Gå til innhold

Kommentarer til følgende oppsett?

LL

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe følgende og ønsker kommentarer på et slikt oppsett:

Pumpe: Eheim 1048, 1/2"

Tank: Vanntank i plexi, 3/8"

CPU blokk: Vannblokk magnum 390, 3/8" (10mm)

Slanger: 2meter Tygon R-3603, 3/8"

Radiator: Black Ice Micro, 3/8" (10mm)

Radiator Vifte: Papst 8412 N/2GL, 12dBA, 1500RPM, 33m2/time

Waterwetter fra Netconnection

T-ledd, slangeklemmer, destillert vann: kjøpes lokalt

Hva tror dere allvitende om dette? Noe jeg kan spare inn på eller styre unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en T-bird 1,4 som skal overclockes til 1,5 - 1,6. Radiatoren skal inn i et Aopen HQ45 kabinett. jeg vurderer om jeg skal kutte ut tank og heller lage en slags påfyllingsmekanisme i toppen... Jeg skal ikke NB eller GPU kjølen enda.

Jeg kan få plass til en Black Ice Extreme, dersom jeg plukker ut PC speakeren. En av de tingene jeg tenker på da er en hastighetsregulert 120mmx120mm Papsts vifte (26dB), men denne vil jo ikke være lydløs i forhold til den på 80mm...

Kommentarer?

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt en kraftigere pumpe hvis du i fremtiden skal vannkjøle GPU/NB. AquaBee 1000 er nok et bedre valg enn Eheim-pumpen, siden den pumper 400liter mer i timen. Ellers ett bra oppsett, nesten samme som meg, bare at jeg bestiller alt fra NetConnection da(Maze3,BI Extreme)

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt en kraftigere pumpe hvis du i fremtiden skal vannkjøle GPU/NB. AquaBee 1000 er nok et bedre valg enn Eheim-pumpen, siden den pumper 400liter mer i timen. Ellers ett bra oppsett, nesten samme som meg, bare at jeg bestiller alt fra NetConnection da(Maze3,BI Extreme)

Nei, 600L/timen holder mer enn nok! til og med Eheim 1046 gjør jobben veldig bra. Du tjener ikke noe på så mye vanngjennomstrømning!

Ellers ville jeg virkelig satsa på Black ice Extreme eller BIE2 ! Har du plass så kan du ta Max Perf, radiatoren fra 3dfxcool også... alt etter hvor mye plass du har til rådighet i ditt system..

Lenke til kommentar

Eheim 1048 er en gammel og veldig god sliter, ville helt klart godt for den. Den har et moderat støynivå, så du vil høre den. Men du får en driftsikker pumpe av høy kvalitet. Og det er vel ikke umulig å lage en løsning for støyproblemet?

Lenke til kommentar
Ellers ville jeg virkelig satsa på Black ice Extreme eller BIE2 ! Har du plass så kan du ta Max Perf, radiatoren fra 3dfxcool også... alt etter hvor mye plass du har til rådighet i ditt system..

Max Perf. radiatoren er ganske bred, har problemer med å finne plass til

den i mitt Chieftec AX01BD kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...