Athelas Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Har nettopp gått til innskaffelse av ny CPU, hovedkort og RAM. CPU er: Intel Core2 Duo E6420, 2.13 Ghz (Har en enorm Zalmanvifte) Hovedkort er: ASUS P5K RAM er: Geil DDR2 PC 6400, 800mhz (2GB til sammen) I tillegg til dette, har jeg 3 S-ATA harddisker, DVDbrenner, Audigy2 lydkort og NV7800GT. Har satt alt sammen nå, og min strømforsyning er en MIST 500W. Alt er plugget i som det skal, har trippelsjekket av strømkontaktene står i riktig (både den rektangulære og den firkantede står i). Til tross for dette, skrur ikke strømmen seg på når jeg har satt i strømkabel, samt flikket power switchen på. Når jeg trykker på strømknappen, ser jeg at LEDene lyser opp i et halvt sekund, men ingen vifter eller noe starter. Har koblet fra det meste for å prøve å starte opp med så lite som mulig. Har også prøvd å flytte rundt på RAM'en, prøve bare en brikke av gangen etc. Hva i all verden er det som er galt? Er det et eller annet som er inkompatibelt her? //EDIT:Det viste seg at to av skruefestene under hovedkortet for første gang på 10 år, havnet under et loddepunkt på hovedkortet slik at det kortsluttet. Har brukt samme kabinett på 4-5 ulike hovedkort, og dette er første gang det skjer. Oh well. Endret 23. juni 2007 av Athelas Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 prøv å bytt pci sporen på f.eks lydkortet eller start uten Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 For meg høres det ut som strømforsyningen din ikke er helt frisk. Prøv med en annen da hvis du har en tilgjengelig, å se om det funker det Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 prøv å bytt pci sporen på f.eks lydkortet eller start uten 8909466[/snapback] Ok. Noen spesiell grunn? Kan det være problemer med strøm tilførselen? 500W burde jo holde i massevis? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du kan jo prøve å starte utan alt det tilleggsstasjet ditt, t.d cdd, hdd lydkort og grafikkort, sjå om han startar då. Det som ofte skjer, er at feil i ein ganske uvensentleg del av pcen forplantar seg. Det er berre til å prøve, det tapar du ingenting på! Lukke til! Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Du kan jo prøve å starte utan alt det tilleggsstasjet ditt, t.d cdd, hdd lydkort og grafikkort, sjå om han startar då. Det som ofte skjer, er at feil i ein ganske uvensentleg del av pcen forplantar seg. Det er berre til å prøve, det tapar du ingenting på!Lukke til! 8910397[/snapback] Har prøvd. Still no dice. Lenke til kommentar
spesseh Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du kan jo prøve å starte utan alt det tilleggsstasjet ditt, t.d cdd, hdd lydkort og grafikkort, sjå om han startar då. Det som ofte skjer, er at feil i ein ganske uvensentleg del av pcen forplantar seg. Det er berre til å prøve, det tapar du ingenting på!Lukke til! 8910397[/snapback] Sjekk at ingen av hovedkortets skruefester i kabinettet står under hovedkortet, slik at det kortslutter kretser. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Du kan jo prøve å starte utan alt det tilleggsstasjet ditt, t.d cdd, hdd lydkort og grafikkort, sjå om han startar då. Det som ofte skjer, er at feil i ein ganske uvensentleg del av pcen forplantar seg. Det er berre til å prøve, det tapar du ingenting på!Lukke til! 8910397[/snapback] Sjekk at ingen av hovedkortets skruefester i kabinettet står under hovedkortet, slik at det kortslutter kretser. 8910437[/snapback] Hmm. Men man legger jo hovedkortet oppå disse når man skal feste det? Hvordan kan det ødelegge? Det har aldri gjort det før. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hmm. Men man legger jo hovedkortet oppå disse når man skal feste det? Hvordan kan det ødelegge? Det har aldri gjort det før. 8910476[/snapback] Tror "spesseh" mener at vist kabinettet er ment for et helt annet type HK kan det være at det har opp høyninger som kommer i kontakt med HK (dagens kabinetter er som regel universale), men det kan også være en skrue som har du har oversett og ligger o kortslutter. Husk, når det logiske ikke løser problemet, prøv det ulogiske! Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Hmm. Men man legger jo hovedkortet oppå disse når man skal feste det? Hvordan kan det ødelegge? Det har aldri gjort det før. 8910476[/snapback] Tror "spesseh" mener at vist kabinettet er ment for et helt annet type HK kan det være at det har opp høyninger som kommer i kontakt med HK (dagens kabinetter er som regel universale), men det kan også være en skrue som har du har oversett og ligger o kortslutter. Husk, når det logiske ikke løser problemet, prøv det ulogiske! 8910532[/snapback] Fair enough. Fant ikke ut av det, så har levert PCen inn der jeg kjøpte komponentene, så får de ta en vurdering på hva som er galt. De antydet at det er defekt hardware, så vi får se. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Fair enough. Fant ikke ut av det, så har levert PCen inn der jeg kjøpte komponentene, så får de ta en vurdering på hva som er galt. De antydet at det er defekt hardware, så vi får se. 8917014[/snapback] Ja, like greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå