HP_ Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Skulle "prøve" å sette opp en ftp server, men det var visst vanskeligere enn eg trodde.. har lasta ned Bulletproof ftpserver v 2.15 og lagt inn alle opplysninger og Ka slags kataloger som skal brukes.. Men tror (kanskje? ) at det er IP´en som er problemet. Ifølge ipconfig har eg en ip, men ifølge Mirc har eg en helt annen.. Sitter i et netverk så er muligens noe med lokal IP men.. Får conneca serveren når eg bruker ip´en Ipconfig sier eg har (som sikkert er en lokal ip), men folk får ikke kobla seg på.. Ka er problemet og kordan kan eg fikse det? Lenke til kommentar
timmstokke Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Du må nok forwarde de korrekte portene (TCP 21 og portrange for passive mode - feks TCP 5000-6000) i routeren/serveren din til den korrekte lokale IP'en. Hva ISP bruker du? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Ja du må nok opne opp for port 20/21 i routeren din om du har en slik , kanskje kjører du XP og da må du inn i firewallen der og open for disse . Ellers kjører Gene6 veldig stabilt så det ligger ikke på det punktet det kan jeg love deg . Lenke til kommentar
Chief Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Problemet kommer om du ikke har en router selv, men sitter i et nettverk og har en ip adresse fra en privatescope: 10.xx.xx.xx, 172.16.xx.xx - 172.31.255.254, 192.168.xx.xx Da kan du ikke kjøre FTP server uten at du preiker veldig fint med administratoren av routeren! Lenke til kommentar
HP_ Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 kordan forwarde? og ja.. sitter i et netverk med Router. Den er i huset vårt, så ikke noe prob å fikse noe på/med den, men ka må vi gjøre og kordan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå