neo2001 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 hey! jeg har ikke sett noen tråd som tar for seg erfaringer om dette, så tenkte å spørre noe som jeg lurer på: jeg har en receiver som deinterlacer og oppskallerer dvd (og andre signaler) til 1080p, og har en fornemmelese av av bildet på dvd-film var bedre før jeg satte ps3-en til OGSÅ å gjøre det samme. receiveren det er snakk om er en sony DA5200ES. har noen erfaringer eller tester på dette? blir pluss og pluss til minus i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Her kan du lese litt om brukererfaringene her inne ihvertfall https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=777216 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 PS3 med den nye 1.8 firmwaren skal visstnok oppskalere meget bra. Du finner ganske mye på AVForum, det er opprettet egen tråd for denne muligheten/problematikken. http://avforum.no/forum/hd-hardware-genere...vd-spiller.html Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ifølge ryktene så er DVD-avspilleren i PS3 veldig god til å oppskalere, mye bedre enn mange standalone DVD-spillere. Kan jo prøve både med bare receiver sin billed-behandlingen, og deretter med bare PS3 billed-behandling opg se hva som er best. Lenke til kommentar
neo2001 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) ok, takk for linker og råd. som sagt; jeg hadde en magefølelse av at dvd på ps3 virka bedre før jeg fikk updaten med denne muligheten på ps3 og kunne oppskallere der, men har ikke satt meg inn i det enda. testa dvd på ps3 - der receiveren gjorde jobben med oppskallering og deinterlacing før updaten kom, og fornemmer at det var litt bedre da. men har som sagt ikke satt meg grundig nok inn i det. men will do. lurte bare sånn generelt på om noen andre med en receiver som oppskallerer til 1080p har opplevd dårligere kvalitet - kontra å la receiveren gjøre hele jobben og skru av muligheten på ps3? nå har jeg både recieveren og ps3 stående på for å presse bilde opp, og vet ikke om det er top notch. Ifølge ryktene så er DVD-avspilleren i PS3 veldig god til å oppskalere, mye bedre enn mange standalone DVD-spillere. Kan jo prøve både med bare receiver sin billed-behandlingen, og deretter med bare PS3 billed-behandling opg se hva som er best. 8908820[/snapback] Endret 21. juni 2007 av neo2001 Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Ja, kan godt hende at når begge driver billedbehandling så blir det for mye støy-reduksjon, og da kan detaljer bli fjærnet i tillegg til støy. Oppskaleringen og støyreduksjon, bllir snakket litt om i dette intervjuet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=785754 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå