karamasov Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei. Jeg føler at nettleserne jeg har prøvd hittil i Linux fungerer veldig dårlig. Jeg avinstallerte raskt Firefox, ettersom formateringen av sidene ble helt feil. Jeg har nå Opera. Her sitter ting på stedene det skal sitte, men jeg opplever en veldig uklarhet. Dette synes best i teksten. Det kan være veldig vanskelig å måtte konsentrere seg veldig for å forstå hva som står på web-sidene. Skrur jeg opp tekststørrelsen ett "hakk", blir den altfor stor, og ikke særlig mindre uskarp eller uleselig. Har lest av flere av dere her bruker Opera, og at dere er fornøyd med det. Hva gjorde dere for å bli kvitt uskarpheten? Skjermen fungerer flott til alle andre programmer i Linux. Takk. (Beklager om det er mange skrivefeil i denne posten. Jeg klarer ikke å se hva jeg skriver akkurat nå ) Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg bruker Firefox, og bare rent sjeldent blir sider vist feil. Men jeg har valgt Microsoft sin «Times New Roman» som forvalgt skrifttype. Hvilke har du? Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Der satte du meg på en idè. Jeg ser skriften mye tydeligere nå. Jeg ordnet også litt på skarpheten på brukerinnstillingene i operativsystemet. Tusen takk. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Har du nettopp gått fra windows? Hva slags browser brukte du der? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg kan anbefale Opera til alle plattformer. Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg har gått fra Windows. Brukte Firefox. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Det er vel to ting som kan sjekkes ut: System - Preferences - fonts. Der er det valg for LCD-skjermer, m.m. Annen ting du kan gjøre er å installere msttcorefonts (Applicatsion - add/remove). Begge deler krever at du logger ut og inn før forandringene trer i kraft. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 System - Preferences - fonts. Der er det valg for LCD-skjermer, m.m.Bare så synd a gecko ignorer globale innstillinger for skriftrendering. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det kan ikke være oppløsningen din som har gjort at sidene er blitt vist feil? De fleste sider er laget for 1024x768px. Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Jeg bruker 1024x768, så har nok ikke med det å gjøre. Jeg kan ta et par screenshots etterpå, og laste de opp her, så kan dere se hva som er galt. Endret 25. juni 2007 av forman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå