Gå til innhold

230 Volt til 110 Volt

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lenge hatt lyst til å kjøpe ett av de lysene her, men etter å ha spurt om det er mulighet for å bruke 230 volt på de, fikk jeg svar at det gikk ikke. Det følger ikke med adapter for det, og de er beregnet på Nord-Amerikansk strømuttak. Videre fikk jeg svar på at de ikke har konvertere jeg kan kjøpe hos de. Jeg har prøvd å finne en konverter her i Norge, men har enda ikke funnet noen.

Har noen anelse på hvor jeg kan få tak i det? Eller må jeg rett og slett finne det i utlandet og? Er sikkert ikke billig, og hadde vært greit å slippe den ekstra frakten og tollutgifter.

En annen ting: I svaret jeg fikk stod det at det ikke alltid var lurt å bruke slike konvertere uansett, spesielt hvis det er en klokke eller noe annet som måler tid, siden den da kan gå raskere eller treger enn vanlig. Men skal det her ha noe å si på det lyset? Og kan det hende at det går med en enkel overgang fra USA-plugg til det vi bruker, og bruke 230 volt på den uten adapter? Eller vil det være veldig skadelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har veldig lenge hatt lyst til å kjøpe ett av de lysene her, men etter å ha spurt om det er mulighet for å bruke 230 volt på de, fikk jeg svar at det gikk ikke. Det følger ikke med adapter for det, og de er beregnet på Nord-Amerikansk strømuttak. Videre fikk jeg svar på at de ikke har konvertere jeg kan kjøpe hos de. Jeg har prøvd å finne en konverter her i Norge, men har enda ikke funnet noen.

Har noen anelse på hvor jeg kan få tak i det? Eller må jeg rett og slett finne det i utlandet og? Er sikkert ikke billig, og hadde vært greit å slippe den ekstra frakten og tollutgifter.

En annen ting: I svaret jeg fikk stod det at det ikke alltid var lurt å bruke slike konvertere uansett, spesielt hvis det er en klokke eller noe annet som måler tid, siden den da kan gå raskere eller treger enn vanlig. Men skal det her ha noe å si på det lyset? Og kan det hende at det går med en enkel overgang fra USA-plugg til det vi bruker, og bruke 230 volt på den uten adapter? Eller vil det være veldig skadelig?

8910976[/snapback]

plugg kan du glemme..

men send en mail til dem og spør hva den medfølgende ac adapteren leverer ut..

om det er dc selve lyset eller kulen bruker så kan du slippe unna med en ac adapter fra feiltema til under 100 lappen

det med konvertere og klokke stemmer... men det vil nok ikke bety noe i denne sammenheng.. men få tak i info om den ac adapteren og post det her

Lenke til kommentar
Takk for svar!

Jeg sendte en ny mail og spurte. Dette var det jeg fikk som svar:

Input: 120V AC 60Hz 6.4W

Output: 12V AC 500mA

Class 2 Power Supply

8923164[/snapback]

Hei.

Du kan enkelt finne en ny adapter her i Norge som har 230V inn og 12VAC ut til rundt 100 kroner.

Men som en annen nevnte her, du får også slike ting hos f.eks. Mocroplex.

Sikkert enklere å kjøpe derfra, og ikke så mye dyrere vil jeg tro.

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...