enfyrioslo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Heihei HW-folk! Det er en ting jeg stusser på og som jeg ville likt at andre delte tankene sine rundt. Det er altså det at mange menn tiltrekkes av kvinne som ikke har karriere, eller tjener lite. Hvilke grunner tror dere dette kommer av?, er menn maktsyke eller vil de bare ha noen hjemme? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Er dette basert på egne observasjoner? Jeg kjenner ikke mange i aldersgruppen og kan derfor ikke bekrefte eller avkrefte påstanden. Det kommer vel litt an på hva slags miljø man er i, kan tenke meg at en del menn fortsatt ser på det å være forsørger som sin rolle. Gamle kjønnsroller forsvinner ikke på et blunk, selv med utallige reformer og holdningskampanjer som har som mål å utviske dem. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Stemmer dette? Har jeg aldri hørt om. Vet at det finnes litt mansjåvinisme når kona tjener mer enn mannen, men aldri at mannen foretrekker at hun sitter på ræva hjemme hele dagen Personlig så har jeg ingenting imot at jeg tjener minst i ett forhold så lenge vi deler likt ;-) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Nå skal jeg ikke si noe sikkert, men det har vel noe med makt å gjøre. Hvis man tenker litt old-skool skal menn skaffe pengene og kvinner skal være "støttespiller" for teh money making activities. Først og fremst ved å ta seg av det hverdagslige; lage mat, vaske, whatever. Personlig synes jeg det er veldig lite tiltrekkende med kvinner som ikke har skikkelig utdanning og ambisjoner utover det å bli skiftleder på Mac'en. Og det handler ikke bare om karriere og penger, det handler også om å kunne føre en nogenlunde intellektuell samtale med vedkommende. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Eg vet ikke ka med andre, men eg tenner ikke på en arbeidsløs, kaffedrikkende kjerring som sin eneste oppgave er å spytte ut barn til denne verden. Samtidig frister det ikke med en dame som prioriterer karriere fremfor familien. Er jeg en "bad guy" fordet? Nei. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg er stikk motsatt. Finner kvinner uten utdannelse og ambisjoner totalt uinteressante. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Har ingenting imot kvinner med karriere. Liker ikke at de tjener mer enn meg i et forhold dog. Er ikke sikker på hvorfor, men har vel med gamle kjønnsroller å gjøre, som tidligere nevnt. Tror ikke et forhold hvor hun tjente mye mye mer enn meg hadde fungert i lengden. Mye på grunn av at jeg ville følt meg svært avhengig av henne økonomisk, og fordi jeg ville følt meg dårligere enn henne karrieremessig. Jeg er nok litt gammeldags og utdatert, selv i en så ung alder.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå