Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Splitter ny bil nå kjøpt! Bilder på side 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, da var jeg tilbake fra prøvekjøring.

 

De hadde en 207CC til utstilling, men den jeg kjørte var 120HK vanlig 207. Hele drømmen min om å cruise rundt i cabbie ble knust da jeg forsøkte å sette meg inn. Knærne stanger i dashbordet, og så og si hele hodet var over det usannsynlig skrå vinduet.

 

Heldigvis passet jeg relativt godt inn i vanlig 207.

 

Førsteinntrykket var heller labert. Ingenting som var spesielt kult, det var liksom bare... en bil. Det var heller ikke noe ekstrautstyr i akkurat denne, men jeg så på de andre som visstnok hadde masse ekstragreier, men det hele var litt meeeh...

 

Kjøreturen var grei, kjørte for det meste landeveier med svinger og noen flate strekninger. Ikke veldig mye kraft eller spark i bilen (husk jeg er helt ny på bil så jeg har vel forventet for mye). Styringen var ganske lett. Klutsjen var litt fæl synes jeg og gassen merker man ikke noe særlig til da alt liksom ble flatet ut - farten gikk opp relativt stabil så om man floor'a pedalen så gikk den like fort (bortsett fra 1. da).

 

I alle fall hele inntrykket jeg sitter igjen med er at man får hva man betaler for.

 

Jeg fikk imidlertid prøvekjørt en Mercedes A-klasse 150. DET var andre boller. Selve bilen synes jeg er så som så, ingenting spesielt. Helt til jeg satte meg inn. Du merker med en gang selve kvalitetsfeel'en. Solide greier, fine knapper på rattet til radio og display, panoramatak som var svinaktig stilig. Masse mer plass også i forhold til Peugeot 207.'

 

Denne bilen kjente man dro en del mer når man gasset på. Giret var som en drøm, klikk-klikk! Rett i gir, ikke sånn treg og litt upresis som jeg syntes 207 var. Pedalene var av sånn metallgreier og var utrolig deilige og lette, men med akkurat nok trykk til å gi en god feel. Merket meg også at den satt skikkelig bra i rundkjøringer og krappe svinger.

 

Jeg likte i det hele tatt A-klassen nok til at jeg fikk tegnet opp et tilbud jeg lurer på om jeg skal ta. Det blir da i så fall A160 hvilket jeg forstod var Turbodiesel og skulle passe bedre til bykjøring i og med at man får større kraft ut lyskryss og svinger, mens A170 kanskje var bedre på landeveier og raske forbikjøringer. Prisen blir rett oppunder 300k og da med 16-17k rabatt av listepris. Dette var med en annen pakke jeg glemte navnet på (elegance eller kanskje en av de andre) pluss sportspakken, helskinn, vinterdekk, elektrisk ditt og datt og masse høytalere.

 

Det jeg nå lurer på er om noen kanskje har prøvd både A-klassen (kanskje tilogmed A160) OG den space'a Honda Civic'en, og kan fortelle litt om det?

 

Edit: "Avantgarde" + "sportspakken" var det jeg fikk tilbud på

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Vel, da var jeg tilbake fra prøvekjøring.

 

De hadde en 207CC til utstilling, men den jeg kjørte var 120HK vanlig 207. Hele drømmen min om å cruise rundt i cabbie ble knust da jeg forsøkte å sette meg inn. Knærne stanger i dashbordet, og så og si hele hodet var over det usannsynlig skrå vinduet.

 

Heldigvis passet jeg relativt godt inn i vanlig 207.

 

 

Kan bli vanskelig å finne noe særlig annet enn småbiler som cab til under 300 000. Det er gjerne biler som 207CC og den størrelsen der.

 

Men hvorfor skal du absolutt ha en splitter ny bil? Er jo egentlig å gi bort mye penger til staten da. Stort verditap de første åra også. Finner mye spennende til 300K, hvis man ser etter 2-3 år gamle biler.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Syntes du burdte bpøve civic før du bestemmer deg..

Her er en brukt slik a klasse du fikk tilbud på:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1528720

Sparer omtrent 100000 det er mye penger hvis du kan leve uten skinn.

