Gå til innhold

Resident Evil 4: Wii Edition, noe og satse på?

mp_man

Anbefalte innlegg

Jepp dette er jo et spill vi har sett før på gamecube, og senere PS2 men nå har altså det samme spillet kommet på Wii med Wii kontroller.

Jeg har da aldri spilt dette spillet, kun sett videoer av det.

Grunnen til at jeg aldri skaffet meg det på GC er pågrunn av at jeg hater å spille TPS med vanelig kontroll.

Så er dette spillet noe og satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, om du ikke har det til noen konsoller, synes jeg definitivt at du bør kjøpe det til Wii. Anmeldelsene har vært veldig gode, du får med alt i GC versjonen + ekstra fra PS2-versjonen, og feedbacken på kontrollsystemet i spillet har fått har vært god.

Lenke til kommentar

95% - Game Informer - "As improved as the Resident Evil 4 controls were compared to the tank-like schemes of its predecessors, they still aren’t ideal. The final version of the game would have been the perfect time for Capcom to polish the controls with new features that nearly every game now takes for granted – like strafing and being able to shoot your gun while moving. Unfortunately, Leon still isn’t capable of performing these basic moves."

93% - Computer and Videogames - "It has the looks, it has the compelling level design, and it has the scary bits. Check, then: this is Resident Evil 4 all over again, but slightly better."

91% - GameSpot - "This is the definitive version of a modern classic and a must-play, even if you've already experienced the unique thrill of Resident Evil 4 on another platform."

90% - IGN - "If you played the GameCube original, consider the Wii game the ultimate collector's edition – frankly, that's what it is; the culmination of the best from its predecessors with some added Wii improvements. And if you have never played RE4 before, consider the Wii release an absolute must-own experience."

80% - 1UP - "If you've never played this game before, you should first ask yourself, "Why not?" But if you haven't, there are better and cheaper options than this still-good-but-not-as-good-as-the-others version for Wii."

70% - EuroGamer - "It's just a shame that one of the best ever action games has become another casualty of the Wii controller. Indeed, for a controller that was supposed to herald a new dawn of inclusive gaming there are a lot of third-party publishers who have yet to get their heads round it."

Lenke til kommentar

Det verste er at enkelte (IGN) hevder at Wii-moten gjør siktingen betydelig bedre, at det er mye enklere å dra av headshots og slikt. Det synes jeg høres helt fantastisk ut. Men så er det enkelte som mener at denne versjonen er underlegen de to andre nettopp fordi siktingen er litt mer knotete her.

Jaja, kjøper nok spillet uansett, selv om jeg har hatt det to ganger før.

Lenke til kommentar

hvis du ikke takler wiimote FPS spill vil du få problemer, men har du spillt andre wii fps som Red steel eller COD3 og talker kontrollene kommer du sikkert til å digge spillet, for meg var wiimote styring meget behaglig og tok til det med en gang så jeg gleder meg veldig

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Jeg håper dog det. Gidder nok ikke betale fullpris for et spill jeg allerede har spilt til døde.

8917584[/snapback]

Sjekket prislista til Nintendo/Bergsala og innkjøpsprisen for butikker er 302,- i motsetning til andre Wii-spill som har innkjøpspris på 332,-. :)

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Jeg håper dog det. Gidder nok ikke betale fullpris for et spill jeg allerede har spilt til døde.

8917584[/snapback]

Dem har det for 429,- hos Cdon, det var der jeg bestilte det :thumbup:

8919933[/snapback]

jeg bestilte fra Absoluttspill.no å der kosta det 399, samme pris på tendo.no også

Lenke til kommentar

Litt OT men er det noen andre som ikke kommer seg inn på absoluttspill.no? Kom ikke inn der i går så jeg tenkte det var en midlertidig feil med siden dems men prøvde i dag også å det er jo helt umulig å åpne siden :hmm:

Lenke til kommentar

8917584[/snapback]

Sjekket prislista til Nintendo/Bergsala og innkjøpsprisen for butikker er 302,- i motsetning til andre Wii-spill som har innkjøpspris på 332,-. :)

8919994[/snapback]

Sykt dyrt. Spillet koster $29.99, ca. 180 kroner, i USA. Det er nesten halvparten av hva et vanlig Wii-spill koster. Bergsala tjener fett med penger...

Lenke til kommentar

Det største irritasjonsmomentet med RE4 er at det ikke er mulig å strafe. Skjønner ikke hvorfor det er utelatt.

Når det i tillegg er så dyrt, tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe det. Kommer vel heller til å gjøre meg ferdig med GC versjonen.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Sykt dyrt. Spillet koster $29.99, ca. 180 kroner, i USA. Det er nesten halvparten av hva et vanlig Wii-spill koster. Bergsala tjener fett med penger...

8920360[/snapback]

Jepp, er altfor dyrt. Men det er da noe at det blir billigere enn andre spill i Norge. Det hadde ikke jeg forventet en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...