Gå til innhold

Underklokking av GeForce 6600 GT

Anbefalte innlegg

Hei! Kortet mitt er overklokket, litt for overklokket !

Jeg lurer på hva jeg burde underklokke av core clock'en, eller memory clock'en for å ha litt lavere temperatur?

Den går helt opp til 80 grader celsius, og fortsetter opp til 90, og til slutt 100 :(

Akkurat nå står core clock'en på 480 MHz, og Memory clock'en på 900 MHz

Til vanlig er kortet på 62 grader celsius når jeg ikke spiller.

Endret av kennethsa91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hva jeg burde underklokke av core clock'en, eller memory clock'en for å ha litt lavere temperatur?

Den går helt opp til 80 grader celsius, og fortsetter opp til 90, og til slutt 100  :(

8910889[/snapback]

Prøv heller å fjerne støv fra kjøleren, og eventuelt ta av kjøleren og legge på ny kjølepasta og så sette den på igjen. Mitt 6600GT gikk fra 95 til 76 grader i spill med disse to tingene gjort.

Lenke til kommentar

Den går helt opp til 80 grader celsius, og fortsetter opp til 90, og til slutt 100  :(

8910889[/snapback]

Prøv heller å fjerne støv fra kjøleren, og eventuelt ta av kjøleren og legge på ny kjølepasta og så sette den på igjen. Mitt 6600GT gikk fra 95 til 76 grader i spill med disse to tingene gjort.

8910968[/snapback]

Ahaa.

Men da trenger jeg hjelp til kjøping av kjølepasta. Hvor mye koster det, og hva anbefaler du?

Lenke til kommentar

Jeg brukte denne kjølepastaen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302888

Du trenger også noe til å fjerne den gamle med. Isopropanol eller denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312193 Jeg brukte bare komplett som et eksempel, men du kan jo bruke andre nettbutikker med samme varene. De små plastpluggene under som holder fast kjøleren er lette å ta av med en tang. Bare klyp dem sammen helt nederst og dytt opp :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...