Gå til innhold

Bytte vifte i Aopen 250W PSU

LL

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gjøre min PC litt mer stillegående og har tenkt å bytte ut endel vifter. I dag skrudde jeg opp PSUen for å sjekke om jeg kunne bytte viften der...

Jeg ønsker å bytte standard viften med en Papst 12dB vifte (samme størrelse, 80x80mm). Denne PSUen har at såkalt "Noise Killer" installert. Det så ut til å være en temp. måler som regulerer hastigheten.

Hvordan vil dette fungere i forhold til en ny vifte? Ikke minst, vil denne Papst viften kjøle PSUen godt nok?? PSU er ikke til å leke med, har sett en ta fyr og det er ikke noe gøy...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyr tar det sannsynligvis ikke. Vifta i strømforsyninga mi gikk og maskina blei veldig ustabil. Viften som står orginal har sannsynligvis et annet spenningsområdet og jeg ville ikke ha koblet den inn på den. Kob den rett inn på 12V. For å deme lyden litt mer kan du sette noe mellom meltallet i PSU og vifta slik at vibrasjoner ikkke forblanter seg.

Lenke til kommentar

Så dersom jeg bytter ut viften i PSUen, så er det best å bare koble denne på HK isteden? Det er en standard Aopen 250W PSU til et Aopen HQ45 kabinett. Er det noen måte i finne ut hvor stor kapasitet den eksisterende viften har?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...