Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sprenger blodkar i øyet hver dag

kverna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm.. Sover og spiser du nok?

8909094[/snapback]

Hmm nei og.. nei.

Kan det være grunnen ? Er konstant trøtt, og konstant sulten. Spiser mat, også er jeg sulten igjen etter 30 min selv om det er full biffmiddag det er snakk om. Men har det ikke noe med øyesaken å gjøre lar vi det ligge, kroppen min er fucked uansett

Lenke til kommentar

Høyglykemisk mat gjør at blodsukkeret stiger og faller fort da blir du ofte sulten igjen, etter bare en halvtime. Du må kutte ut colan ved middagen, og andre ting som er søtt og usunt. Spis mindre poteter kanskje og mere kjøtt.

Som Aidskake sier, sov til normale tider, få optimalt med søvn (ca 9 timer er optimalt for voksne, men vi trenger ikke mere enn 7 og en halv time egentlig)

Drikk mye vann, la kroppen få vesken den trenger, og drikk jevnlig utover dagen.

Prøv å ikke sitt å stirre for mye på skjermen eller tv.

Få sollys på øynene, dagslys er godt for øynene, hvis du er en innesitter. Ikke minst er luft bra.

Kanskje ta deg et par badeturer, det kan være helsegunstig, hvem vet, hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Mye fornuftig er allerede nevnt her.... Men jeg tror at det viktigste er å prøve å få en statisk døgnrytme, spis et balansert kosthold, og hold deg i jevnlig aktivitet.... Kan også anbefale lamper med balansert lys... Disse er svindyre i innkjøp, men pærene holder i 10-15 år, og lyset de avgir er mye mer harmonisk enn det du finner i vanlige pærer på Rema.... Selv blir jeg ofte veldig sliten i øynene etter en hel dag innendørs, slik at jeg på kveldstid nærmest må sitte i mørket for å ikke få vondt i øynene.... Merker dog god effekt hvis jeg er på besøk hos venner m. balanserte lamper...

Uansett... Håper det løser seg! :-)

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Pga det?

8917026[/snapback]

Pga mye som har skjedd i det siste. Ligger en tråd på jobb og utdannings forumet for de interesserte.

Hvilken jobb har du som er så forferdelig at du får sprengte blodkar i øyet? (om jeg får lov å spørre) og hvilken døgnrytme har du?

8917060[/snapback]

Legger meg 11-12 tiden om kvelden, står opp kl 8. Jobber i butikk.

Lenke til kommentar

hei!

Du beskriver sprengte blodkar i øyet.

Men hvordan er det ellers med huden under øyet og ansiktet?

Har du små diffuse røde prikker/blodkar der også?

Ut ifra det du beskriver så foreslår jeg at du tar en tur til fastlegen din ganske snart.

Der får du tatt en enkel blodprøve som kan være til hjelp når det gjelder råd.

Jeg foreslår at du får tatt hematologi (ihvertfall HB og Trombocytter), B6. B12 og jern.

Samtidig forklarer du fastlegen din om problemene med søvn og situasjonen på jobben.

Her kan det jo helt klart være sammenhenger.

Det er fint om du får dette gjort så snart som mulig, så slipper du å ødelegge hele sommeren din ved å gå slik på 1/2 12.

Jeg kan ikke hjelpe deg noe mer pr forum, men jeg er helt sikker på at fastlegen din kan gi deg både hjelp og råd.

Lykke til, og god bedring. :)

Lenke til kommentar
Pga det?

8917026[/snapback]

Pga mye som har skjedd i det siste. Ligger en tråd på jobb og utdannings forumet for de interesserte.

Hvilken jobb har du som er så forferdelig at du får sprengte blodkar i øyet? (om jeg får lov å spørre) og hvilken døgnrytme har du?

8917060[/snapback]

Legger meg 11-12 tiden om kvelden, står opp kl 8. Jobber i butikk.

8918652[/snapback]

Jeg legger meg i 12 tiden, og står opp kl 6 til vanlig... Intet problem.. Så jeg vil da tro du får nok søvn :)

Lenke til kommentar
hei!

Du beskriver sprengte blodkar i øyet.

Men hvordan er det ellers med huden under øyet og ansiktet?

Har du små diffuse røde prikker/blodkar der også?

Ut ifra det du beskriver så foreslår jeg at du tar en tur til fastlegen din ganske snart.

Der får du tatt en enkel blodprøve som kan være til hjelp når det gjelder råd.

Jeg foreslår at du får tatt hematologi (ihvertfall HB og Trombocytter), B6. B12 og jern.

Samtidig forklarer du fastlegen din om problemene med søvn og situasjonen på jobben.

Her kan det jo helt klart være sammenhenger.

Det er fint om du får dette gjort så snart som mulig, så slipper du å ødelegge hele sommeren din ved å gå slik på 1/2 12.

Jeg kan ikke hjelpe deg noe mer pr forum, men jeg er helt sikker på at fastlegen din kan gi deg både hjelp og råd.

Lykke til, og god bedring. :)

8920392[/snapback]

Tusen takk for hjelpen. Tror nok det blir en tur til legen ja. Har, som jeg har sett, ingen "feil" på huden rundt øyet. Er bare på selve øyet det er reaksjon.

Det hadde ikkje skada med ein tur til lege her

8920478[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...