johnterje Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 heisann, jeg har en gammel laptop med en pentium 4 3.0 ghz cpu.. jeg skulle gjerne ha klokket prosessoren ned noen hakk, så den ikke produserer så mye strøm, da den bare skal brukes til internett surfing uansett.. jeg har sett i BIOSen men hadde ingen alternativer, er det mulig å klokke CPUen ned med hjelp av software? Lenke til kommentar
nets Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Har vert tidligere tråder om dette, det går vertfall ikke i BIOS. Og vet ikke om det går med software. Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 jeg skulle gjerne ha klokket prosessoren ned noen hakk, så den ikke produserer så mye strøm Hvorfor i all verden har du lyst til å klokke den ned når den produserer strøm. Kunne betalt litt jeg for en strømproduserende laptop. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 http://itpro.no/fil/1232.html jeg bruker selv det programmet på min laptop og kjører min centrino på 800mhz, maskinen ble nesten helt lydløs Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 johnterje Kan Jo aktivere "intel Speed-step" i BIOS, hvis du har det? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Er det en Pentum 4 M eller en Pentium 4 for desktopmaskiner vi snakker om her? Lenke til kommentar
johnterje Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 jeg prøvde å se om jeg fant noe speedstep, men uten hell.. jeg har pentium 4, ikke pentium 4 M.. så den er rimelig hissig.. vil det programmet gi meg muligheten til å klokke ned? er på jobb nå, så får ikke testet det, men det hadde vært konge..! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Tviler litt på at du klarer å gjøre det med et program, men man vet jo aldri. Mulig det finnes en eller annen mod hvor det går an å kutte eller koble sammen noen av beina på prosessoren slik at den "forlanger" lavere fsb av hovedkortet, men det blir vel kanskje litt drastisk...det var ihvertfall mulig å gjøre dette med Nw-celeron. Men såvidt jeg husker gikk det kun an å øke fsb på akkurat den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå