C2D Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Kan jeg bruke ddr2 på mitt ddr3 HK? eller må jeg ha ddr2 HK da? Endret 21. juni 2007 av C2D Lenke til kommentar
Whitesp0t Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kan jeg bruke ddr2 på mitt ddr3 HK? eller må jeg ha ddr2 HK da? 8911290[/snapback] Jeg trur du må ha hovedkort som støtter DDR 3. skal ikke si meg sikker på det men regner med det siden vis man har vanlige DDR brikker og setter dem i DDR2 hovedkort så fungere ikke det.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det kommer an på brikkesett og hovedkort. Intel P35 støtter både DDR2 og DDR3 (med ikke samtidig). Diagram Men samtidig bestemmer hovedkort-produsenten hvilken type minne du kan bruke i hovedkortet. Et god eksempel er Asus P5K3 Deluxe og Auss P5KC, der førstnevnte bare kan bruke DDR3, mens sistnevnte kan bruke enten DDR2 eller DDR3. Begge bruker Intel P35 brikkesett. Lenke til kommentar
C2D Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 ok gjør gigabyte p35t og det da... ettersom det er det samme som p35? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Ggiabyte P35T kan bare bruke DDR3. Det er forskjell på sporet til DDR2 og DDR3. DDR3 har plassert hakket litt på siden, mens DDR2 har plassert hakket ca. på midten (ikke helt på midten, ellers hadde de passet begge veier). Dermed passer ikke en DDR2-brikke nedi en DDR3-slot. Jeg sier dette fordi du da selv kan se på hovedkortet ditt om det kan bruke DDR2/DDR3 eller ikke. Hvis vi ser på Asus P5KC (støtter begge deler), så ser vi 4 slotter med hakket på midten (DDR2), og 2 slotter med hakket på siden (DDR3). Hvis vi ser på Gigabyte P35T (bare DDR3), så ser vi at det der er 4 slotter med hakket på siden (DDR3). Ingen slotter med hakket på midten (DDR2). Endret 21. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det kommer an på brikkesett og hovedkort.Intel P35 støtter både DDR2 og DDR3 (med ikke samtidig). Diagram Men samtidig bestemmer hovedkort-produsenten hvilken type minne du kan bruke i hovedkortet. Et god eksempel er Asus P5K3 Deluxe og Auss P5KC, der førstnevnte bare kan bruke DDR3, mens sistnevnte kan bruke enten DDR2 eller DDR3. Begge bruker Intel P35 brikkesett. 8911616[/snapback] ddr3 er jo fremtiden, så er det lurt kjøpe et HK som støtter det? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det kommer an på hvor ofte du bytter hardware, hvor mye ytelse du er ute etter, hvilket budsjett du har osv. En løsning med 4 DDR2-slotter og bare 2 DDR3-slotter synes ihvertfall jeg er litt merkelig. Hvis du først skal tenke fremtidsrettet, men fremdeles ha bakoverkompatibilitet, ville jeg hatt 4 DDR3-slotter og 2 DDR2-slotter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå