tacomodo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Har nå for første gang tenkt til å kjøpe meg en helt ny bil. Kan absolutt ingenting om biler og trenger forslag fra folk til hva jeg kan se på og vurdere. Noen kriterier: Prisen må være i underkant av 300.000 Skal brukes til bykjøring hovedsaklig (men liker manuell giring) Må ha en liten ooh aah faktor Trenger ikke være 5-seter, 5-dører eller hva det kalles Har til nå funnet og nærmest sett meg ut Peugeot 207 CC, men er redd jeg har litt tunnelsyn og vil ha flere forslag å vurdere. Takk! Endret 7. juli 2007 av tacomodo Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det er ikke noe dårlig bil du har sett deg ut der Men generelt når det gjelder ny bil, har jo alle garanti. Så store verkstedsregninger unngår du jo i alle fall (om du ikke kræsjer bilen selv da...). Jeg vil råde deg til å kikke og ikke minst PRØVE alt du synes kan være aktuelt. Om det er cabriolet som er tingen, har jo Mitsubishi en Colt i samme gata som 207'en også. Har ikke prøvd noen av disse selv, men ser for meg at 207'en er mer komfortabel, men Colten har jo 5 års garanti... Prøv, prøv og atter prøv! Så finner du nok en bil som passer deg til slutt! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Vet ikke om du får den til under 300 000, men sjekk ut Volvo C30. Det er min favorittsmåbil for tiden, særlig i beige og brun (samtidig, lakken er todelt). Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Renault Clio kanskje? Ble kåret til årets bil i Europa i 2006. Får 1.6 l til under 230000. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Har tittet på Mitsubishi Colt, Renault Clio og C30 nå. Må si de to førstnevnte virker ganske kjedelige. C30 ser vel egentlig grei ut, ingenting å rope hurra for. Virker veldig dyr da? Er det noe snasent tilleggsutstyr mon tro Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Vet ikke om du får den til under 300 000, men sjekk ut Volvo C30. Det er min favorittsmåbil for tiden, særlig i beige og brun (samtidig, lakken er todelt). 8910356[/snapback] Absolutt en kul bil Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Bilen du leter etter er lett en Mini Cooper S. Prøvekjør den, og jeg lover at du bare må ha den.... Det som skjedde med meg..... Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Bilen du leter etter er lett en Mini Cooper S. Prøvekjør den, og jeg lover at du bare må ha den.... Det som skjedde med meg..... 8910846[/snapback] Litt vanskelig å finne en splitter ny Cooper S til under 300K da....med mindre man er en jævel på å prute Men det er en tøff bil....det skal jeg være enig i. Citroen C4 Coupe VTR er også en fin bil. Slår det meste på komfort i den prisklassen ihvertfall. Pantera Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Bilen du leter etter er lett en Mini Cooper S. Prøvekjør den, og jeg lover at du bare må ha den.... Det som skjedde med meg..... 8910846[/snapback] Oops, jeg kan også nevne at jeg er to meter høy, så jeg kommer nok ikke inn i den en gang Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Ah! Da kan kanskje 207 også være litt liten til deg, i alle fall om du ikke har tenkt å kjøre med taket av hele tiden da... Stiller meg bak Pantera's forslag om C4 Coupe'en. En knalltøff bil syns jeg! Den dyreste koster vel 277.000,- som ny, og de pleier å ha rikelig med utstyr. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Uff jeg håper du tar feil, at jeg passer i bilen. Skal prøvekjøre senere i dag så da får jeg se. Likte ikke look'et på de andre rett og slett. Eneste andre sånn minibil jeg liker er egentlig BMW 1-serien, men for en pris på de! Edit: Og jeg har VELDIG lyst på cabriolet Endret 21. juni 2007 av tacomodo Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Minier passer jo veldig bra for høye og, gjør de ikke? Bortsett fra instrumentet på rattstammen Skal du ha mye utstyr på C30 blir den vel dyr... Man må ha det konge stereoanlegget og skinnsetene! En "vanlig" Mini cabriolet, kanskje? De er fine, og har jo veldig "ooh ahh" faktor. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Hvem selger Mini i Norge? Har noen kanskje en link? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hvem selger Mini i Norge? Har noen kanskje en link? 8912660[/snapback] Stenshagen i hvert fall. http://www.stenshagen.no/ Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Lykke til med testingen av 207en da! Regner med du oppdaterer posten! Tipper du finner Mini'en hos en BMW forhandler om du vil kikke nærmere på den. Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Lykke til med testingen, ja! Håper du blir fornøyd Noe annet du kan se på, er VW New Beetle (Cabriolet, kanskje?) Eller en golf. Nyeste utgave er ganske fin, spør du meg Lykke til! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Man kjøper ikke Golf om man skal ha bil med oh-ah-faktor, ærlig talt New Beetle er vel tragisk utdatert nå, eller? Det er akkurat de fargene på C30 du viser her haddis som er ufattelig stilig, men som nevnt kan den kanskje bli litt dyr om man legger på litt utstyr ... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Noe annet du kan se på, er VW New Beetle. 8912827[/snapback] Jentebil Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Renault Clio kanskje? Ble kåret til årets bil i Europa i 2006. Får 1.6 l til under 230000. 8910418[/snapback] Den har dårlig med "ooh aah faktor" Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 I hvert fall så lenge det ikke er snakk om Renaultsport-utgavene, men de koster da også langt over 300 høvdinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå