Aetius Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Madammens SD-kort har tydeligvis tatt kvelden. Midt i fotograferingen med sitt Samsung GX-1L med et TwinMOS 1GB SD-kort kom feilmeldingen "Memory card full" før kameraet låste seg. Kameraet fungerer fint med andre minnekort, men SD-kortet som feilet ser nå ikke til å fungere. Jeg har kjørt det igjennom diverse programmer, men de klarer enten ikke å skanne kortet i det hele tatt, eller så finner de ikke noe. Ett program rapporterte filsystemet på kortet som RAW, dvs uformatert. Har hun noen sjanse til å få tilbake bildene sine, short of IBAS sitt 995,- tilbud? PS! Det dreier seg om ca 100 JPG-bilder med 6 mp oppløsning - kortet er altså langt fra fullt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Egentlig vet jeg ikke noe om slike problemer, siden jeg aldri har hatt dem selv. Jeg har bare merket meg at Afseth skriver at de på jobben hos. Det vet du sikkert fra før, men jeg bare nevner det. En annen sak er at han har vel også skrevet at de ikke altid kan redde innholdet på ødelagte minnekort. Dette får meg til å minnes at nevnte Afseth virkelig nærer et hat til TwinMos, som han hevder utgjør hovedparten av de defekte kortene de får inn. Lykke til. Jeg føler definitivt med madammen din. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Twinmos! Brenn!! Hehe, neida. Jeg "hater" ikke Twinmos da jeg aldri personlig har hatt problemer med de. Har vært lur nok til ikke å kjøpe merket. Men jeg advarer andre mot det, da det er mye ustabilitet å går blant disse kortene. Selv om vi IKKE selger Twinmos der jeg jobber, så er det hovedsaklig dette merket vi ser eller opplever problemer med. Til Aetius: Hvis dere har prøvd flere programmer, og de ikke har fungert, er det lite sannsynlig at vi/andre fotoforetninger vil få særlig ut av kortet også. Men det går ann å prøve å gå innom en forhandler og be de prøve. I verste fall er vel IBAS sin tjeneste verdt pengene om bildene er av høy viktighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå