Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vistaproblemer ved filmvisning

Anbefalte innlegg

jeg har så lant ikke opplevd mange problemer med Windows Vista. et irriterende problem har jeg derimot. Uansett hvilket avstillingsprogram for filmvisning jeg bruker, så får jeg ikke frem noe bilde på skjermen, lyden spillen av korrekt. Jeg har forresten et NVidia-skjermkort. Hva skyldes dette problemet folkens?

Trenger hjelp, håper npen kan bidra ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som codec problem ja.

Men veldig mystisk... Ei veninne av meg har kjøpt en HP DV9312eu og hennes samboer spurte meg om det samme på MSN i går. Vista Home Premium. Jeg har også kjøpt den samme laptop nå, men ikke fått gjort annet enn å installere den ferdig. Så jeg har ikke fått testet noe på dette.

Det han nevnte var at dette gjaldt all filmvisning, uannsett film. Nå vet jeg ikke om han har prøvd DVD, AVI, Divx, Xvid, etc etc eller ei, men det finner jeg nok ut litt mer om i kveld. Skal ta en liten test på det når jeg kommer hjem fra jobb.

Men litt mer info hadde vært ok fra trådstarter. Hva slags PC'e har du? Hvilket OS versjon. Hvilket programmer og versjoner av de har du prøvd og hva slags type filmer har du prøvd. Da får vi litt mer å tygge på som kan hjelpe til med å finne løsningen.

Lenke til kommentar
Høres ut som codec problem ja.

Men veldig mystisk... Ei veninne av meg har kjøpt en HP DV9312eu og hennes samboer spurte meg om det samme på MSN i går. Vista Home Premium. Jeg har også kjøpt den samme laptop nå, men ikke fått gjort annet enn å installere den ferdig. Så jeg har ikke fått testet noe på dette.

Det han nevnte var at dette gjaldt all filmvisning, uannsett film. Nå vet jeg ikke om han har prøvd DVD, AVI, Divx, Xvid, etc etc eller ei, men det finner jeg nok ut litt mer om i kveld. Skal ta en liten test på det når jeg kommer hjem fra jobb.

Men litt mer info hadde vært ok fra trådstarter. Hva slags PC'e har du? Hvilket OS versjon. Hvilket programmer og versjoner av de har du prøvd og hva slags type filmer har du prøvd. Da får vi litt mer å tygge på som kan hjelpe til med å finne løsningen.

8912371[/snapback]

Jeg har en HP DV2130, la inn vista home premium i går. Har testet på VLC og Windows Media Player. Har så langt bare prøvd med AVI-filer... skal teste ut de tips jeg har fått så langt, så gir jeg tilbakemelding

Lenke til kommentar

Last ned K-Lite codec pakken og prøv med media player classic, som følger med.

Hvis du ikke får bilde, gå til Playback -> Output i innstillingene og prøv deg frem. Endre på DirectShow Video og skru av YUV mixing (evt. skru på).

Du må åpne filen på nytt etter hver endring. Til det kan det være greit å vise playlisten (Ctrl+7) slik at du bare trenger å dobbelklikke.

Lenke til kommentar

Fikk ikke tid til å teste med min DV9312, men fikk beskjed fra min kamerat at det å laste ned nyeste VLC player fikset problemet. Ergo de slet med at det ikke lå noen DivX codecs inne tenker jeg.

Har en hastejobb på en annen laptop som må bli ferdig før søndag så er usikkert om jeg rekker å teste min egen før til uka. Tross alt så har man 8-16 jobb, samt skal hjelpe min samboers butikk med litt jobb etter 16 idag + varetelling imorgen ettermiddag + evt søndag. Så tiden strekker ikke helt til... Men er jo litt eget valg hva man velger å gjøre da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...