bjartesa Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Hei! Kjøpte denne hos komplett for 2 uker siden,og har ikkje fått den til å virke som den skal enda:( HK : Asus P5N-E SLI nForce-650i CPU : Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz GFX : XFX GeForce 8600 GTS 720M 256mb RAM : 2X Corsair Twin2X 6400 DDR2 2048mb PSU : NorthQ 500w HD : 2X Samsung T166 500GB SATA2 Fikk den ferdig installert med Vista home premium.Den startet opp fint men med ein gang eg startet eit spill eller større program låste den seg..Satte også igang den testen i Vista der det viser ein score,viste 1 i grafikk.Når eg skulle oppdatere der så hengte den seg også opp.. Prøvde med: driver oppdatering+Bios til ingen nytte Reinstall av Vista Så til slutt så installerte eg XP og håpte alt skulle bli bra men NEi,er samme problem her også Når den låser seg må eg trykke fleire ganger på reset knappen for at den skal starte på nytt. Håper det er nåken her som skjønner ka som er galt !! For support hos komplett er lik null,har venta i over uke på retur nr..etter masse mas pr telefon og mail mvh Bjarte Endret 22. juni 2007 av bjartesa Lenke til kommentar
Sigurd26 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Er ikke sikker på hva som feiler pcen, men det er noe hardware feil. Men du har uansett rett til retur av produktet dersom det ikke virker. Merkelig at du må vente så lenge, når jeg har returnert varer til komplett har jeg fått returnr ganske raskt. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Når du skriver "Prøvde med: driver oppdatering", betyr det alle drivere fra Asus til hovedkortet ditt, for Windows Vista? Hvilke skjermkort drivere har du installert? Endret 21. juni 2007 av Caze Lenke til kommentar
streetmekanik Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Fryser maskinen i boot, windows start vindu eller når vista er oppe og går? Vedrørende driverne, tok skjermkort drivere fra XFX eller Nvidia. Du kan prøve å bytte om for å se om det er problemet. Prøv også rambrikkene en etter en. Syk ram alr maskin boote, kjøre så fryser det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
bjartesa Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Hei og takk for svar!! Har prøvd fleire drivere fra Nvidia til Skjermkortet for både Vista og XP Den som kjører nå heiter Forceware 158.22 Til hovedkortet har eg lastet ned nyeste til både Vista og xp Har også kjørt driver cleaner mellom hver installasjon Når den henger seg opp rebooter den og vil ikkje starte opp sjøl,da må eg trykke 4-5 ganger på reset knappen før den starter. Skal prøve med Ram brikkene nå Lenke til kommentar
Privat Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) bios oppgrader HK til ver, 602, Sett timing på minnet ditt manuelt: 4-4-4-12 og volten til minnet til 2,85 http://www.corsair.com/_datasheets/TWIN2X1024-6400C4.pdf Endret 21. juni 2007 av Privat Lenke til kommentar
bjartesa Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 bios oppgrader HK til ver, 602,Sett timing på minnet ditt manuelt: 4-4-4-12 og volten til minnet til 2,85 http://www.corsair.com/_datasheets/TWIN2X1024-6400C4.pdf 8916490[/snapback] Hei! HK bios er ver,602 med disse verdiene: CL - 4 TRCD - 4 TRP - 4 TRAS - 12 CMD - Auto Volten for minnet står på 2.085 siden det bare går til 2.517 Har lagt inn Vista på nytt og alle nye drivere Er det mulig at det er ei windows oppdatering eg må ha? har sjekket og lest ein del om det,men fant ingenting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå