LL Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg prøver å gjøre min PC litt mer stillegående og har tenkt å bytte ut endel vifter. I dag skrudde jeg opp PSUen for å sjekke om jeg kunne bytte viften der... Jeg ønsker å bytte standard viften med en Papst 12dB vifte (samme størrelse, 80x80mm). Denne PSUen har at såkalt "Noise Killer" installert. Det så ut til å være en temp. måler som regulerer hastigheten. Hvordan vil dette fungere i forhold til en ny vifte? Ikke minst, vil denne Papst viften kjøle PSUen godt nok?? PSU er ikke til å leke med, har sett en ta fyr og det er ikke noe gøy... Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 bare et lite tips, hvis du har plass. så kan du teste dette http://www.overklokking.no/annet/PSUmod/index.htm funker som bare det Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Fyr tar det sannsynligvis ikke. Vifta i strømforsyninga mi gikk og maskina blei veldig ustabil. Viften som står orginal har sannsynligvis et annet spenningsområdet og jeg ville ikke ha koblet den inn på den. Kob den rett inn på 12V. For å deme lyden litt mer kan du sette noe mellom meltallet i PSU og vifta slik at vibrasjoner ikkke forblanter seg. Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 bare et lite tips, hvis du har plass. så kan du teste dette http://www.overklokking.no/annet/PSUmod/index.htm funker som bare det Hmmm.... HTML 404 -! Put på en l etter .htm så du får .html så funker det vist.. Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 bare et lite tips, hvis du har plass. så kan du teste dette http://www.overklokking.no/annet/PSUmod/index.html Har blitt borte i bbcoden..sorry, y'all :oops: Lenke til kommentar
LL Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Så dersom jeg bytter ut viften i PSUen, så er det best å bare koble denne på HK isteden? Det er en standard Aopen 250W PSU til et Aopen HQ45 kabinett. Er det noen måte i finne ut hvor stor kapasitet den eksisterende viften har? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Yepp... mulig å gjøre det, finn ut vilket merke og modell vifta er og sjekk på produsenten sine sider... (står somregel en merkelapp på motoren til vifta/i center på vifta...) Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hadde samme kabinett som deg før (Aopen Hq45) Bytta viften i den til en standard 3dfxcool 80x80 vifte for at den skulle være litt mere guffe i... Det hjap ikke da vifta er regulert ned. Men fikk ingen problemer med det. har funket lenge Bare bytt vifte, ingen problemer Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Er det ikke mulig å bare modde vifta til 7volt. Da vill du få redusert hastigheten og støyen bra. Det er vell ikke noe faren med varmen. på den 250wattt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå