Gå til innhold

CD-R 90MIN / 800MB

Anbefalte innlegg

Til mac brukere: Jeg har en Powerbook G4 med Superdrive. Jeg kjøpte meg en pakke med cd-r 90min/800mb. Men når jeg mater cdene in i Superdrive, så leser den at det er et medium med bare 37 Mb ledig plass.

Hva kommer dette av? kan noen hjelpe meg....

Mvh

Juan David

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå skal jeg ikke kritisere men.......... Mac :p

haha

greit det var nok for idag......

skal vi se .....hm.,......... er ikke 700mb på 80 minutter?

og 650 på 74....... greit...dette skal jeg regne ut...

hm....min matte suger....jeg bruker mobilen... 700 / 80 blir 0.875

800/90 er 8,88889....tallene er nesten like....fett :D

greit...over til mitt poeng...

jeg har alldri sett 90 /800 mb cd'er før.... men jeg kjøper bare 700 mb også da =9, mulig jeg tar feil...men du kan ha kjkøpt noen dyre cd'er med en størrelse som cd spilleren ikke klarer..... derfor viser den larrerlige 34 mb.......praktisk talt.... men det er bare en teori

en annen teori er att noen skumle spioner hacket seg inn på datamskinen til de som laget cd'ene og gjorde at de forandret seg til 34 mb alle sammen........ eller bare dine.....

kan også vært ufo'er....tenk det =b

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at hvis du enabler overburn(har ikke peil hvirdan man gjør det på en MAC), og brenner så vanlig måte kan du brenne 800MB. Dette fungerer iallefall for meg(bruker Nero og Plextor brenner) PS: ikke alle brennere støtter 90min cdr!

Lenke til kommentar

anbar... Hvor har du vært de siste 2 årene ???

Jeg kjøpte min første 90-minutter Cd-r-plate på Tg i 2001.

Det har vært 90 min.plater å få kjøøpt i de fleste web-shopper det siste året! ( sikkert lenger, men jeg husker ikke ) Jeg webshoppet hvertfall 90-min-plater rundt påsken i fjor.

Men det jeg lurte på. : Det regnestykket ditt...... Hva var poenget med det ?

Jeg er ikke verdens lureste, men... Poenget ??? Hvor mange Mb som pakkes per minutt ??

Alle vet jo at den eneste foskjellen på en 74 min.plate og en 99min.plate er at sporene er pakket tettere sammen på 99-miinutteren. Åja.. Du har vel ikke hørt om 99min. heller du. :p

Og når det gjelder kritikken av mac... Har du prøvd en mac noen gang ??

Kraftigere enn pc'er, og brukervennlig som f... Men regner med at du er en som bruker pc til spill, og ikke mye annet. Innlegget ditt tyder på en alder godt under 18. Det er en grunn til at det er flest MAC og ikke pc som brukes til desktop publishing.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
anbar...  Hvor har du vært de siste 2 årene ???

Jeg kjøpte min første 90-minutter Cd-r-plate på Tg i 2001.

Det har vært 90 min.plater å få kjøøpt i de fleste web-shopper det siste året! ( sikkert lenger, men jeg husker ikke ) Jeg webshoppet hvertfall 90-min-plater rundt påsken i fjor.

Men det jeg lurte på. : Det regnestykket ditt......  Hva var poenget med det ?

Jeg er ikke verdens lureste, men... Poenget ???  Hvor mange Mb som pakkes per minutt ??

Alle vet jo at den eneste foskjellen på en 74 min.plate og en 99min.plate er at sporene er pakket tettere sammen på 99-miinutteren.  Åja.. Du har vel ikke hørt om 99min. heller du.   :p  

Og når det gjelder kritikken av mac...  Har du prøvd en mac noen gang ??

Kraftigere enn pc'er, og brukervennlig som f...   Men regner med at du er en som bruker pc til spill, og ikke mye annet. Innlegget ditt tyder på en alder godt under 18. Det er en grunn til at det er flest  MAC og ikke pc som brukes til desktop publishing.

greit nr, jadda jeg var klar over at det faktsisk fantes 90 min, o0g 99 min,men visste du at det fantes 34mb09min cd'er :p

jaja, nå skal jeg ikke være frekk i kjeften, men ja... jeg har prøvd mac, hadde mac en stund, og ble pisst sur på det, riktignok et år siden nå... men men... macen gav jeg til farfar.. han ble iallefall glad... han liker det til sitt formål.. historie (mac og historie passer sammen) og litt reisemål...

jaja..nå er jeg rimelieg trøtt.... legger meg nå... men før jeg slutter... visste du at det går ann å brenne opptil 1,2 gig på en vanlig 80 min cd med sony brennere??? trenger man da 99 min cd'er???

:p

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd flere 800mb/90min cd'er i mein lite-on brenner.. mmore cd'ene er og styre langt unna..

med disse cd platene gikk jeg oxo opp 37 mb, altså ingenting.. Men med smartbuy cd'er gikk det knirkefritt.. eller.. jeg får til å brenne 90 min lyd, men vet ikke helt hvordan jeg brenne 800 mb though..

Styr unna mmore. Jeg måtte enable overburn i nero..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...