Gå til innhold

Elprice med luretilbud?

Anbefalte innlegg

Elprice har utrolig gode priser på SD-minne, men de har ALDRI disse i butikken. Der fikk jeg beskjed forrige uke at de skulle ha kommet, så de er nok like om hjørnet, at de skulle komme med posten osv. Saken er det at de har sagt dette hver gang jeg har vært innom i over en uke nå, så jeg lurer på om de nok ikke har lært av storebror elkjøp. At dette er rett og slett priser for å lokke folk til butikkene, for det er tilsynelatende umulig å oppdrive disse billige SD-brikkene jeg har besøkt.

Vel, synes dette stinker litt humbug. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig ville ikke hatt de minnekortene om jeg fikk de trykket opp et visst sted....

Det er en grunn til at de er så billige som de er.

Kjøpte selv et billig CF kort på Expert med livstidgaranti, leser man litt mer om kortet mitt finner man ut at livstidsgarantien varer så lenge kortet er i produksjon.

Jeg tør ikke bruke det i frykt for å miste masse bilder.

De kortene som selges på Elprice virker sikkert bra de, til plutselig en dag hvor du hverken får skrevet eller lest til kortet.

Litt kjipt hvis du f.eks. mister 4 GB med bilder pga. et jalla minnekort.

Ville heller lagt i litt mer penger og kjøpt SanDisk eller Lexar.

Lenke til kommentar

Hvorfor er egnetlig slike butikker som Elprice, Expert og Elkjøp så dyr på minnekort?

Selv, hvis jeg skal ha minnekort, kjøper jeg det enten på en Webshop eller på Datakjeden Bergen. Der har de gode merker (slik jeg har forstått det) som Sandisk osv. til ofte, under en tredjedel av det som f.eks. Elkjøp skulle ha for samme kortet (ja, SanDisk hos Elkjøp også)

Lenke til kommentar
Hvorfor er egnetlig slike butikker som Elprice, Expert og Elkjøp så dyr på minnekort?

Selv, hvis jeg skal ha minnekort, kjøper jeg det enten på en Webshop eller på Datakjeden Bergen. Der har de gode merker (slik jeg har forstått det) som Sandisk osv. til ofte, under en tredjedel av det som f.eks. Elkjøp skulle ha for samme kortet (ja, SanDisk hos Elkjøp også)

8913629[/snapback]

De er dyr på minnebrikker fordi, flesteparten av de som kjøper minnebrikker hos dem, kjøper det når de kjøper kamera, altså en familie kommer inn kjøper et kamera til 1000 kr, så sier betjeningen at de også må ha lader, væske og minnebrikke da er vi oppe i 2000 kr, en god måte å tjene penger på for butikken :D

Dette er da hvorfor minnebrikekr er så dyre, tilbehør til dataer, skrivere, kamera, TVer osv er som oftest skikkelig godt priset. Nå skal det også nevnes at jeg ikke synes dette er unaturlig eller at ellkjøp er kjip eller lignende. Problemet ligger desverre hos kjøperne.

Endret av Mott
Lenke til kommentar

Nå har prisene på ulikt kvalitetsminne også falt veldig i det siste pga priskrigen som har vært på minne denne våren. Så det er ikke lenger slik (eller, burde ikke lenger være slik) at de større kjedene er ekstremt dyre på minnekort sammenlignet med de andre.

Lenke til kommentar
Elprice har utrolig gode priser på SD-minne, men de har ALDRI disse i butikken. Der fikk jeg beskjed forrige uke at de skulle ha kommet, så de er nok like om hjørnet, at de skulle komme med posten osv. Saken er det at de har sagt dette hver gang jeg har vært innom i over en uke nå, så jeg lurer på om de nok ikke har lært av storebror elkjøp. At dette er rett og slett priser for å lokke folk til butikkene, for det er tilsynelatende umulig å oppdrive disse billige SD-brikkene jeg har besøkt.

8911563[/snapback]

Elprice forsvarer seg ofte med at de har små butikker og lite lager. De lover derimot ofte at de kan skaffe annonserte produkter fra andre butikker.

Lenke til kommentar
Nå har prisene på ulikt kvalitetsminne også falt veldig i det siste pga priskrigen som har vært på minne denne våren. Så det er ikke lenger slik (eller, burde ikke lenger være slik) at de større kjedene er ekstremt dyre på minnekort sammenlignet med de andre.

8915279[/snapback]

Vel, så nå senest SanDisk 1 GB CF kort til 899,- i en Dixons eid butikk i går.

Mulig de har glemt å prise det ned, siden de har gått over til Lexar?

Lenke til kommentar

8911563[/snapback]

Elprice forsvarer seg ofte med at de har små butikker og lite lager. De lover derimot ofte at de kan skaffe annonserte produkter fra andre butikker.

8917698[/snapback]

Vel, nå tar ikke SD-minnebrikker så grådig stor plass? :roll: De henger jo som regel bak skranken.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

det er ikke noe bedre i andre butikker heller.

F.eks den bærbar pcen på elkjøp til under 4000 hadde de ikke fått på varelistene en gang her O.o

samme var det en gang jeg kikka på en lcd tv 26" til 5000, det var i oktober, den kom på lager før etter jul :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
btw er rævva kvalitet på slike brikker.

8912435[/snapback]

Vil du utdype dette er du snill?

8912490[/snapback]

Så lenge hastigheten passer kjøpers bruk ser jeg ikke hvordan dette kan være rævva siden det er livstidsgaranti på dem.

8918968[/snapback]

Kan ikke helt se fordelen med livstidsgaranti når kortet klikker og du mister alt som ligger på det.

Kort kan være ræva selv om det er livstidsgaranti, bare se på TekQ kortene til Expert.De er det også livstidsgaranti på, helt til kortene ikke produseres lenger.

Lenke til kommentar
btw er rævva kvalitet på slike brikker.

8912435[/snapback]

Vil du utdype dette er du snill?

8912490[/snapback]

Så lenge hastigheten passer kjøpers bruk ser jeg ikke hvordan dette kan være rævva siden det er livstidsgaranti på dem.

8918968[/snapback]

Kan ikke helt se fordelen med livstidsgaranti når kortet klikker og du mister alt som ligger på det.

Kort kan være ræva selv om det er livstidsgaranti, bare se på TekQ kortene til Expert.De er det også livstidsgaranti på, helt til kortene ikke produseres lenger.

8919058[/snapback]

Så en livstidsgaranti faller bort når et produkt ikke produseres lengre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...