LL Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hvor bør jeg plassere vanntanken. Hadde opprinnelig tenkt å sette den ved siden av pumpen i bunnen av PCen, men har begynt å tvile på det. Dersom tanken skal kunne lufte ut systemet, må den vel være plassert over alle andre komponenter? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Tja, jeg har en tank i bunn av systemet. Påfylling er det som egentlig er problemet. Har montert en T på slangen hvor jeg fyller, så akkurat det tar litt tid. Når jeg starter systemet etter påfyllingen er det fullt av små luftbobler(VELDIG små bobler) men vannet er der, så jeg kan starte opp PC som normalt. Etter en dag eller 2, så er alle boblene borte. Tydeligvis samles luften i tanken likevel. Lenke til kommentar
LL Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Så det vil være klokt å koble på en omvendt "T" og en liten bit med slange øverst i systemet slik at det blir selvluftende? Lenke til kommentar
Datanaut Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 pumpe, radiator og tank bør ligge så langt ned i kabinettet som mulig ettersom det er kaldest der. Lenke til kommentar
LL Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Men når tanken ligger nederst vil den ikke lufte systemet...? Den vil vel også flomme over dersom den skrues opp, eller stemmer ikke det? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 yepp... stemmer det, men du kan jo ha en liten ekstra tank eller.no som enn kan lufte og fylle med... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Men når tanken ligger nederst vil den ikke lufte systemet...?? Den lufter mitt system i allefall. de små lufteboblene samles antageligvis i en "stor" luftboble som blir liggende stille øverst i tanken. Vannstrømmen påvirker ikke dette, da inn og uttak er ganske langt nede i tanken. Den vil vel også flomme over dersom den skrues opp, eller stemmer ikke det? Korrekt. Må som sagt fylle på via en T og en slangestubbe som jeg blender etterpå. Jeg lar riktignok systemet gå en stund med åpning på denne T'en. Mesteparten av luften går ut der. Det er kun microboblene som forsvinner i tanken. Hvis du lurer på hva jeg skal med tank, så er det egentlig for og ha pumpen i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå