Gå til innhold

Hvordan går jeg fra XP Pro Tilbake til ME?

Anbefalte innlegg

First off, jeg må si at jeg er ikke veldig flink med datamaskiner, selv om jeg har prøvd. Gud vet, jeg har prøvd!

Her er problemet mitt: Jeg kjører en HP maskin med XP Pro nå. CD-Rom har gått i stykker, får ikke spilt musikk eller kjørt data CD fra den, eller brent CD siden CD Rom ikke kan "ses" av brenneprogrammet. Alt skal virke bra ifølge "trouble-shooting" men det gjør ikke det. Har avinstallert drivern flere ganger uten at det hjalp. Oppgradert og.

Originalt hadde jeg ME installert på maskinen og får ikke levert maskinen til service uten å først måtte avinstallere XP Pro'en og få installert ME på nytt. Uten ME ryker garantien. Jeg har kjørt Gjennopprettings CD'ene men uten mye hell. Får bare melding om "fatal error" i Ghost, noe med Symantec å gjøre.

Da jeg installert XP Pro var ikke alternativet "Oppgrader" tilgjengelig så jeg tok en "Full" installasjon isteden.

Er du noen som kan ha noen ideer her som kan hjelpe meg?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å starte opp med XP-cden din, og late som du skal installere vanlig. Når det kommer til å velge partisjon, sletter du den partisjoenen som XP er på. Du kan deretter opprette en ny partissjon. Husk at du nå velger FAT32, og ikke NTFS. Avslutt installasjonsprogrammet og prøv på nytt med gjenopprettings-cdene. Funker ikke det, kan du vel allikevel da levere den inn og si at maskinen krasja helt. Da vil de nok ikke finne spor av noe XP siden partisjonstabellen er skrevet på nytt og all data på harddisken er tapt.

Lenke til kommentar

Hvis dette er en hardware messig feil, så skal du ikke trenge å legge inn me på nytt. HP kan ikke kreve at du skal bruke medfølgende programvare. De kan IKKE fraskrive seg garanti, selv om du har lagt inn ny programvare. De kan la være å hjelpe deg med driver feil og lignende på det du selv har installert, men så lenge det er en fysisk feil, så skal du bare levere den inn på service.

De kan heller ikke kreve å få inn hele maskinen på service hvis du mener at det er cd-spillern som er defekt. Du kan skru ut spillern, å kun levere den. Du som bruker har fortsatt samme garanti! Du kan demontere hele maskinen om du vil å levere den inn i deler (da må du selvsagt pakke den i anti statiske poser osv), men du har fortsatt samme garanti! Foruten en garantert grinete service persjon som tar imot dette, så har du garantien din.

Dette er 100% sikkert, da jeg fikk det skriftlig fra en av HP's representanter på et kurs som HP hadde for plassen der jeg jobber. Da spurte jeg akkurat om slike ting og fikk dette til svar. Ikke gi deg når den uvitende personen som tar imot dette sier noe annet! :evil:

[EDIT]: Velkommen til forumet forresten :D

Lenke til kommentar

Tiresias: det har jeg prøvd flere ganger uten at det hjalp!

The Jackal: Jo, det har jeg prøvd og, og bare fikk et helt ferskt XP Pro OS uten mange av mine etterinstallerte programmer og uten oppdateringene. Prøvde en gang til og fikk TO XP Pro på samme partisjon, jeg avbrøt installeringen men har fortsatt to OS, det ene kan ikke kjøres. Fikk ikke sett muligheten for å kunne velge filtype FAT32.

Lur: Jeg skal ta en telefon til HP, men de jeg har vært i kontakt (Hjemme PC ordning) sier at det eneste jeg kan gjøre noe med uten kompetente fagfolk er å sette inn mere RAM minne, alt annet fører til tap av garanti. Dette er Telenor folka som står for Hjemme PC ordningen.

Lenke til kommentar
Hvis dette er en hardware messig feil, så skal du ikke trenge å legge inn me på nytt. HP kan ikke kreve at du skal bruke medfølgende programvare. De kan IKKE fraskrive seg garanti, selv om du har lagt inn ny programvare.

Bekrefter dette.

Har selv jobbet med garanti-saker.

Forøvrig så var HP super vanskelige på dette området før ihvertfall, men det er mulig de er bedre nå når de har fått Compaq staben med seg for Compaq var alltid behjelpelige og glimrende på support.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...