P0nduz Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 hei Sorry for litt kronglete topic. Driver av og ser meg om etter et speilrefleks kamera da mitt gamle pentax kompaktkamera ikke er noe særlig lenger. Hva er og anbefalle i prisklassen 5000-6000 kr. Det må være enkelt å bruke, batteriet bør være bra. og selvsagt bra kvalitet på bildene. takker for alle inspill. mvh Elronx Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) hei Sorry for litt kronglete topic. Driver av og ser meg om etter et speilrefleks kamera da mitt gamle pentax kompaktkamera ikke er noe særlig lenger. Hva er og anbefalle i prisklassen 5000-6000 kr. Det må være enkelt å bruke, batteriet bør være bra. og selvsagt bra kvalitet på bildene. Som PMnormal sa på en annen tråd, du kommer til å få tips og råd om alle mulige slags kameraer. Min mening, er at i denne prisklassen er det Nikon D40 som gir mest for pengene, og den koster for tiden 3990 på Expert, og sender du inn et skjema i ettertid, får du også gratis ekstern blitz fra Nikon. Sammenlagt, har ikke noen konkurrenter mulighet til å matche dette... Verken D40x, Sony Alpha A100, Canon EOS 400D eller noen av de andre kan matche dette, og det du får for de ekstra tusenlappene er ikke verdt pengene, etter min mening. Bruk heller mellomlegget på annet nyttig utstyr, f.eks. stativ eller mer optikk. Skal du ha noe som forsvarer mellomlegget, må du, etter min mening, opp på D80 eller Pentax K10D/Samsung GX-10. Sistnevnte er vel det største "kuppet", da du kan få EU-modell til 7700 kr, men det blir jo utenfor budsjettet ditt. Når det gjelder teleobjektiv, har Nikon selv 55-200VR som er et ganske bra objektiv til ikke alt for mye penger. Bestbuy hadde det lenge til 2199,-, jeg vet ikke om de har det til den prisen lenger. Dét sammen med D40-pakken er en veldig bra deal... Endret 21. juni 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
GunnarDa Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Nikkor 55-200mm VR 8912100[/snapback] prisguiden på akam: https://prisguiden.no/product.php?product...iew=productinfo ... men ikke VR altså ... dvs uten bildestabilisering Endret 21. juni 2007 av GunnarDa Lenke til kommentar
moestue Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Nikkor 55-200mm VR 8912100[/snapback] prisguiden på akam: https://prisguiden.no/product.php?product...iew=productinfo 8912176[/snapback] De er uten VR da! Er denne.. Endret 21. juni 2007 av moestue Lenke til kommentar
GunnarDa Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Nikkor 55-200mm VR 8912100[/snapback] prisguiden på akam: https://prisguiden.no/product.php?product...iew=productinfo 8912176[/snapback] De er uten VR da! 8912195[/snapback] og kr. 400 ekstra for VR er vel rimelig.. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 leste testen til akam av d40 og den fikk jo ikk så bra kritikk. hvor mye må jeg gå opp i pris for å få et kamera som er mer anbefalt?? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 6999,- for D80. Pluss 2000~ for et ordentlig objektiv. Da er du oppe i 9000. Er strålende fornøyd med mitt D80 så langt. Selger D40 som jeg kjøpte for en drøy uke siden, pga oppgradering til D80 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 leste testen til akam av d40 og den fikk jo ikk så bra kritikk. hvor mye må jeg gå opp i pris for å få et kamera som er mer anbefalt?? 8915782[/snapback] Den kritikken har jeg ikke lest, men den er i såfall den eneste som kommer frem til en negativ konklusjon. Andre tester gir kamera skamskryt. Bladet Fotografi hevder at det kanskje er det billedmessig beste 6mp-kameraet til nå. Den testen må jeg sannelig lese. Har du et sitat som underbygger det du skriver. Hvis det er tilfelle, så har akam sannelig bæsjet seg på leggen. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 bare så at det var mye den fikk minus på jeg. derfor ser det ikke ut som de anbefaller det... har ikke lest testen veldig nøye Lenke til kommentar
andm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 har ikke lest testen veldig nøye 8916761[/snapback] Det kan jo være en god idé å gjøre akkurat det. Ikke les deg blind på tallkarakterer og liknende. Les mange brukererfaringer, og motta et samlet inntrykk. Les detaljene i anmeldelsene for å få med deg punkter som kan være viktige for deg og ditt valg av kamera. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kamertester inneholder mange momenter, og det er lett å kjøpe et mye dårligere kamera for deg hvis du ikke leser premissene for konklusjonen. Skal du overhodet bruke tester som grunnlag for valg av kamera, så må du lese hele testen. Jeg skal sjekke testen før jeg legger inn årene for kvelden. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 okay da skal jeg lese gjennom hele testen før jeg bestemmer meg:) Lenke til kommentar
Hillbill Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jeg har nylig kjøpt D40 som mitt første speilrefleks. Kan ikke si annet en at det er et kjempekamera! Testen til Akam er i overkant kritisk sammenliknet med en del andre tester. Tar du bort småplukk, koker det hele ned til at kameraet ikke har motor for autofokus innebygget. Som følge av det blir utvalget av objektiver en del begrenset. Jeg oppfatter ikke dette som noe problem, men det er mulig andre gjør det. Treg autofokus nevnes også. Her er det vel lett å se seg blind på tallene kanskje. Selv har jeg oppgradert fra et eldre "pek-og-klikk-kamera" og oppfatter fokuseringen som lynkjapp. Som nybegynner tror jeg ganske sikkert at det er deg (og jeg..) som setter begrensninger på fotograferingen. Ikke D40'n Edit: skriveleifer Endret 22. juni 2007 av Hillbill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå