Lock-Aze Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Bra du fikk det til iallefall.. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du har fått to linjer for mye med. se min post for å se hva du skal kopiere inn i listen. 8912634[/snapback] Ok, hva skal ikke være med? Edit, posten oppom hadde svaret Takk 8912664[/snapback] Ser at du ikke har koblet til backportene. Ta og fjern # der det står engang foran Deb i sources fila, da får du tilgang til flere programmer. Du kan åpne sources filre med Nautilus. Bla fram til rett fil, høyreklikk på den og velg åpne som root. Eventuelt kan du åpne den via terminal, som du har gjort tidligere. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Kan gjøre det i natt, skal utover nå, ble alt for kjedelig her Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Nå får jeg ikke til å bruke web camerae mitt, får opp denne feilmeldingen... Hvordan får jeg kameraet forbi denne såkalte brannmuren? Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Er det Amsn du bruker? Har du prøvd Kopete, Pidgin(gaim)? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Pidgin/gaim har ikke støtte for webcam foreløpig. Men kopete har det. Står det ingenting i faq'en? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 En ting til, finnes det noe i Ubuntu som virker på samme måte som oppgavebehandling i Windows? Slik at jeg kan tving program til å avslutte eller noe slikt.. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det pleier å skje av seg selv, eventuelt: http://www.linux.org/lessons/beginner/l13/lesson13b.html Husker ikke om Ubuntu har et grafisk verktøy for dette .... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Det pleier å skje av seg selv, eventuelt:http://www.linux.org/lessons/beginner/l13/lesson13b.html Husker ikke om Ubuntu har et grafisk verktøy for dette .... 8924520[/snapback] Noe enklere? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Som sagt - prøv å lukke det med X'en - da pleier det å komme opp en dialogboks for meg. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Som sagt - prøv å lukke det med X'en - da pleier det å komme opp en dialogboks for meg. 8924561[/snapback] Hmm, hjelper ikke hvis programmet låser seg og det kommer pipelyder fra hovedkortet hviis jeg trykker på noe i programmet :!: Men dette har bare oppstått når jeg kjører div. programmer i Wine Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 En ting til, finnes det noe i Ubuntu som virker på samme måte som oppgavebehandling i Windows?Slik at jeg kan tving program til å avslutte eller noe slikt.. 8924493[/snapback] Trenger du det i Ubuntu? Prøv evt ctrl-alt-backspace så restarter X men da lukker alle programmene. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 En ting til, finnes det noe i Ubuntu som virker på samme måte som oppgavebehandling i Windows?Slik at jeg kan tving program til å avslutte eller noe slikt.. 8924493[/snapback] Trenger du det i Ubuntu? Prøv evt ctrl-alt-backspace så restarter X men da lukker alle programmene. 8924595[/snapback] Takk! Bedre enn en restart Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 En ting til, finnes det noe i Ubuntu som virker på samme måte som oppgavebehandling i Windows?Slik at jeg kan tving program til å avslutte eller noe slikt.. 8924493[/snapback] Systemmonitoren i Ubuntu er vel det du leter etter? Bruker selv Alt-F2 og skriver inn kommandoene xkill eller "killall *programmavn*" Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Eller så kan du trykke alt-f2 og skrive xkill Da kan du bare trykke på programmet du skal avslutte. Det eller system monitor er vel det enkleste til å begynne med Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 En ting til, finnes det noe i Ubuntu som virker på samme måte som oppgavebehandling i Windows?Slik at jeg kan tving program til å avslutte eller noe slikt.. 8924493[/snapback] Systemmonitoren i Ubuntu er vel det du leter etter? Bruker selv Alt-F2 og skriver inn kommandoene xkill eller "killall *programmavn*" 8925359[/snapback] Ok, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå