Gå til innhold

Nettop installert Ubuntu, spørsmål og div programm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker Mozilla Firebird i Ubuntu?

Kan jeg legge til egne ikoner i Gaim?

 

8907629[/snapback]

 

Firebird er standard nettleser i ubuntu, slik den er i ganske mange distroer.

Jeg vil anbefale aMsn, hvis det er msn klient du skal ha.

8908005[/snapback]

 

Jeg vil helst ha en msn klient som er mest mulig lik windows live messenger, og den må kunne vise slik "undernick"

Lenke til kommentar

Har aldri prøvd gaim før, så om aMsn er bedre "lookAlike" enn gaim vet jeg ikke. Men aMsn støtter det meste som msnLive har, bortsett fra å sende meldinger til folk som er frakoblet. (dvs. at amsn støtter "undernick")

 

I tillegg får du MsnLive skins til amsn. Også har du den artige nudge plugin'en som du kan konfigurere til å sende 100 ristinger per nudge, er ganske gøy å plage folk med :p (Hvis du skulle føle deg litt barnslig en dag)

Endret av MapSter
Lenke til kommentar
Har aldri prøvd gaim før, så om aMsn er bedre "lookAlike" enn gaim vet jeg ikke. Men aMsn støtter det meste som msnLive har, bortsett fra å sende meldinger til folk som er frakoblet. (dvs. at amsn støtter "undernick")

 

I tillegg får du MsnLive skins til amsn. Også har du den artige nudge plugin'en som du kan konfigurere til å sende 100 ristinger per nudge, er ganske gøy å plage folk med :p (Hvis du skulle føle deg litt barnslig en dag)

8908219[/snapback]

 

Takk! :)

 

Får vel laste ned det da ;)

 

Noen andre programmer som er et must på Ubuntu?

Lenke til kommentar
Bortsett fra VLC, så er faktisk det meste en vanlig bruker har behov for ferdig installert. Vel, bortsett fra Opera da, i mitt tilfelle...

8908357[/snapback]

 

Så VLC går på Ubuntu? :w00t:

 

Opera? Nææ, Firefox ftw! :love:

 

Edit: Jeg sinner ingen plass å laste ned amsn som virker på Ubuntu :ohmy:

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

Mozilla Firebird, ja. Det er jo det gamle navnet på Mozilla Firefox før de havnet i trademark-problemer med databaseprosjektet Firebird. ;-)

 

Sånn i tilfelle noen lurte, Mozilla Firefox/Sunbird/Thunderbird finnes alle for GNU/Linux. *helgardering*

 

 

Edit: Om du er helt fersk GNU/Linux- og Ubuntu-bruker, så er denne guiden eller denne anbefalt å lese for å få innblikk i hvilke metoder man har for å installere programmer. (Ex-)Windows-brukere vet ofte ikke hva et pakkesystem eller en pakkehåndterer er for noe.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Hehe.. stemmer! De fleste som konverterer fra windows til linux(ubuntu) får seg ett sjokk når de ser hvor latterlig enkelt det er å få fatt i de aller fleste programmer. I tillegg er det auto-update på alle programmer du installerer via pakkebehandleren (Legg til/fjern)...

Lenke til kommentar
Hehe.. stemmer! De fleste som konverterer fra windows til linux(ubuntu) får seg ett sjokk når de ser hvor latterlig enkelt det er å få fatt i de aller fleste programmer. I tillegg er det auto-update på alle programmer du installerer via pakkebehandleren (Legg til/fjern)...

8909157[/snapback]

 

;)

 

Noe nandre programmer jeg bør ha?

Er åpen for ALT! :)

 

Noen torrent programmer?

Virker Utrorrent?

 

Edit: Btw, jeg vil ha drivere til skjermkortet mitt, jeg har et ATI Radeon 9550, men jeg er ikke sikker hvilken drivere jeg skal bruke :ermm:

 

Denne? http://ati.amd.com/support/drivers/linux/linux-radeon.html

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar
Hehe.. stemmer! De fleste som konverterer fra windows til linux(ubuntu) får seg ett sjokk når de ser hvor latterlig enkelt det er å få fatt i de aller fleste programmer. I tillegg er det auto-update på alle programmer du installerer via pakkebehandleren (Legg til/fjern)...

8909157[/snapback]

 

;)

 

Noe nandre programmer jeg bør ha?

Er åpen for ALT! :)

 

Noen torrent programmer?

Virker Utrorrent?

 

Edit: Btw, jeg vil ha drivere til skjermkortet mitt, jeg har et ATI Radeon 9550, men jeg er ikke sikker hvilken drivere jeg skal bruke :ermm:

 

Denne? http://ati.amd.com/support/drivers/linux/linux-radeon.html

8909167[/snapback]

 

Ikke stress. Åpne heller "Restricted drivers manager" (du finner den under "system" et sted. Den vil automatisk installere driverne til skjermkortet for deg. (Den burde forresten også ha dukket opp i øvre høyre hjørne av skjermen, i nærheten av klokka - i form av et lite grønt kort.

Lenke til kommentar
Noen torrent programmer?
Programmet Ktorrent fungerer utmerket(du kan søke etter ktorrent i pakkeprogrammet).

 

Du får heller spørre etter bestemet programmer når behovet skulle dukke opp, blir for mye å skulle anbefale programmer generelt. Denne linken bringer deg til en veldig grei side med oversikt over programmer(du kan også søke etter windows programmer og få opp Linux alternativer). :)

Lenke til kommentar
Hehe.. stemmer! De fleste som konverterer fra windows til linux(ubuntu) får seg ett sjokk når de ser hvor latterlig enkelt det er å få fatt i de aller fleste programmer. I tillegg er det auto-update på alle programmer du installerer via pakkebehandleren (Legg til/fjern)...

8909157[/snapback]

 

;)

 

Noe nandre programmer jeg bør ha?

Er åpen for ALT! :)

 

Noen torrent programmer?

Virker Utrorrent?

 

Edit: Btw, jeg vil ha drivere til skjermkortet mitt, jeg har et ATI Radeon 9550, men jeg er ikke sikker hvilken drivere jeg skal bruke :ermm:

 

Denne? http://ati.amd.com/support/drivers/linux/linux-radeon.html

8909167[/snapback]

 

Ikke stress. Åpne heller "Restricted drivers manager" (du finner den under "system" et sted. Den vil automatisk installere driverne til skjermkortet for deg. (Den burde forresten også ha dukket opp i øvre høyre hjørne av skjermen, i nærheten av klokka - i form av et lite grønt kort.

8910037[/snapback]

 

Slik?

 

 

 

Edit: Nytt spørsmål:

 

Hvordan kan jeg spille av ting fra en DVD plate i Ubuntu?

 

 

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...