 

 

Man kan også få audi a4 for 300000 men da litt strippet for utstyr og 1,6l eller 1,9tdi 105 hk eller noe i den duren. Syntes det er en god deal og hvis du plusser på noen tusninger trur jeg dem har kampanje på s-line pakka osv..

Lenke til kommentar

ville holdt meg unna a-klassen. mister fort kvalitetsfølelsen og jeg har møtt mange misfornøyde eiere. De kan virke litt ukurante og skru på (motor/gir)noe som ofte gjør at du blir henvist til merkeverksted som er dyrt... dette blir jo ikke noe tema før om et par år pga garanti så det kommer jo ann på hvor lenge du skal ha bilen.

Imponerende mye plastikk under bilen, det må oppleves.. de er helt flate under.

Vet ikke åssen kvaliteten er på de helt nye, men jeg ville gjort en liten research før kjøp. a-klasse var en katastrofe for MB når den først kom.

 

jeg skal si meg enig at når de er nye virker de veldig behagelige..

Skal du ha driftssikkerhet/kvalitet er japse tingen!

 

Den volvoen var dø-kul!

 

Edit: Mazda 3 med 2.0 150 hk koster 300500,- mazda

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Kan jo sies at jeg har lånt B klasse for et døgn og kvaliteten var ikke overveldende akkurat.Mye plastikk og virker ikke særlig påkostet hørte og div knirkelyder som ikke taler for en helt ny bil.Og kjøreegenskapene var midt på 3 for en slik bil..

 

B klasse er jo temmelig mye større en A men regner ikke med A er stort bedre på dette.

Er først når man kommer til C-klasse og oppover det blir litt merce kvalitet.

Men konkurrentene bmw 1-serie og a3 er mye bedre når det gjelder opplevd kvalitet.

Har også prøvd den nyeste a3 1,6l var uhyre treg selv for en 1,6, men jeg likte bilen.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Takk for innspill folkens. Ser at det er mange som stusser over at den skal være ny. Grunnen til det er at jobben så og si betaler, og etter 3-4 år kan jeg kjøpe den ut for ca. halve prisen. Da kan man jo selge den igjen for over 150.000 og nærmest tjene på det.

8918488[/snapback]

 

Før du i det hele tatt vurderer en velte-Petter MÅ du prøve en Mini!

Lenke til kommentar

Som jeg skrev lenger opp her:

 

Prøv for guds skyld en Mini! Den koster fra rundt 200.000 splitter ny.

Den er kjapp og lett, wowfaktor, skikkelig kul.

 

Klin på firmalogoen på denne bilen og både du og firmaet vil bli lagt merke til på en positiv måte.

 

For LITT over 300.000 får du også en Mini Cooper S med 175HK! Den går som en kule! Du får også en Mini Cooper med 120HK fra 225.000 kr! Og ne Mini Cooper Cabriolet fra 260.000 kr.

 

Bilen er ikke stor, men du skal lete lenge etter en bil med større wow-faktor enn dette til den prisen!

 

Kjøp deg evt. en Mini One med 95HK. (ganske mye i en slik lett bil) til UNDER 200.000 kr.

 

Løp og kjøp en Mini!

Lenke til kommentar

Stiller meg bak de som er skeptiske til A-klassen. Mercedes er ikke lenger hva det en gang var... :(

 

Ser du har fått et tips om Civic, syns det også er et bra forslag! Kul bil som skiller seg fra mengden, driftssikker som få og forhåpentligvis er den god å sitte i for deg også. :)

Lenke til kommentar

Nye Civic Type-R er en vanvittig morsom bil, ja. Men den er ikke noe særlig på bykjøring. ALT for stiv, det samme gjelder vel egentlig Mini Cooper S.

For meg er begge de bilene for stive til å kjøres i byen (hvertfall i Oslo, over trikkeskinner, brostein og elendig asfalt).

 

Honda Civic 1,8 Sport, derimot. Det er en god bil. En Svart Civic, med de originale 18-tommerne i gunmetal og sotede ruter er en vanvittig stilig bil! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...