Gå til innhold

Råd om partisjonering og videoredigering i Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at den bruker Kino. Så vidt jeg har "forsket" meg frem til holder ikke dette programmet mål. Ingen separate lydspor og manglende muligheter for å legge på voice gjør at det ikke egner seg for mitt bruk.

Mulig jeg tar feil, men da har de skjult funksjonene godt ...

Mvh DAn

Lenke til kommentar

Jada, fungerer strålende.

Når det kommer til konsumentprogrammene for windows er det vel mye hipp som happ hva man velger. Det meste er veldig likt og gjør stort sett de samme tingene.

Grunnen til at jeg vil vekk fra windows er fordi jeg føler jeg står foran en oppgradering snart ettersom utvalget av programmer som kan kjøre på min maskinvare blir mindre og mindre.

Å oppgradere innen windowssegmentet er helt uaktuelt på grunn av at jeg ikke liker å måtte "spørre" eller "gi beskjed" til en programvareleverandør (les: Microsoft) hver gang jeg vil bytte skjermkort eller harddisk. Dessuten er prisnivået på dagens programvare alt for høy i forhold til de reelle kostnadene produsentene har.

Selvfølgelig er jeg villig til å betale for programmer som løser oppgaver jeg selv tjener penger på, men med den oppgraderingspolitikken leverandører til windowsplattformen opererer med har jeg lite lyst til å bidra med noe i den sammenhengen. Det burde ikke være nødvendig å måtte oppgradere noe som allerede fungerer fint bare fordi noen synes det er på tide ...

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Ubuntu Studio er bare en komplett grafisk plattform som fint kan kjøre andre programmer. Grunnen til å bruke det fremfor andre distroer må vel være at programmene du trenger allerede er innstallert og satt opp.

Hovedgrunnen til at jeg bruker VideoLinux er vel designet, blanding av Vista og Gnome, og at de programmene jeg trenger er ferdig innstallert, som nevnt tidligere.

Endret av ArnoldLayne
Lenke til kommentar

Ubuntu Studio inneholder en del programmer som kan være "vriene" å få til å samkjøre. Blant annet inneholder Kino ffmpeg implementert.

Ellers er kjernen vel optimalisert for lyd og bilde med "low-latency" - dvs lav, eller ingen, forsinkelse under redigering.

Man kan visst fint installere studioutgaven i en annen distro, og man kan selv velge hvilke programmer man ønsker å bruke.

Ellers kan alle programpakkene som finnes i Studio også installeres enkeltvis i andre linux-versjoner.

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Joda, fruen kjører Linux på jobben. Pc'en der nede var så treg at vi heiv ut Windows og la inn Kubuntu. Nå bruker hun OpenOffice, Cinepaint og Firefox som var det den største selvfølge i verden, og i dag installerte hun pinadø noe java-greier helt på egenhånd for å spille et spill. Ikke verst det etter bare noen timers bruk ...

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...