Gå til innhold

DVD-oppskallering på PS3 - bra?

neo2001

Anbefalte innlegg

hey!

jeg har ikke sett noen tråd som tar for seg erfaringer om dette, så tenkte å spørre noe som jeg lurer på:

jeg har en receiver som deinterlacer og oppskallerer dvd (og andre signaler) til 1080p, og har en fornemmelese av av bildet på dvd-film var bedre før jeg satte ps3-en til OGSÅ å gjøre det samme.

receiveren det er snakk om er en sony DA5200ES.

har noen erfaringer eller tester på dette?

blir pluss og pluss til minus i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge ryktene så er DVD-avspilleren i PS3 veldig god til å oppskalere, mye bedre enn mange standalone DVD-spillere. :)

Kan jo prøve både med bare receiver sin billed-behandlingen, og deretter med bare PS3 billed-behandling opg se hva som er best. :)

Lenke til kommentar

ok, takk for linker og råd.

som sagt; jeg hadde en magefølelse av at dvd på ps3 virka bedre før jeg fikk updaten med denne muligheten på ps3 og kunne oppskallere der, men har ikke satt meg inn i det enda. testa dvd på ps3 - der receiveren gjorde jobben med oppskallering og deinterlacing før updaten kom, og fornemmer at det var litt bedre da. men har som sagt ikke satt meg grundig nok inn i det.

men will do.

lurte bare sånn generelt på om noen andre med en receiver som oppskallerer til 1080p har opplevd dårligere kvalitet - kontra å la receiveren gjøre hele jobben og skru av muligheten på ps3?

nå har jeg både recieveren og ps3 stående på for å presse bilde opp, og vet ikke om det er top notch.

Ifølge ryktene så er DVD-avspilleren i PS3 veldig god til å oppskalere, mye bedre enn mange standalone DVD-spillere. :)

Kan jo prøve både med bare receiver sin billed-behandlingen, og deretter med bare PS3 billed-behandling opg se hva som er best. :)

8908820[/snapback]

Endret av neo2001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...