Toast Is Pimp! Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg trenger en 500gigabyte disk som skal brukes sammens med en Samsung Spinpoint 250gigabyte. Alså. Ingen spesiell raid opplegg. Jeg finner mange disker på 500Gigabyte. Men noen er annbefalt bedre enn andre. Hvilken annbefaler dere? OS: Win Pro x64. HK: Seff med nyere kontroller enn 2002. Kobling: SATA. Støy skal ikke være noe problem. Hvis det er noe spessielt dere mener om en 400gigabyte disk så nevn det. Om den er bedre enn den derre 500 gigabytedisken Osv... Seagate Barracuda 7200.10 500 GB SATA Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA WesternDigital Raid Versjon skal vissnokk være bra i følge en som har annmeldt RAID versjonen av WD 500gigabyte disk. Men skal ikke brukes i raid. Kanskje i frammtiden, men ikke sikkert. Western Digital RAID Edition 500 GB Jeg valgte denne WD Disken. PS: Varme har jeg ikke noe problem med. Har en veldig kjølig PC. Grunnet Soverommet og antall vifter installert. Vifter: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 3 * 92mm ArticCooling vifter med støydemping (gummifeste). 1 * 120mm Nexus. Disse viftene overlever lenge. De var dyre, over 100kr stykket. Har festet En tempføler oppå CPU Kjølern (Stock kjøler) Og har 25 celsius inne i kabinettet, 3 * 92mm på det laveste RMP, 1* 120 på maks (1100RMP, høres ikke). CPU vifte satt på maks nå. CPU temp på 30 celsius. Har jo spilla. RomTemp er på 22 celsius. Alle viftene blåser utover. Inntak til luft er i kabinettsiden. 30 cm og 5cm brett "hull", og har støvfjerner på seg der. Har brukt mammas ødelagte strømper som filter der det trengs, feks i fronten (har ikke vifte der, går ikke). Men har problemer med at den nederste kjøleribba på HK er alt for varm. Kan ikke lese temp med temp program. Ikke engang MSI's eget program. Tror ikke på at den bare er 30 grader varm. GPU er pgså alt for varm, 49 celsius. Men er normalt for nVidia 7600GT. Dette var bare info jeg har lyst til og bruke i en annen tråd. Endret 22. juni 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Svaret er at diskene ytelsesmessig og på de fleste andre områder er meget like. Du vil neppe merke noe forskjell i praksis uansett hvilken du velger. Seagate disker liker jeg personlig godt pga. gjevn over god ytelse (selv om det som sagt er mye likt over hele linjen), samt litt lavere støy enn gjennomsnittet, og litt lavere varmeutvikling enn gjennomsnittet. Dersom den ikke koster betydelig mer enn andre merker kan jeg dermed med god samvittighet annbefale denne. Du vil dog neppe "gå feil" uansett merke når det gjelder harddisk... -Stigma Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 kjøpte meg en RE2 fra WD for en stund siden og er storfornøyd! Kommer ikke til å kjøpe noe annet enn Raid edition / påkostede disker heretter. Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg trenger en 500gigabyte disk som skal brukes sammens med en Samsung Spinpoint 250gigabyte. Alså. Ingen spesiell raid opplegg. Jeg finner mange disker på 500Gigabyte. Men noen er annbefalt bedre enn andre. Hvilken annbefaler dere? OS: Win Pro x64. HK: Seff med nyere kontroller enn 2002. Kobling: SATA. Støy skal ikke være noe problem. Hvis det er noe spessielt dere mener om en 400gigabyte disk så nevn det. Om den er bedre enn den derre 500 gigabytedisken Osv... Seagate Barracuda 7200.10 500 GB SATA Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA WesternDigital Raid Versjon skal vissnokk være bedre i følge en som har annmeldt en annen WD 500gigabyte disk. Men skal ikke brukes i raid. Kanskje i frammtiden, men ikke sikkert. Western Digital RAID Edition 500 GB PS: Varme har jeg ikke noe problem med. Har en veldig kjølig PC. Grunnet Soverommet og antall vifter installert. Vifter: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 3 * 92mm ArticCooling vifter med støydemping (gummifeste). 1 * 120mm Nexus. Disse viftene overlever lenge. De var dyre, over 100kr stykket. Har festet En tempføler oppå CPU Kjølern (Stock kjøler) Og har 25 celsius inne i kabinettet, 3 * 92mm på det laveste RMP, 1* 120 på maks (1100RMP, høres ikke). CPU vifte satt på maks nå. CPU temp på 30 celsius. Har jo spilla. RomTemp er på 22 celsius. Alle viftene blåser utover. Inntak til luft er i kabinettsiden. 30 cm og 5cm brett "hull", og har støvfjerner på seg der. Har brukt mammas ødelagte strømper som filter der det trengs, feks i fronten (har ikke vifte der, går ikke). Men har problemer med at den nederste kjøleribba på HK er alt for varm. Kan ikke lese temp med temp program. Ikke engang MSI's eget program. Tror ikke på at den bare er 30 grader varm. GPU er pgså alt for varm, 49 celsius. Men er normalt for nVidia 7600GT. Dette var bare info jeg har lyst til og bruke i en annen tråd. 8908778[/snapback] Seagate Barracuda ES 500 GB Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ta den billigste, er nå mitt svar - selv om jeg egentlig velger Seagate forran Maxtor/WD f.eks. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Som Stigma holder jeg meg også stort sett til Seagate. Enkelt og greit fordi det til nå er det eneste diskmerket jeg ikke har hatt et eneste problem med i løpet av 15 år og fordi Seagate har 5 års fabrikkgaranti på alle sine disker. De ligger gjerne litt over de andre merkene i pris, men for min del synes jeg det er verdt det. Forøvrig tror jeg ikke du gjør feil uansett hvilken disk du kjøper i dag. Alt er i utgangspunktet av god kvalitet og ytelesensforskjellene ikke merkbare i praktisk bruk. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...5545&plid=65545 Western Digital 500GB My Book USB2.0 1 074,-ink. mva. Endret 20. juni 2007 av kvase Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...5545&plid=65545 8909155[/snapback] Trådstarter har ikke spurt etter en ekstern disk... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...5545&plid=65545 8909155[/snapback] Trådstarter har ikke spurt etter en ekstern disk... 8909169[/snapback] sorry men gikk litt fort for seg her leste ikke det så nøye Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Går alltid selv for Samsung sine disker når skal ha interne hdder, har kun gode ting å si om de: Raske, stille og driftsikre. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Takk for alle svar. Noen som mener at jeg skal kjøpe WD sin disk? Raid versjon? Eller? Det er jo bare 200 kr forskjell fra den billigste og til den. JKJK Sier at det er bra. Leste at denne disken har en MTV eller noe slik på 1,2 millioner. Antar det var på antall timer den kan kjøre eller noe... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Definitivt Seagate sin disk. God ytelse, stille og kjølig- i tillegg har Seagate 5-års garanti, og det er jo et stooort pluss. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Definitivt Seagate sin disk. God ytelse, stille og kjølig- i tillegg har Seagate 5-års garanti, og det er jo et stooort pluss. 8909321[/snapback] Ja, men skal skjekke forskjellen mellom den hardisken og WD sin 500gigabyte RAID disk. Se hva som er forskjellen. Det er lite i forskjell i penger, dermed så kan det hende at jeg velger WD sin disk viss den er går bedre ut en Segagate sin. Hva er garantien på WD sine disker? Litt vanskelig og finne ut på WD sine hjemmesider. EDIT: Noen som vet link til side som har skjekket en masse hardisker? Noe som TomsHardware. Endret 21. juni 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 jeg går for en seagate.. Seagate Barracuda 7200.10 500 GB SATA akkurat bestilt en til (min andre 500GB) Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg trenger en 500gigabyte disk som skal brukes sammens med en Samsung Spinpoint 250gigabyte. Alså. Ingen spesiell raid opplegg. Seagate Barracuda 7200.10 500 GB SATA 8908778[/snapback] Seagate Barracuda ES 500 GB 8909019[/snapback] Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Seagate Barracuda ES 500 GB er bregna for low-end server Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Seagate Barracuda ES 500 GB er bregna for low-end server 8909855[/snapback] Og den var dyr. Skal bestille en av de folkevalgte i dag. Skal si hva det ble... Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Er RAID Edition verdt å sende tilbake mine 2 nye uåpnede WD500 disker for og betale 400lapp ekstra? fant ut først nå at de eksisterte.. skal kjøre dem i RAID Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jeg kjøpte meg Western Digital 500GB RAID Western Digital RAID Edition 500 GB Jeg var og kikka på StorageReview.com og fant ut at denne hardisken er ganske så bra. Bestillte oss PS-DATA. Billigst der. Test oss StorageReview.com: SATA in the Enterprise - A 500 GB Drive Roundup Men de testet ikke den Seagaten i den testen... (det merka jeg nå). Betalte 1120 kroner. Og de har den på lager. Bare at Prisgudien ikke kan se det. Endret 22. juni 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå