AlecTBM Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg drar på ferie i dag og ønsker å kunne jobbe litt med servern min mens jeg er borte. Problemet er bare det at jeg ønsker ikke at den skal stå på 24/7, så finnes det noe modus som servern kan bli startet på via cron? Ønsker også å kunne starte den med ssh hvis jeg ønsker å kunne jobbe med den før 12. Hva slags "runlevel" trengs for dette? Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg trodde servere skulle stå på 24/7 jeg men. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Dette er en server som ikke skal være "public", enda. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Bare av nyskjerrighet, hvorfor vil du ikke at serveren din skal stå på hele dagen? edit* Da er vi enige Endret 21. juni 2007 av Palme Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg satte den opp på søndagen som var og er ikke helt sikker på hvordan den tåler å stå på hele døgnet. Er redd for bla. brann. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du kan jo ta en titt på WOL hvis din BIOS støtter slikt. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Siden jeg drar i dag har jeg ikke tid til å skaffe de komponentene. Pluss at jeg er jo egentlig like langt. Dette er jo da på lan. Men har hørt noe om at det finnes en runlevel som setter maskinen i halveis ned. Men går det ann at den blir startet av cron? I windows så kan man jo starte maskina når man selv vill Endret 21. juni 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Nei jeg lar den så på hvis det ikke er noen annen løsning. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Har du sjekket i BIOS? Jeg har sett endel som har støtte for daglig booting av maskinen. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 nei det har jeg ikke Men jeg har bestemt meg for å la den stå på. Har kobla den til et vern så det går nok fint Takker for svar da. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 For å slå den på, så tror jeg ikke det er noen annen mulighet enn WOL (jeg har ikke sett det), ellers så er crontab ypperlig til å kjøre oppgaver på visse tidspunkt. Hvis du ikke vil at den skal være tilkoblet nettet 24/7 så kan crontab være grei å ha til å koble til/fra nettverkstilkoblingen/slå av/på SSH ol. Lykke til Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 For å slå den på, så tror jeg ikke det er noen annen mulighet enn WOL (jeg har ikke sett det), ellers så er crontab ypperlig til å kjøre oppgaver på visse tidspunkt. Hvis du ikke vil at den skal være tilkoblet nettet 24/7 så kan crontab være grei å ha til å koble til/fra nettverkstilkoblingen/slå av/på SSH ol. Lykke til 8912465[/snapback] Jeg har bestemt meg for Ã¥ la den stÃ¥ pÃ¥ 24/7 nÃ. GÃr nok fint. PS: Skriver dette i links, sÃ¥ beklager evt. feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå