Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Splitter ny bil nå kjøpt! Bilder på side 7

Anbefalte innlegg

520k :blush:

8972902[/snapback]

Dyrt, våres 2,2 i-CTDi Executive med Aero Pakke, vinterdekk samt skiboks har kommet på ca 470,000. Vi betalte snaue 450,000 for bilen med vinterdekk, så kom Aero pakken samt skiboks kommet ekstra.

~ Mortis360

8973191[/snapback]

Jeg har 2,2 i-CTDi Executive med plusspakken, 19" felger, 18" vinterhjul, hengerfeste, takbøyler og skiboks.

Skal nevnes, at når jeg bestillte bilen i slutten av januar, hadde salget på denne "tatt av" slik at de solgte bilene uansett, så de så ikke nødvendighet i å gi noe i rabatt, mer eller mindre. :no:

8974353[/snapback]

Vi fikk bilen snaue 30k under markedspris samt god rabatt på aeropakken samt skiboks, (15000 for Aero og 5000 for Packline FXS (SUV))

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
520k :blush:

8972902[/snapback]

Dyrt, våres 2,2 i-CTDi Executive med Aero Pakke, vinterdekk samt skiboks har kommet på ca 470,000. Vi betalte snaue 450,000 for bilen med vinterdekk, så kom Aero pakken samt skiboks kommet ekstra.

~ Mortis360

8973191[/snapback]

Jeg har 2,2 i-CTDi Executive med plusspakken, 19" felger, 18" vinterhjul, hengerfeste, takbøyler og skiboks.

Skal nevnes, at når jeg bestillte bilen i slutten av januar, hadde salget på denne "tatt av" slik at de solgte bilene uansett, så de så ikke nødvendighet i å gi noe i rabatt, mer eller mindre. :no:

8974353[/snapback]

Vi fikk bilen snaue 30k under markedspris samt god rabatt på aeropakken samt skiboks, (15000 for Aero og 5000 for Packline FXS (SUV))

~ Mortis360

8975797[/snapback]

Da var dere heldige.

(skulle ikke dere montere denne pakken selv)

Vel, bilen min er kjøpt og jeg koser meg glugg ihjel bak rattet, tenker ikke på rabatter da. :p

Lenke til kommentar
Da var dere heldige.

(skulle ikke dere montere denne pakken selv)

Vel, bilen min er kjøpt og jeg koser meg glugg ihjel bak rattet, tenker ikke på rabatter da. :p

8976040[/snapback]

Hehe, vi har kjøpt 7 nye biler der siden 2001 og far min kjenner sjefen for Skotvedt her i byen samt selve eieren. :tease:

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Selger sa jeg sikkert var den eneste som hadde sittet i den, men han er selger. Jeg kommer til å sjekke når jeg får den og lurer derfor på hvor mye som er normalt.

8974366[/snapback]

Husk at de er kjørt når de skal opp på lastebil osv, det at du er den første som har sittet i den er løgn.

Lenke til kommentar
Selger sa jeg sikkert var den eneste som hadde sittet i den, men han er selger. Jeg kommer til å sjekke når jeg får den og lurer derfor på hvor mye som er normalt.

8974366[/snapback]

Husk at de er kjørt når de skal opp på lastebil osv, det at du er den første som har sittet i den er løgn.

8979840[/snapback]

Ja, det tror nok jeg også. Han mente av kunder så var jeg den første. Jeg velger å være lykkelig uvitende og tro på han :p

Jeg husker ikke om jeg har spurt om det, men er det noen som kan fortelle meg nøyaktig hva som ligger i "klargjøring" av ny bil?

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvor mye kilometerstanden på en NY bil burde vise max?

8974124[/snapback]

Men maks ? 2000km kanskje ?

Hm. Vil vertfall si at våres 07' Mercedes E220 Avantgarde var kjørt som ambasade bil i Bern, og var kjørt 3500km, som er rimelig lite.

Veldig fornøyd med bilen, tho.

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar

Det er sikkert forskjeller mellom merkene, men det som er ganske felles er f.eks:

*Fjerning av transportkroker etc (Bilene blir jo surret fast på båt/tog/lastebil)

*Fjerning av "emballasje" (Styropor/isopor-klosser er gjerne limt fast på dører og støtfangere for å unngå riper. I tillegg er det gjerne plasttrekk på seter etc

*Montering av "smådeler" som hjulkapsler, skuffer, askebeger etc.

*Kontroll av alle funksjoner etter oppsatt testskjema.

*Vask/polering - mange biler blir levert fra fabrikk med en spesiell type lakkbeskyttelsesvoks som må fjernes. I tillegg skal jo bilen være ren

*Montering av evt ekstrautstyr

Noen som kommer på noe mer?

Lenke til kommentar
Ja, det tror nok jeg også. Han mente av kunder så var jeg den første. Jeg velger å være lykkelig uvitende og tro på han :p

Jeg husker ikke om jeg har spurt om det, men er det noen som kan fortelle meg nøyaktig hva som ligger i "klargjøring" av ny bil?

8980857[/snapback]

Når bilen blir hentet fra havna her i Drammen er den ofte "pakket" inn i plast. Det vil si store hvite "flak" som er pakket rundt bilen, som på f.eks dører, forskjerm, panser og bagasjelokk. Når de tar av det må de avfette bilen samt vaske den godt. Er ofte en del utstyr som må monteres, f.eks i våres som det fulgte med GPS på måtte de montere den selv. Er også store plasttrekk over setene, på dørene osv..

Vanligvis tar det 1 dag å klargjøre, kommer dog ann på hvor kjapt de greier å gjøre det og hvor mange biler som er forann din i køen.

Er ganske mye jobb før en bil kan komme ut på veien når den har kommet rett via båt/havn.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Nei, de pleier å ta mesteparten av utpakkingen før de evt stiller ut bilen, men den skal jo fortsatt vaskes og poleres før du får den.

Du får heller glede deg over at du faktisk har sittet i bilen DIN, og ikke bare en demobil, mens bilen du skulle ha sto på lager et sted.

Lenke til kommentar
Såpass mye, ja. Jeg gremmer meg litt over hvor ikke-ny/ikke-innpakka den ser ut. Spesielt også at den står ute og at det har regnet mye i det siste.

8983572[/snapback]

Ute?

Det er jo bare en bil og de er laget for og oppholde seg ute ;)

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig kan man være det. Jeg har selv verken kjørt borti biler eller andre ting. Men det er grenser for hvor lenge man gidder å gå fra det borteste hjørnet på parkeringsplassen lengst unna butikken. Av og til er det ikke ledig plass der heller, og vips får man en smekk fra døra til bilen ved siden av.

Og hvis man faktisk bruker bilen til det man har den til - nemlig å kjøre med - er man før eller senere i skuddlinjen for småstein eller løse pigger "avfyrt" fra bilen foran, eller enda mer uunngåelig: møtende bil.

Men litt kan man jo gjøre, man kan holde avstand til bilen foran, og man kan forsøke å parkere til høyre for midten av parkeringsfeltet, og motsatt vei av bilene ved siden av. Hvis alle gjorde det ville det bli god plass mellom førerdørene, og så trangt at man må kjøre fram bilen for at evt passasjer skal komme inn. Den dagen vi har klart å lære alle våre medtrafikanter det - DA skal jeg kjøpe ny og ripefri bil, og forhåpentligvis klare å holde den sånn :)

Lenke til kommentar

Slutt med denne skremselpropagandaen, jeg får helt hetta. Skal passe meg godt for å parkere på kjøpesentere, ja. Steinsprut, ok holder meg et par hundre meter bak nestemann.

Var innom sjappa i dag og forhørte meg og alt gikk visstnok etter planen. Tre dager igjen til ripefri bil.

Lenke til kommentar
Slutt med denne skremselpropagandaen, jeg får helt hetta. Skal passe meg godt for å parkere på kjøpesentere, ja. Steinsprut, ok holder meg et par hundre meter bak nestemann.

Var innom sjappa i dag og forhørte meg og alt gikk visstnok etter planen. Tre dager igjen til ripefri bil.

8995213[/snapback]

Heldig du, jeg krasja bilen min idag. :blush:

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...