Melisma Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Når det gjelder andres mening om ting, kommer det litt ann på om de spør etter meningen da. Bryr man seg ikke om andres meninger om klær etc, så lar man heller være å spørre. Jeg setter hvertfall mer pris på direkte meninger som er det stikk motsatte av mine, enn 'sympati-svar'. 8937325[/snapback] Jeg tror nok at mange som spør, er ute etter en ytre bekreftelse på det en selv syns.. og man blir ekstra glad når noen vil dele den gleden med deg.. eller noe i den dur men ok, hva hvis jeg sa til deg "fy f... den buksa der ser IKKE bra ut på deg" hva hadde du tenkt da? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 men ok, hva hvis jeg sa til deg "fy f... den buksa der ser IKKE bra ut på deg" hva hadde du tenkt da?8937411[/snapback] Jeg hadde tenkt at jeg hadde sett teit ut i den, og kanskje latt være å kjøpe den. Men hadde jeg spurt etter meningen din, måtte jeg bare tåle å høre det. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hadde jeg fått slik kritikk, hadde jeg blitt såra, for det er jo min smak, jeg som valgte ut buksa, så hvis han kritiserer den, så er det jo egentlig min smak han kritiserer. Det er jo litt sårende. Neeeeeeida. Jeg bare tulla. Hadde noen kritisert den, hadde jeg gitt et iskaldt blikk, sagt, "Jaha", og så hadde jeg snudd meg fort igjen og bare lagt den på plass igjen. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Det verste jeg vet er folk som sier noe er fint/bra osv uten å mene det. Da mister jeg all respekt. Med visse unntak, noen ganger er som sagt ikke sannheten... 8936540[/snapback] Samme her, når noen sier noe fint om deg som du ikke vet om de egentlig mener så vet man ikke hva man skal tenke. Endret 25. juni 2007 av Tmz Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Nå ble det mye snakk om fine/stygge klær her. Finnes flere situasjoner en dette. Men, før dere skal på fest og venninna tar på seg noe grelt. Sier du da "Å så fint" og lar hun drite seg ut på festen? Innemellom kan man se seg litt blind selv og trenger en ærlig vurdering. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg hadde tenkt at jeg hadde sett teit ut i den, og kanskje latt være å kjøpe den. Men hadde jeg spurt etter meningen din, måtte jeg bare tåle å høre det. 8937480[/snapback] Kunne du tenkt at "jaja, Melisma får tenke hva hun vil, men hun skal ikke få bestemme over hva jeg liker eller syns er fint.. hvis jeg liker den buksa, så er det det viktigste.." Hvis jeg liker karamell, må du kaste sjokoladen din og spise karamell sammen med meg istedet da? haha, dumt ekempel men håper du skjønner meg Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Nå ble det mye snakk om fine/stygge klær her. Finnes flere situasjoner en dette. Men, før dere skal på fest og venninna tar på seg noe grelt. Sier du da "Å så fint" og lar hun drite seg ut på festen? Innemellom kan man se seg litt blind selv og trenger en ærlig vurdering. 8939577[/snapback] Jeg kan ikke avgjøre om andre syns hun ser fin ut eller ikke.. er feks mange malerier som jeg syns ser helt forferdelig ut, men andre kjøper dem for flere tusen kroner.. hadde det vært opptil meg, så hadde ikke Mona Lisa vært noe populær.. Hvem bestemmer om hva som er fint eller ikke? vi er jo alle forskjellig! Endret 25. juni 2007 av Melisma Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Nå ble det mye snakk om fine/stygge klær her. Finnes flere situasjoner en dette. Men, før dere skal på fest og venninna tar på seg noe grelt. Sier du da "Å så fint" og lar hun drite seg ut på festen? Innemellom kan man se seg litt blind selv og trenger en ærlig vurdering. 8939577[/snapback] Jeg kan ikke avgjøre om andre syns hun ser fin ut eller ikke.. er feks mange malerier som jeg syns ser helt forferdelig ut, men andre kjøper dem for flere tusen kroner.. hadde det vært opptil meg, så hadde ikke Mona Lisa vært noe populær.. Hvem bestemmer om hva som er fint eller ikke? vi er jo alle forskjellig! 8940245[/snapback] Sant nok, vi er forskjellige. Men ganske ofte er det lett å se hva folk flest vil like eller ikke like. Men om en persjon allerede har dårlig selvtillit, så er det ganke dristig å la de utfordre normen mer enn nødvendig. Fungerer det så er det jo veldig bra, men om det slår ut feil har man virkelig hoppet i salaten. Ingenting er verre enn å tro man har gjort noe bra, men ender opp med å bli ledd av. Og om man da innser at noen har sympatiløyet til en i tillegg så blir ikke ting bedre. Det er forskjell på å si "Den er stygg" og "Den er ikke helt etter min smak" Da blir det opp til vedkommende om tingen er generelt stygg eller om den andre bare ikke liker den. Ofte er vi livredde for å såre andre og velger letteste vei: "Jada, den er fin den" Hadde vi hatt litt mer mot hadde vi sagt hva VI selv mener, de spurte jo tross alt om DIN mening, ikke om hva resten av verden mener. Jeg prøver så godt jeg kan å si min mening, men på en måte så mottakeren allikevel verdsetter mitt svar. (Om klær har jeg ikke stemmerett og jeg vet det.) Folk som bare søker bekreftelse er litt verre, de vil kun høre en ting. "Godag mann, økseskaft" Hvor skal man blande Integritet inn i det hele? Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg er ikke sosial i det hele tatt. Hvis jeg må omgås mennesker så er jeg en kunstig sosial person. Noen sier at smilet er ekstremt falsk. (|= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå