Durandir Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg har veldig lenge hatt lyst til å kjøpe ett av de lysene her, men etter å ha spurt om det er mulighet for å bruke 230 volt på de, fikk jeg svar at det gikk ikke. Det følger ikke med adapter for det, og de er beregnet på Nord-Amerikansk strømuttak. Videre fikk jeg svar på at de ikke har konvertere jeg kan kjøpe hos de. Jeg har prøvd å finne en konverter her i Norge, men har enda ikke funnet noen. Har noen anelse på hvor jeg kan få tak i det? Eller må jeg rett og slett finne det i utlandet og? Er sikkert ikke billig, og hadde vært greit å slippe den ekstra frakten og tollutgifter. En annen ting: I svaret jeg fikk stod det at det ikke alltid var lurt å bruke slike konvertere uansett, spesielt hvis det er en klokke eller noe annet som måler tid, siden den da kan gå raskere eller treger enn vanlig. Men skal det her ha noe å si på det lyset? Og kan det hende at det går med en enkel overgang fra USA-plugg til det vi bruker, og bruke 230 volt på den uten adapter? Eller vil det være veldig skadelig? Lenke til kommentar
c2dnisse Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg har veldig lenge hatt lyst til å kjøpe ett av de lysene her, men etter å ha spurt om det er mulighet for å bruke 230 volt på de, fikk jeg svar at det gikk ikke. Det følger ikke med adapter for det, og de er beregnet på Nord-Amerikansk strømuttak. Videre fikk jeg svar på at de ikke har konvertere jeg kan kjøpe hos de. Jeg har prøvd å finne en konverter her i Norge, men har enda ikke funnet noen. Har noen anelse på hvor jeg kan få tak i det? Eller må jeg rett og slett finne det i utlandet og? Er sikkert ikke billig, og hadde vært greit å slippe den ekstra frakten og tollutgifter. En annen ting: I svaret jeg fikk stod det at det ikke alltid var lurt å bruke slike konvertere uansett, spesielt hvis det er en klokke eller noe annet som måler tid, siden den da kan gå raskere eller treger enn vanlig. Men skal det her ha noe å si på det lyset? Og kan det hende at det går med en enkel overgang fra USA-plugg til det vi bruker, og bruke 230 volt på den uten adapter? Eller vil det være veldig skadelig? 8910976[/snapback] plugg kan du glemme.. men send en mail til dem og spør hva den medfølgende ac adapteren leverer ut.. om det er dc selve lyset eller kulen bruker så kan du slippe unna med en ac adapter fra feiltema til under 100 lappen det med konvertere og klokke stemmer... men det vil nok ikke bety noe i denne sammenheng.. men få tak i info om den ac adapteren og post det her Lenke til kommentar
Durandir Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Takk for svar! Jeg sendte en ny mail og spurte. Dette var det jeg fikk som svar: Input: 120V AC 60Hz 6.4W Output: 12V AC 500mA Class 2 Power Supply Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 microplex.no har liknende produkter: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=X...D06bl&mcat=c549 som passer norsk strømnett. Lenke til kommentar
ebola950 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) leste feil .. trodde det var dc ut, men det var jo ac... Endret 22. juni 2007 av ebola950 Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Takk for svar! Jeg sendte en ny mail og spurte. Dette var det jeg fikk som svar: Input: 120V AC 60Hz 6.4W Output: 12V AC 500mA Class 2 Power Supply 8923164[/snapback] Hei. Du kan enkelt finne en ny adapter her i Norge som har 230V inn og 12VAC ut til rundt 100 kroner. Men som en annen nevnte her, du får også slike ting hos f.eks. Mocroplex. Sikkert enklere å kjøpe derfra, og ikke så mye dyrere vil jeg tro. Nettulf Lenke til kommentar
Durandir Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Takk Thorsen! Jeg trodde jeg ikke kunne finne noe slikt her i Norge. Tydeligvis ikke leita godt nok. Nå tar jeg såklart å bestiller derifra. Men takk for den andre informasjonen og! Greit å vite til seinere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå