elprice er det jo faktisk enkelt å handle hos. Les brosjyren og det står "bestill på nett, hent varen i butikken" vil tro dette løser problemene dine Nope. Siste eksempel. Panasonic PV70, utsolgt, så de fjerne kjøpeknappen på hjemmesiden. Så er de så utspekulerte at de legger inn en liten annonse på siden til Panasonic PV70, av en Hitachi plasma med teksten "Lyst på det beste av det beste?" Denne har de tydeligvis nok av. Har hørt med noen som tidligere har prøvd å kjøpe Panasonic PV70 hos elprice, men var utsolgt. De fikk tilbud om å legge seg på venteliste på skjermen. Så ringer elprice og sier den blir utsatt, men at de kan få en utmerket modell fra faktisk Hitachi til samme pris. De liker visst å push`e Hitachi`er. Hei! Vi i Elprice har ikke luretilbud. Vi går jo sågar ut å "garanterer" annonserte varer på lager. Vi vet at metoden som mange i vår bransje dessverre bruker er lett og gjennomskue fra forbruker. Vi ønsker lurepriser til livs, fordi vi selv faktsik ønsker å selge varene vi annonserer. Når det gjelder eksemplet PV70 er jo dette for all del også et dårlig eksempel. Et produkt vi sluttet å annonsere når Panasonic fikk leveringsproblemer på denne modellen. Vi har flere containere i vente av denne modellen, men Panasonic kan for øyeblikket ikke fortelle oss når denne kommer. Derfor er kjøpsknappen fjernet. Modellen kommer på lager igjen, både på nett og butikk og det er nok til alle som vil ha. De som har bestillt produktvarsling vil få melding om det når den kommer. Ubekreftet er ca 14 Januar. Når vi har en bekreftet dato er kjøpsknappen aktivert. Når dette er sagt så hender det selvsagt at det glipper med annonsert vare hos oss også. I all hovedsak skyldes dette lang trykketid på våre kataloger og utfordringen er at da varepartier blir forsinket og vi ikke rekker å fjerne de fra katalog. Alikvel skal du få det produktet vi har annonsert. I nesten alle tilfeller kan du da innenfor kampanjeperioden bestille varen på nett eller ute på butikk. Skulle man komme bort i en litt sløv selger som rister på skulderene å sier "vet ikke", ønsker vi at man tar kontakt med butikksjef eller assisterende. MVH www.elprice.no Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Elprice er det jo faktisk enkelt å handle hos. Les brosjyren og det står "bestill på nett, hent varen i butikken" vil tro dette løser problemene dine Nope. Siste eksempel. Panasonic PV70, utsolgt, så de fjerne kjøpeknappen på hjemmesiden. Så er de så utspekulerte at de legger inn en liten annonse på siden til Panasonic PV70, av en Hitachi plasma med teksten "Lyst på det beste av det beste?" Denne har de tydeligvis nok av. Har hørt med noen som tidligere har prøvd å kjøpe Panasonic PV70 hos elprice, men var utsolgt. De fikk tilbud om å legge seg på venteliste på skjermen. Så ringer elprice og sier den blir utsatt, men at de kan få en utmerket modell fra faktisk Hitachi til samme pris. De liker visst å push`e Hitachi`er. Hei! Vi i Elprice har ikke luretilbud. Vi går jo sågar ut å "garanterer" annonserte varer på lager. Vi vet at metoden som mange i vår bransje dessverre bruker er lett og gjennomskue fra forbruker. Vi ønsker lurepriser til livs, fordi vi selv faktsik ønsker å selge varene vi annonserer. Når det gjelder eksemplet PV70 er jo dette for all del også et dårlig eksempel. Et produkt vi sluttet å annonsere når Panasonic fikk leveringsproblemer på denne modellen. Vi har flere containere i vente av denne modellen, men Panasonic kan for øyeblikket ikke fortelle oss når denne kommer. Derfor er kjøpsknappen fjernet. Modellen kommer på lager igjen, både på nett og butikk og det er nok til alle som vil ha. De som har bestillt produktvarsling vil få melding om det når den kommer. Ubekreftet er ca 14 Januar. Når vi har en bekreftet dato er kjøpsknappen aktivert. Når dette er sagt så hender det selvsagt at det glipper med annonsert vare hos oss også. I all hovedsak skyldes dette lang trykketid på våre kataloger og utfordringen er at da varepartier blir forsinket og vi ikke rekker å fjerne de fra katalog. Alikvel skal du få det produktet vi har annonsert. I nesten alle tilfeller kan du da innenfor kampanjeperioden bestille varen på nett eller ute på butikk. Skulle man komme bort i en litt sløv selger som rister på skulderene å sier "vet ikke", ønsker vi at man tar kontakt med butikksjef eller assisterende. MVH www.elprice.no Vel, dette er personlig erfaring med Elprice fra min side og jeg synes det er et lite mønster i det jeg har opplevd som gjør meg skeptisk. Hva andre måtte mene og oppleve, kan ikke jeg begi meg ut på. En ting som virker sikker for meg, er at Elprice ønsker å dra frem Hitachi i de fleste sammenhenger, når det kommer til Plasma. På nettsiden deres, på siden som er dedikert Panasonic, klemmer dere inn en annonse på Hitachi P42T01. Der en også prøver å få denne til å fremstå som "det beste av det beste", selv om PV70 er ansett som den desidert beste plasmaskjermen i sitt segment. Som nevnt har bekjente som ønsket PV70 42" eller 50" av dere, fått denne modellen fra Hitachi prøvd "prakket på. Det som slår meg litt med denne "fantastiske skjermen" fra Hitachi, er at den er nesten umulig å finne informasjon om på nettet. Det sagt, så forstår jeg at dere prøver å finne gode alternativer for kunder når dere ikke har det kunden først ønsket. Er bare det at det for meg går et lite mønster i dette med "tom for Panasonic, men har en bedre modell fra Hitachi" -opplegget. Dette er min 5cent. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Elprice er det jo faktisk enkelt å handle hos. Les brosjyren og det står "bestill på nett, hent varen i butikken" vil tro dette løser problemene dine Nope. Siste eksempel. Panasonic PV70, utsolgt, så de fjerne kjøpeknappen på hjemmesiden. Så er de så utspekulerte at de legger inn en liten annonse på siden til Panasonic PV70, av en Hitachi plasma med teksten "Lyst på det beste av det beste?" Denne har de tydeligvis nok av. Har hørt med noen som tidligere har prøvd å kjøpe Panasonic PV70 hos elprice, men var utsolgt. De fikk tilbud om å legge seg på venteliste på skjermen. Så ringer elprice og sier den blir utsatt, men at de kan få en utmerket modell fra faktisk Hitachi til samme pris. De liker visst å push`e Hitachi`er. MEN: Er PV70 annonsert i noen aviser o.l. noe sted da? Om den kun står på nettsiden er dette ikke en annonseside, men en butikk. Ergo ikke brudd på noen lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå